کد خبر: 858462
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
شنا بانوان

اولین اردوی تیم ملی شنای زنان با تلاش فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو بعد از یک وقفه 12 ساله در جزیره کیش برگزار شد. این اردو سبب بالا رفتن امید و انگیزه در میان زنان شناگر ایرانی و در نتیجه آن رشد این رشته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا، اولین مرحله اردوی تیم ملی شنای زنان از ۲۷ خردادماه در جزیره کیش استارت خورد و امروز دوم تیرماه پایان یافت. این اردوها که حدود ۱۲ سال به دلیل نبودن رقابت‌های برون مرزی برگزار نشده بود با تلاش فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو و میزبانی جزیره کیش از سرگرفته شد.

اردوهای تیم ملی در استخر المپیک جزیره کیش و طی هفت روز با هدف آماده‌سازی ملی پوشان برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی کشورهای اسلامی پیگیری شد. ۱۲ ملی‌پوش در کنار فروزنده زرآور مربی تیم ملی تمرینات خود را هر روز و در دو نوبت پیگیری کردند.

آغاز این اردوها و نوید برگزاری رقابت های بین‌المللی کشورهای اسلامی سبب افزایش انگیزه ملی‌پوشان شده است. آن ها با وجود گرمای زیاد در جزیره کیش، با انگیزه ای مضاعف تمرینات خود را در اردو پشت سر گذاشتند و توانستند با انجام برنامه های تمرینی، رضایت مربی تیم ملی را بدست آورند.

قطعا تشکیل اردوها، تحت عنوان تیم ملی سبب افزایش انگیزه و امید در میان شناگران زن ایرانی و بازگشت زنان ایرانی به این رشته پایه و همگانی خواهد شد. زنانی که در سال های اخیر به دلیل نبودن اردو و رقابت‌ها دلزده شده و این رشته را کنار گذاشته بودند. آن ها زین پس با هدف موفق شدن در رقابت های بین المللی تلاش خواهند کرد تا بار دیگر آمادگی کافی برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی را  کسب و به عضویت تیم ملی شنا در آیند.

برگزاری رقابت های قهرمانی کشور و تشکیل اردوهای تیم ملی ثمره ماه ها تلاش رییس فدراسیون شنا و نایب رییس بانوان است که به دنبال حمایت از زنان شناگر ایرانی رخ داد. این فدراسیون مدت هاست که در جهت حمایت از زنان شناگر کشورهای مسلمان بدنبال برگزاری مسابقات بین‌المللی به میزبانی ایران است تا شناگران ایرانی در کنار دیگر زنان مسلمان فضای مسابقات بین المللی را تجربه و خود را محک بزنند. قرار است این رقابت‌ها به میزبانی ایران و با حضور زنان کشورهای مسلمان از جمله ازبکستان، تاجیکستان، عمان، کویت، سوریه، لبنان و افغانستان هر دو سال یکبار برگزار شود.

ملی‌پوشان حاضر در اردو و مربی تیم ملی، برگزاری این اردوها را نقطه عطفی برای رشد رشته شنا دانستند. در ادامه بخشی از اظهارات آن ها را در پایان این اردو می خوانید.

فروزنده زرآور ، مربی تیم‌ ‌ملی شنای زنان ایران در جریان اولین اردوی تیم‌ ‌ملی، اظهار کرد: این اولین اردویی است که بعد از چندین سال برگزار شده است و شناگران خوب کشور را دور هم جمع کرده است. به نظر می‌رسد آمادگی ورزشکاران نسبتاً خوب است و من از روند تمرینی شناگرانم راضی هستم. ما شناگران خیلی خوب و زیادی را در سطح استان‌ها داشتیم که به دلیل فاصله زیاد میان برگزاری مسابقات و یا تشکیل اردوهای تیم‌های‌ ‌ملی این رشته را کنار گذاشته و یا در حال‌ حاضر آمادگی خود را از دست داده‌اند. اما من امیدوارم که این برنامه‌ها  سبب شود که شناگران زن ایرانی با انگیزه هر چه‌ بیشتری این رشته را دنبال کنند و با تلاش زیاد آینده خوبی در انتظار آنها باشد و امیدوارم که ورزشکاران زیادی دوباره به این رشته روی آورند که باعث رشد شنای ایران شود.

دنیا حسینی رکورددار ماده غورباغه نیز در پایان اردوی تیم ملی شنا در کیش اظهار کرد: خیلی خوشحالم که اردوهای تیم ملی بعد از ۱۲ سال برگزار شد. شرایط این اردو عالی است و همه سعی کردند که این اردو به بهترین شکل برگزار شود. البته مدت اردو کوتاه است اما خوب در همین مدت هم توانستند بهترین برنامه ریزی را انجام دهند. برگزاری رقابت‌های کشورهای اسلامی گام بلندی برای رشد این رشته است. امیدوارم که در این رقابت‌ها کشورهای مسلمان زیادی اعلام آمادگی کنند که رقابت بیشتر شود و باعث پیشرفت شنا باشد.

مانا حسینی بای نیز برگزاری اردوهای تیم ملی شنا را سبب افزایش  انگیزش در زنان شناگر ایرانی دانست و خاطر نشان کرد: از سر گرفته شدن اردوها هم سبب انگیزه برای ما ملی‌پوشان است که بعد از مدت‌ها در این اردوها حاضر شده ایم و هم سبب افزایش انگیزه در سایر شناگران ایرانی در رده‌های پایه می‌شود و آنها تلاش می‌کنند که رکوردهای خود را بهبود ببخشند و وارد تیم‌ ‌ملی شوند. همچنین ما شناگران ایرانی نمی توانستیم سطح شنای خود را با سایر کشورها بسنجیم، اما برگزاری رقابت‌های بین المللی کشورهای مسلمان سبب می‌شود که بتوانیم سطح شنای خود را با شناگران دیگر کشورهای مسلمان بسنجیم و رکورد خود را بهبود دهیم.  همچنین زنان کشورهای مسلمانی که شرایط همانند ما دارند نیز با حضور در این رقابت ها شرایط خوبی برای آنها فراهم خواهد شد.

رها طبیب رکورددار کرال سینه نیز گفت: بعد از ۱۲ سال این که با اسم تیم‌ ‌ملی اردوها را برگزار کردند برای من و همه شناگران ایرانی آغاز خوبی است. امیدوارم که پر قدرت در عرصه های بین‌المللی  حاضر شویم. ما در دوره‌ای بودیم که لیگ و تیم‌ ‌ملی نداشتیم . اینها شرایط را برای ما بسیار سخت کرده بود، اما خدا را شکر چند ماهی است که مسابقات آغاز شده است و اکنون نیز اردوهای تیم‌ ‌ملی را پیش‌رو داریم. این انگیزه بسیار خوبی برای ما خواهد بود.

شنا یک ورزش پایه و از جمله ورزش های همگانی است، اما زنان ایرانی به دلیل حفظ شئونات اسلامی فرصتی برای رقابت‌های بین المللی در این رشته را نداشتند که در نتیجه آن، شنای زنان روز به روز کمرنگ تر شده بود. اما قطعا از سرگیری اردوی تیم ملی و برگزاری رویدادهای بین المللی گام بزرگی در جهت پیشرفت این رشته ورزشی خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار