کد خبر: 858464
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
جلال طالبي

سرمربی سابق تیم‌ملی فوتبال ایران معتقد است تیم ملی فعلی می‌تواند با افزایش قدرت مالکیت توپ و به کار بستن تدابیر و برنامه‌های خوب توسط کی‌روش، از گروه خود در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه صعود کند.

جلال طالبی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره فرا رسیدن سالگرد پیروزی تیم ملی ایران مقابل آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸ و اینکه چرا بعد از گذشت ۱۸ سال کماکان مردم از این برد یاد می‌کنند و ایران هنوز چنین موفقیتی را تجربه نکرده است اظهار کرد: فکر می کنم در درجه اول به این خاطر  است که ما مقابل کشوری به پیروزی رسیدیم که از نظر سیاسی مشکلات زیادی داشتیم و همانطور که می‌دانید اکنون هم تنش‌هایی میان دو کشور وجود دارد. حساسیت‌ها میان دو تیم بسیار بالا بود. همه فکر می‌کردند بازیکنان دو تیم رفتار خصمانه‌ای را از خود نشان دهند. اوضاع و جو آن دوران اهمیت این بازی را بالا برد و به همین دلیل هم در یاد مردم مانده بود. اگر باز هم در جام جهانی پیش رو به پیروزی برسیم، بازی ایران و آمریکا در خاطر مردم می‌ماند.

او اضافه کرد: به دلیل حساسیت‌ها این دیدار را بازی قرن نامیدند و این بازی، مادر بازی ها بود. عکاسان و خبرنگاران بسیاری در ورزشگاه حضور داشتند و بعد از بازی فینال میان فرانسه و برزیل، دیدار ایران و آمریکا به دومین دیدار پر تماشاگری تبدیل شد که از طرف بیننده‌ها مشاهده شده بود. این بازی باعث غرور ملی و شادی ملت شد. فکر می‌کنم هر چند سال هم بگذرد، با فرا رسیدن سالگرد بازی،‌ همه به آن می‌پردازند.

سرمربی تیم ملی فوتبال در جام‌جهانی ۹۸ فرانسه، درباره صعود شاگردان کی‌روش به جام جهانی روسیه بدون گل خورده و به عنوان تیم صدرنشین خاطرنشان کرد: تیم ملی ما خوشبختانه با اقتدار راهی جام جهانی شد و اکنون بازیکنانی دارد که از نظر فنی کمترین تفاوت را با هم دارند. اختلاف کم بازیکنان، بزرگترین حسن تیم ما است. ما تعداد زیادی بازیکن جوان، خوش آتیه و خوش فکر داریم که به تیم‌مان کمک می‌کنند. از ابتدا هم مشخص بود که از این گروه به جام جهانی می‌رویم اما کسب صعود به جام جهانی آن هم در شرایطی که گلی را دریافت نکردیم و هنوز دو بازی دیگر باقی مانده، تا حدودی دور از انتظار بود. کادرفنی تیم ملی در این موفقیت نقش بسیار موثری داشتند.

طالبی در واکنش به اظهارنظر خداداد عزیزی مبنی بر اینکه وجه تمایز تیم فعلی، خط دفاعی مستحکم آن است که نسبت به تمامی دوره‌ها بهتر عمل کرده و می‌تواند در جام‌جهانی بهترین عملکرد را داشته باشد، گفت: این نظر خداداد است. تیم ما هم در جام جهانی ۹۸، خوب بود و در فرانسه توانستیم از نظر دفاعی خوب کار کنیم. این نظر خداداد است و به آن احترام می‌گذارم. چیزی که ما تا جام جهانی به آن نیاز داریم این است که از نظر مالکیت توپ به وضعیت مناسبی برسیم چرا که در این صورت انرژی و نیروی بیشتری از تیم‌مان تلف می‌شود. همچنین همانند گذشته نیازمند طرح و استراتژی خوب از سوی کی‌روش برای پوشاندن فضاهای درون زمین هستیم.

او درباره هدف و توقع تیم ملی و مردم برای صعود به دور دوم جام جهانی برای نخستین بار تاکید کرد: هیچ چیزی غیر ممکن نیست. این موضوع بستگی به هم‌گروه‌های ایران هم دارد. همانطور که پیش از این کره‌جنوبی و ژاپن توانستند به دور دوم صعود کنند، ما هم می‌توانیم. این موضوع می‌تواند در حد توان ما باشد اما نباید شانس و رقبای تیم ملی را هم نادیده بگیریم. صعود به دور بعد کار راحتی نیست اما می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال درباره علاقه بازیکنان جوان برای حضور در تیم‌های اروپایی و نگرش مثبت کی‌روش نسبت به بازیکنان شاغل در لیگ‌های خارج اتز ایران گفت: بازی در کشورهای خارجی یک اتفاق جدید برای بازیکنان جوان است. آن‌ها ماجراجو و جویای حادثه‌های جدید هستند و ممکن است این نقل و انتقال به بهبود کیفیت بازیکنان هم کمک کند. اصولا جوانان مایل به کسب تجربه هستند اما در سال‌های اخیر بازیکنان ما به تیم‌هایی رفتند که جزو تیم‌های درجه یک و دوم اروپایی نبودند و شاید آن ها را درجه سه بدانیم. این تیم ها شاید از نظر فنی و مالی در وضعیتی بهتری نسبت به تیم‌های داخل ایران نباشند اما بازی در خارج از کشور معمولا به فوتبالیبست‌های ما از نظر فکری کمک می‌کند.

طالبی ادامه داد: از نظر کی‌روش تیم‌های اروپایی نظم و انضباط بهتری دارند و بازیکنان در چنین شرایط بهتر کار می‌کنند. جوان‌های خوبی درتیم ملی و در باشگاه‌ها پرورش یافته‌اند که می‌توانند در تیم‌های بزرگتر هم بازی کنند اما این موضوع بستگی به تلاش و هدف خودشان دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار