کد خبر: 858567
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
شهردار تبریز عنوان کرد؛
شهردار تبریز، پروژه پیاده‌راه جمهوری اسلامی ایران، را از ضرورت‌های گردشگری تبریز 2018 است، گفت: شهرداری تبریز با در نظر داشتن ابعاد ریز و درشت طرح، تمام تلاش خود را برای هدایت مطلوب این پروژه به سمت اهداف فرهنگی و گردشگری شهر به کار خواهد بست.
دکتر صادق نجفی در جلسه هم‌اندیشی با نمایندگان اصناف بازار تاریخی تبریز با موضوع پیاده‌راه‌ جمهوری اسلامی، با بیان این مطلب اظهار داشت: پروژه‌ پیاده‌راه جمهوری اسلامی، از دیرباز در برنامه‌های سامان‌دهی مرکز شهر مطرح بوده‌است؛ با این حال، ضرورت‌های گردشگری تبریز 2018 و همچنین تحولات مختلف شهرسازی، موجب شده ضرورت اجرای این پروژه، امروز بیش از هر دوره دیگری بارز باشد.
وی بازار تاریخی تبریز را رکن مهم فرهنگی و تاریخی شهر توصیف کرد و افزود: تجربه سامان‌‌دهی بافت‌های تاریخی و فرهنگی در شهرهای مختلف، نشان‌ داده که محدوده‌های این چنینی، برای رسیدن به آرامش لازم، باید از ترددهای خودرویی و تزاحم‌های بصری، در امان باشند؛ طرح پیاده‌راه جمهوری اسلامی، به همین منظور لحاظ شده و اجرای آن در حفاظت از هویت فرهنگی و تاریخی شهر و همچنین ترافیک مرکز شهر، نقش اثرگذار خواهد داشت.


دکتر نجفی با اشاره به این که این پروژه پس از بررسی در کارگروه‌های مختلف کارشناسی، به تصویب شورای ترافیک استان رسیده‌است، گفت: علی‌رغم فراهم‌بودن زمینه‌های قانونی اجرای پروژه، با توجه به ارتباط تنگاتنگ موضوع به جامعه بازاریان و اصناف، وظیفه خود می‌دانیم دغدغه‌های این عزیزان را شنیده و در روند اجرای پروژه، تا حد مقدور اعمال کنیم.
شهردار تبریز، تصریح کرد: اجرای برنامه‌های سامان‌دهی و زیباسازی، حذف زواید بصری،  سامان‌دهی به وضعیت دستفروشان و خرده‌فروشان، اصلاح سر در مغازه‌ها و تابلوهای هدایت‌کننده، در فاز نخست طرح تحول محدوده مرکزی شهر اعمال خواهد شد.
وی با بیان این‌که طرح پیشنهادی کف‌سازی ابتدای دارایی تا شهید مطهری، راهکارهایی را در مورد نگرانی اصناف از بابت حمل‌‌و‌نقل بار پیش‌بینی کرده است، اظهار داشت: تلاش خواهد شد تا این راهکارها با لحظ نظرات و ایده‌های اصناف عزیز، بدون این‌که در محتوای اصلی پروژه دخیل باشد، ارتقا یابد.


شهردار تبریز به اجرای برنامه مطالعاتی و عملیاتی در پنج محور گردشگری مرکز شهر تبریز اشاره و خاطرنشان کرد: وجه مشترک این پنج محور، اولویت‌دهی به بازار تاریخی شهر است که با اجرای آن، جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و تفریحی شهر در قالب پنج مسیر عملیاتی سامان‌دهی می‌شود.
 دکتر نجفی به کارکرد اجتماعی و فرهنگی بازار تبریز اشاره و خاطرنشان کرد: جامعه اصناف و بازاریان تبریز، از دیرباز علاوه بر نقش اقتصادی، تاثیر بسزا در وجهه اجتماعی و فرهنگی شهر داشته‌اند.
وی با اشاره به این‌که این شاخص، امروز نیز در رفتار و تعصب ویژه بازاریان به توسعه شهر، بارز است، گفت: پروژه پیاده‌راه، نقطه عطفی در برنامه‌های گردشگری شهر تبریز است و نحوه همکاری بازاریان با اجرای این پروژه، نشان‌دهنده همت بازاریان برای نقش‌آفرینی در برنامه‌های گردشگری تبریز 2018 خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر