کد خبر: 858468
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
بهنام یخچالی

ستاره جوان بسکتبال ایران در گفت و گویی پاسخگوی سوالات وب سایت رسمی فدراسیون جهانی بود.

به گزارش ایسنا، رقابت‌های بسکتبال کاپ‌آسیا مردادماه به میزبانی لبنان و در شهر بیروت برگزار می‌شود و تیم ملی ایران یکی از مدعیان مسابقات است. سایت رسمی فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی به وضعیت ایران پرداخته و با بهنام یخچالی ستاره جوان تیم ملی گفت و گو کرده‌ که به شرح زیر است:


بهنام یخچالی یکی از ستاره‌های بسکتبال ایران است که قطعا در کاپ‌آسیا به میزبانی لبنان مثل یک قهرمان می‌تازد. با اینکه او تنها 21 سال دارد با قامت 195 سانتی‌متر بازیکنی است که می‌تواند کارهای بزرگی در پست خودش انجام بدهد. او از سال 2014 که تنها 19 سال سن داشت به طور کامل جایش را در تیم ملی ایران پیدا کرد و اکنون به یکی از چهره‌ها تبدیل شده‌است.


یخچالی یکی از ارکان اصلی تیم ملی ایران در جام ملت‌های سال 2015 بود. جایی که تیم ملی به مقام سوم قاره رسید. درآن تورنمنت نام یخچالی همیشه بعد از صمد نیکخواه بهرامی می‌آمد اما حالا که این ستاره در تیم ملی نیست قطعا وظیفه یخچالی در پست فوروارد سنگین‌تر می‌شود. با تمام این شرایط پسر شهرکردی بسکتبال ایران کاملا آماده است.


او در رقابت‌های غرب‌آسیا جایی که تیم ملی نایب قهرمان شد میانگین 16.6 امتیاز در هر مسابقه را داشت و عملکرد قابل قبولی از خودش به نمایش گذاشت. آیا او در کاپ‌آسیا همین درخشش را تکرار خواهد کرد؟
قطعا تنها زمان می‌تواند پاسخ این سوال را بدهد اما یخچالی با اعتماد به نفسی بالا کارش را ادامه می‌دهد و از شرایط آمادگی خودش و همتیمی هایش می‌گوید.


*روند آماده سازی تیم ملی برای کاپ آسیا چطور است؟
بلافاصله بعد از لیگ تیم ملی تمرین‌هایش را شروع کرد و در چین بازی‌های دوستانه داشت. ما بازی‌های تدارکاتی دیگری هم خواهیم داشت تا با آمادگی کامل وارد کاپ‌آسیا شویم.


*رقابت با اردن، سوریه و هند در مرحله گروهی را چطور می‌بینی؟
همه حریفان با قدرت وارد رقابت‌ها می‌شوند و مطمئنا مسابقه با آنها دشوار خواهد بود اما ما کاملا آماده‌ایم و با اعتماد به نفس بالا به میدان می‌رویم و می‌خواهیم برابر همه حریفان برنده شویم.


*وضعیت نوید نیکتاش در تیم ملی چطور است؟
او برای نخستین بار وارد تیم ملی شده و بازیکن خوبی است. قطعا می‌تواند به تیم ملی در کاپ‌آسیا کمک کند.


*به نظرت در شرایطی که صمد نیکخواه و مهدی کامرانی در تیم ملی نیستند چه کسانی می‌توانند جای آنها را پر کنند؟
صمد و مهدی بازیکنان واقعا خوبی در بسکتبال ایران بودند اما اکنون ما در تیم ملی نیز نفرات خوبی داریم. در حال حاضر همه بازیکنان تلاش می‌کنند که بهترین عملکردشان را به نمایش بگذارند.


*به نظرت حامد حدادی همچنان می تواند با تیم ملی باشد؟
حامد همچنان یکی از بهترین‌ها است و تا 4 یا 5 سال دیگر هم می‌تواند در این جایگاه بماند. در شرایطی که ما برای قهرمانی در آسیا مبارزه می‌کنیم او قطعا بهترین رهبر برای تیم ما خواهد بود.


انتهای پیام

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار