کد خبر: 858566
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با بیان این که 52 درصد از فضای آموزشی و مدارس شهرستان مهدی‌شهر تخریبی است، گفت: اعتبار امسال نوسازی مدارس در این شهرستان کافی به نظر نمی‌رسد.
ابوالفضل دربانی  افزود: اعتبار شهرستان مهدی‌شهر برای سال 96 حدود 25 میلیارد و 853 میلیون تومان است که تنها 188 میلیون تومان برای نوسازی مدارس این شهرستان در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: در سال جاری ازمحل بودجه شهرستانی تنها هفت دهم درصد برای نوسازی مدارس مهدی‌شهر اعتبار در نظر گرفته شده است که کافی به نظر نمی رسد و نیازمند توجه بیشتر است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان خاطرنشان کرد: 158 کلاس درس در مدارس شهرستان مهدی‌شهر تخریبی است و توجه مسوولان شهرستانی برای رفع این چالش مهم ضروریست.
دربانی ادامه داد: متوسط کشوری برای نوسازی و تجهیز مدارس از محل اعتبارات شهرستانی 11.7 دهم درصد است در حالی که این رقم در مهدی‌شهر فقط هفت دهم درصد است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان تصریح کرد: درچهارسال گذشته بیش از چهار میلیارد و 376 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی برای تجهیز و نوسازی مدارس مهدی‌شهر هزینه شده است در حالی که اعتبارات شهرستانی در این مدت تنها یک میلیارد و 80 میلیون تومان بود.
 262  خیر در استان سمنان در امر ساخت، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مشارکت دارند که از این تعداد 205 نفر مرد و 57 نفر زن هستند.
استان سمنان 112 هزار و 541 دانش آموز در حدود 800 واحد آموزشی دارد که 30 درصد از مدارس استان تخریبی و 30 درصد نیازمند مقاوم‌سازی اعلام شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر