کد خبر: 858506
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
مسابقات جهاني تكواندو 2017 امروز آغاز مي‌شود
بيست و سومين دوره مسابقات جهاني تكواندو امروز در موجو كره جنوبي آغاز مي‌شود...
شيوا نوروزي
 
بيست و سومين دوره مسابقات جهاني تكواندو امروز در موجو كره جنوبي آغاز مي‌شود و 14 هوگوپوش ايراني در شياپ چانگ تي وان آره‌نا براي كسب مدال‌هاي خوشرنگ و دفاع از عنوان قهرماني دوره گذشته به ميدان مي‌روند. اين دوره از رقابت‌ها يك هفته به طول مي‌انجامد و در نخستين روز بازي‌ها آرمين هادي‌پور در وزن 45- تنها نماينده كشورمان است.
 
كمبود وقت و انتظارات زياد
تيم ملي تكواندو در شرايطي پا به جهاني 2017 مي‌گذارد كه لقب مدافع عنوان قهرماني را يدك مي‌كشد. پس از المپيك ريو و ناكامي در كسب مدال تكواندو ايران اسير حواشي شد كه تا جام جهاني نيز ادامه پيدا كرد و ضربه بزرگي به تيم ملي زد. با اين حال پس از وقفه‌اي طولاني هدايت تيم مردان به مهدي بي‌باك، دستيار پيشين بيژن مقانلو سپرده شد. سرمربي تيم ملي پيش از اعزام تيم به موجو كمبود وقت را يكي از چالش‌هاي پيش روي ملي‌پوشان خواند، چالشي كه بي‌باك اميدوار است روي نتيجه شاگردانش در مسابقات جهاني تأثير منفي نگذارد. در بخش مردان تكواندو كشورمان در هر هشت وزن نماينده دارد و بايد ديد از بين آنها كداميك مي‌توانند رفتن روي سكوي قهرماني جهان را تجربه كنند. هادي‌پور، اولين نماينده ايران در موجو به مصاف رقيب هندوستاني خود مي‌رود و درصورت پيروزي با برنده ديدار اتيوپي و سنگاپور جدال مي‌كند. ملي پوش وزن -54 در گفت‌وگو با مهر از انگيزه بالايش براي كسب مدال جهاني سخن گفت: «هدف من كسب طلاي جهان است و به همين منظور زياد به قرعه‌ها توجهي ندارم. بازي به بازي پيش رفته و براي هر حريفي برنامه خاص دارم. من از همه رقبا شناخت دارم و با بهترين‌هاي آنها در مسابقات مختلف مبارزه كرده‌ام و راه پيروزي بر آنها را مي‌دانم. تكواندو ايران در وزن اول مسابقات آسيايي هم مدال طلا نداشت كه سال گذشته خودم موفق شدم اين مدال را كسب كنم. حالا نوبت به رقابت‌هاي جهاني است.»
 
دفاع از اعتبار ايران
در سال 2011 براي نخستين بار امپراطوري كره‌اي‌ها بر تكواندو جهان فرو ريخت و تكواندو ايران سكوي قهرماني را فتح كرد. در سال 2013 تيم ملي با هدايت مرتضي كريمي عنوان دوم جهان را به خود اختصاص داد. اما در سال 2015 درست در روزهاي طلايي تكواندو ايراني شاگردان بيژن مقانلو يك بار ديگر خوش درخشيدند و سكوي اول دنيا را از كره پس گرفتند. در حالي كه همگان منتظر تداوم روزهاي خوب اين رشته در آوردگاه ريو بودند حذف سه المپين تكواندو كشورمان را با بحراني غيرمنتظره روبه رو كرد. دو قهرماني، شش نايب قهرماني و يك مقام سومي بهترين عناويني است كه تاكنون براي ايران در مسابقات جهاني تكواندو به ارمغان آمده است. در بين نفرات حاضر در رقابت‌هاي امسال سجاد مرداني، فرزان عاشورزاده و مسعود حجي زواره ملي‌پوشان باتجربه و اميدهاي اصلي براي كسب مدال به شمار مي‌روند.
 
كيميا اميد اول تكواندو بانوان
تيم بانوان همچنان زير نظر مهرو كمراني اداره مي‌شود و عدم تغيير در كادرفني آرامش خاصي به دختران تكواندوكار داده است. امسال شش دختر هوگوپوش به كره جنوبي اعزام شده‌اند تا با بهترين‌هاي جهان مبارزه كنند. در اين بين كيميا عليزاده دارنده مدال برنز المپيك 2016 اميد اصلي تيم بانوان براي رفتن روي سكو است. طبق برنامه ناهيد كياني در 94- كيلوگرم اولين نماينده تكواندو بانوان ايران در شياپ چانگ تي وان آره نا است. تنها بانوي مدال آور ورزش ايران در المپيك با پشت سرگذاشتن مصدوميتش حالا به مدال جهاني مي‌انديشد: «انتظارات طبيعي است و من فشار و مسئوليتي كه روي دوشم هست را مديريت مي‌كنم. براي مدال طلا تلاش كرده‌ام. مدال طلا منتظر من است. فقط بايد روز مسابقه تلاش كنم و به دستش بيارم. يك يا دو درصد نشدن هم گذاشته‌ام پاي آن اتفاقاتي كه مي‌افتد و دست من و شما نيست. آمادگي جسمي و ذهني‌ام عالي است، فقط دوست دارم زودتر زمان مبارزه‌ام فرا برسد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار