کد خبر: 858520
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
برگزاري مراسم روز قدس در شهرهاي مختلف جهان كه بازتاب زيادي در رسانه‌هاي بين‌المللي داشت، خشم محافل صهيونيستي را برانگيخته است در حدي كه تلاش گسترده‌اي براي ممنوعيت برگزاري اين مراسم در لندن مي‌كنند.
مردم عراق، بحرين، عربستان، يمن، لبنان و سوريه روز جمعه همراه با ملت ايران در تظاهرات روز جهاني قدس شركت كردند و خواستار پايان اشغالگري رژيم صهيونيستي شدند. ساكنان نوار غزه و كرانه باختري جمعه به مناسبت روز جهاني قدس با برگزاري تظاهراتي گسترده جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي را محكوم كردند. همزمان در منطقه ورودي الحميديه در دمشق، پايتخت سوريه نيز به مناسبت روز جهاني قدس مردم به خيابان‌ها آمدند و در همبستگي با مردم فلسطين تظاهرات كردند. عراقي‌ها نيز در استان‌هاي مختلف از جمله بغداد تظاهرات گسترده‌اي را در محكوميت اقدامات رژيم صهيونيستي برگزار و حمايتشان را از مسئله فلسطين اعلام كردند. تظاهركنندگان پرچم اسرائيل را به آتش كشيده و پرچم فلسطين را برافراشتند. تظاهرات و راهپيمايي‌هاي ديگري نيز به مناسبت روز جهاني قدس در لبنان، يمن، بحرين، تونس و منطقه العواميه عربستان برگزار شد اما در اين ميان حضور ميليوني مردم ايران در خيابان‌ها بازتاب گسترده‌اي در رسانه‌ها داشت. آسوشيتدپرس در گزارشي با تأكيد بر حضور ميليون‌ها ايراني در راهپيمايي روز جهاني قدس نوشت: «تصوير ترامپ و پرچم‌ اسرائيل روي تابوت قرار داده شده بود.»
 
اين رسانه امريكايي با اشاره به نمايش موشك‌هاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در راهپيمايي ديروز، اين اقدام را «قدرت‌نمايي ايران» خوانده است. در گزارش آمده كه «ميليون‌ها نفر در سراسر كشور به خيابان‌ها آمدند تا پرچم‌هاي اسرائيل و امريكا را بسوزانند.» در همين حال، خبرگزاري فرانسه طي گزارشي درباره برگزاري مراسم روز جهاني قدس در تهران نوشت: مردم سراسر ايران روز جمعه با حضور در راهپيمايي روز قدس علاوه بر شعار «مرگ بر اسرائيل» و «مرگ بر امريكا» عليه خاندان آل سعود و گروه تروريستي داعش نيز شعار سردادند. در اين گزارش با اشاره به اينكه راهپيمايي امسال همزمان با افزايش رقابت بين ايران و عربستان سعودي براي نفوذ در منطقه برگزار مي‌شود، آورده شده است: شركت‌كنندگان فرياد مي‌زدند «مرگ بر خاندان آل‌سعود و داعش»، «مرگ بر امريكا»، «مرگ بر اسرائيل»، «مرگ بر انگليس».
  
روز قدس در انگليس ممنوع مي‌شود
برگزاري مراسم روز قدس در انگليس هموار از اهميت زيادي برخوردار است، به همين دليل هر سال محافل‌صهيونيستي فشار زيادي بر دولت انگليس وارد مي‌كنند تا برگزاري اين مراسم را ممنوع اعلام كند كه به نظر مي‌رسد تا حدودي نيز موفق بوده‌اند. پليس انگليس اعلام كرد هرگونه شعار و تفسير آنچه يهودستيزانه خواند در روز قدس را به عنوان يك جرم مورد پيگيري قرار خواهد داد. پليس انگليس همچنين حمل پرچم حزب‌الله لبنان در اين روز را نقض قوانين ضد تروريستي اين كشور عنوان كرده است. مقامات پليس انگليس اعلام كردند كه سخنان و شعارهايي كه در روز قدس از سوي شركت‌كنندگان در اين راهپيمايي ضد اسرائيلي سر داده مي‌شود مورد بررسي قرار خواهد گرفت. در همين حال برخي از رسانه‌ها نيز گزارش دادند كه در پاسخ به اظهارنظر يك نماينده پارلمان انگليس درباره راهپيمايي روز قدس، وزير كشور انگليس راهپيمايي روز جهاني قدس را ناراحت‌كننده عنوان كرده و گفته است ممنوعيت برپايي اين راهپيمايي را بررسي خواهد كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار