کد خبر: 858534
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
گزارش «جوان» از پشت صحنه برنامه تلويزيوني «ماه نشان»
در يكي از روزهاي گرم ماه مبارك رمضان در انتهاي اتوبان نيايش جايي كه مؤسسه رسانه عصر يا همان شبكه افق قرار دارد...
محمد علي ميرزايي
 
در يكي از روزهاي گرم ماه مبارك رمضان در انتهاي اتوبان نيايش جايي كه مؤسسه رسانه عصر يا همان شبكه افق قرار دارد، بعد از رد شدن از گيت ورودي با اهالي شبكه و روابط عمومي يك خوش و بش گرمي كرديم و بعد از صرف افطار و اقامه نماز مغرب و عشاء به پشت بام اين شبكه جايي كه محل فيلمبرداري برنامه زنده ماه‌نشان بود رفتيم، براي خود من روبه‌رو شدن با اين صحنه و دكور خيلي عجيب بود جايي كه مي‌توانستم تمام شهر تهران را نظاره‌گر باشم، دو دوربين ثابت و يك كرين لحظات زنده اين برنامه را نشانگر بود. در طول برنامه با مهران عباسي، دبير محتواي برنامه گفت‌وگويي انجام داديم.
 
وي در خصوص محوريت برنامه گفت: موضوع برنامه ماه‌نشان در ماه مبارك رمضان در رابطه با مسئوليت اجتماعي با رويكرد خدمات با تمركز بر فعاليت خيريه بوده است.
وي افزود: ما در برنامه‌هاي گذشته در بحث فعاليت اجتماعي و خدمات‌رساني بر فعاليت‌هاي جهادي در حوزه‌هاي مختلف تمركز داشتيم و بعضي از آنها رويكرد مجموعه توزيع ارزاق داشتند و يك نكته‌اي كه در برنامه به آن دقت داريم اين است كه شخصيت و هويت آدم‌ها برچسب محروم بودن به آن نخورد.
 
مهران عباسي در رابطه با ادامه داشتن اين برنامه خاطر‌نشان كرد: برنامه ماه‌نشان سال گذشته هم هر شب از شبكه افق به طور زنده به روي آنتن مي‌رفت و آقاي رمضان‌نژاد، مدير شبكه افق هم نگاه جدي به اين برنامه دارند و ما اميدواريم كه اين فضا در طول سال هم ادامه پيدا كند و ممكن است حجم برنامه از نظر تعداد قسمت پخش شده در هفته كمتر شود ولي قابليت آن را دارد كه اين رويكرد را در طول سال ادامه دهيم چون تنوعي در آن وجود دارد و فعاليت گروه‌هاي جهادي در طول سال هم ادامه دارد و آنها به كار خود ادامه مي‌دهند و ما از آنها عقب هستيم. ما در برخي از برخوردهايي كه با مهمانان داشتيم متوجه شديم كه آنها نه ادعاي خاصي دارند و نه تصور بزرگي از كار خود دارند و فقط متمركز بر فعاليت‌هاي خود شدند و اين كار را با كيفيت بالا پيش مي‌برند و اين باعث شده روحيه و حال خودمان هم بهتر شود.
 
در ادامه يك سري هم به اتاق رژي زديم كه عوامل به شدت مشغول كار بودند؛ اتاقي نسبتاً كوچك كه صدابردار، عوامل فني و كارگردان به صورت مكرر در آن فعاليت داشتند.
برنامه به آخر خود نزديك مي‌شد كه بعد از پلاتوي آخر مجري به پايان رسيد كه ما يك گپ كوتاهي هم با محمد ساسان تهيه‌كننده اين برنامه داشتيم كه او هم توضيح داد: مديران شبكه به اين نتيجه رسيدند كه برنامه ماه‌نشان را با اين فضا به روي آنتن ببريم و نكته اساسي كه وجود دارد آن است كه ما تمام تلاش‌مان را كرديم كه به مسائل و خدمات اجتماعي بپردازيم و اين مسئله مسئوليت اجتماعي برايمان برجسته بوده است ولي شايد تفاوتي كه ما با شبكه‌هاي ديگر داشتيم اين است كه ما بر دوستاني كه دل در گرو انقلاب و اعتقادات دارند سعي كرديم به اين دوستان بيشتر بپردازيم و اگر در اين فضا حضور داشتند بيشتر به سمت اين دوستان رفتيم و سعي ما بر اين بود كه به آدم‌هاي عادي بپردازيم كه در اطراف ما مثل خود ما در حال زندگي كردن هستند و چهره نيستند و برنامه‌اي هم نيست كه در آن از سلبريتي‌ها استفاده شده باشد و آن آدم‌هاي عادي سعي مي‌كنند كه حال آدم‌هاي اطراف و اجتماع خود را بهتر كنند و نگاه ما هم همين بوده كه مسئوليت اجتماعي بر دوش اجتماع است و مردم بايد خودشان درمانگر دردهاي خود باشند و اين مسئله برايمان مهم بوده است و همين آدم‌هاي عادي تحولات بزرگي را ايجاد كردند. در آخر هم با عوامل اين برنامه خداحافظي كرديم.
 
ويژه‌برنامه زنده «ماه‌نشان» ويژه شب‌هاي ماه مبارك رمضان به تهيه‌كنندگي محمد ساسان و با اجراي حسين قرائي با موضوع فعاليت‌هاي مردمي در امور فرهنگي و جهادي و... سه‌شنبه تا پنج‌شنبه هر شب ساعت 22:30 به روي آنتن شبكه افق مي‌رود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار