کد خبر: 858542
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹
پس از هفته‌ها هجمه عليه اقدامات شهرداري، اعضاي شوراي پنجم در اولين نشست خود با قاليباف به اقدامات انجام شده و...
بیژن یانچشمه 

پس از هفته‌ها هجمه عليه اقدامات شهرداري، اعضاي شوراي پنجم در اولين نشست خود با قاليباف به اقدامات انجام شده و كارهاي بزرگ در دوره 12 ساله مديريت شهري شهردار تهران اقرار كردند، با اين حال شهردار تهران نيز به برخي ابهامات مطرح شده پاسخ داد و بر انتقال تجربيات از سوي بدنه شهرداري تأكيد كرد و گفت: 90 درصد انرژي‌ها صرف تنش‌هاي بي‌دليل مي‌شود.
 
 نشست مشترك منتخبان دوره پنجم شورا با شهردار تهران فضا را به سمت تعامل و تبادل تجربيات كشاند به‌گونه‌اي كه محمدباقر قاليباف در اين نشست مشترك ضمن تأكيد بر ضرورت انتقال تجربيات به مديريت شهري جديد ابراز داشت: هم‌اكنون فرصت مغتنمي است تا بتوانيم مشكلات، معضلات، چالش‌ها و فرصت‌هاي شهر را منتقل كنيم؛ چراكه منتخبان شوراي شهر براي كار چهار ساله پيش رو بايد با مسائل آشنا شوند تا تصميم‌گيري‌ها به صورت دقيق‌تر انجام شود.
 شهردار تهران با اشاره به تجربه 12 ساله در اين دوره مديريت شهري ابراز داشت: يك تجربه‌اي در اين مدت در شهرداري تهران ايجاد شده و انتقال اين تجربه نيز وظيفه ما است و ما آمادگي داريم تا اين كار را به صورت تمام و كمال انجام دهيم.
قاليباف افزود: گاهي فكر مي‌كنيم اگر همه به جهت گرايش سياسي يكدست شوند، مشكلات حل مي‌شود. اين در حالي است كه ما اين يكدست بودن را در شورا و مجلس تجربه كرده و نشان داده‌ايم كه اينطور نيست. از اين رو بايد با منطق كارمان را انجام دهيم و قانون را به جاي گرايش‌ها محور قرار دهيم.
 
90 درصد انرژي‌ها صرف تنش‌هاي بي‌دليل مي‌شود
شهردار تهران با تأكيد بر ضرورت تفكيك كار ملي و محلي و شكل‌گيري دولت‌هاي محلي تصريح كرد: تا زماني كه براي امورات تولي‌گري و تصدي‌گري در كشور تعيين تكليف نشود، 90 درصد انرژي‌ها صرف تنش‌هاي بي‌دليل خواهد شد، ولو اينكه گرايش‌هاي سياسي يك دست باشند. متأسفانه يك رفتار فرهنگي در كشور وجود دارد كه هيچ‌كس نمي‌خواهد قدرت در اختيار خودش را توزيع كند.
 
 توقف قراردادهاي بزرگ
قاليباف با بيان اينكه دوران تغيير و تحول بايد به نوعي انجام شود كه الگويي براي بقيه نقاط باشد، گفت: من آمادگي كامل دارم كه اگر شهردار منتخب پنجمين دوره شوراي شهر از الان مشخص است يا حتي به دو يا سه نفر رسيده‌ايد، از همان روز تا روز تحويل‌گيري شهرداري تهران هر روز آن افراد را در كنار خودم داشته باشم و در هر جلسه‌اي هستم، آنها نيز با من بيايند.  شهردار تهران عنوان داشت: روزي كه انتخابات تمام شد، من به مديران شهرداري تهران گفتم هيچ‌كس حق ندارد هيچ تصميم كليدی‌اي كه به آينده شهر بر مي‌گردد، اتخاذ كند. حتي بزرگ‌ترين قراردادهاي كليدي را نيز متوقف كردم و گفتم حتي اگر احساس مي‌كنيد فرصت از دست مي‌رود با افراد با تجربه‌اي كه در شوراي پنجم هستند، مشورت كنيد تا آنها نيز نگاه كنند و اگر فكر مي‌كنند خوب است، اين كار انجام شود.   وي با اشاره به روند اجراي برنامه دوم شهر تهران ابراز داشت: با اين روند بالاي 95 درصد برنامه تحقق پيدا مي‌كند و در كنار آن پايه‌گذاري‌هاي برنامه سوم شهرداري تهران نيز آماده است.  
 
شهردار تهران عنوان کرد: برخي مي‌گويند هرچه املاك شهرداري بوده است را فروخته‌اند و تعبير آنچناني به كار مي‌برند كه غلط است. املاك شهرداري سند دارد و اموال نيز مشخص است. اين در حالي است كه دارايي‌هاي ثابت شهرداري تهران نسبت به 12 سال قبل از جهت متراژي و قيمتي افزايش پيدا كرده و عدد و رقم‌ها نيز در اين زمينه روشن است.    احمد مسجد جامعي نيز بر ضرورت استمرار گفت‌و‌گوها و جلسات ميان مديران اجرايي شهري و نمايندگان منتخب شوراي اسلامي شهر تهران در دوره انتقالي تأكيد كرد و گفت: ما مي‌توانيم گزارش كاملي از شهرداري داشته باشيم؛ چراكه در طول اين مدت خيلي كارها صورت گرفته است.  وي ابراز داشت: از قاليباف بابت همه تلاش‌هايي كه داشت تشكر مي‌كنم؛ يقين دارم دوره انتقال تجربه و كار نيز به نحوي انجام مي‌شود كه به بهبود وضعيت شهر تهران كمك كند.   مرتضي الويري ديگر منتخب پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران نيز طي سخناني عنوان كرد: در سال‌هاي گذشته اقداماتي انجام شده و ما نيز بايد براي تداوم اين كار تمهيداتي بينديشيم. در اين مسير زمان به سرعت مي‌گذرد و افق چهار ساله‌اي پيش روي ما قرار دارد.  وي با تأكيد بر ضرورت وجود هم‌افزايي تصريح كرد: بايد تلاش كنيم دستاوردهاي گذشتگان را پاس بداريم و آنها را ادامه دهيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار