کد خبر: 858460
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱

تیم ملی وزنه برداری ایران توانست برای دومین سال پیاپی قهرمان مسابقات جوانان جهان شود. رقابتهای وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان دقایقی پیش در توکیو ژاپن به پایان رسید و تیم ایران توانست با کسب ۴۲۳ امتیاز برای دومین سال پیاپی قهرمان این مسابقات شود. در این مسابقات به غیر از ایران تیم های امریکا و ژاپن با ترکیب کامل در مسابقات شرکت کرده بودند.

در این دوره تیم ملی کشورمان توانست با هشت وزنه بردار خود ، دو طلا ، دو نقره . دو برنز را کسب کند و به لحاظ رده بندی مدالی در رده ۶ قرار بگیرد.اما یکی از اتقافت مهم و دور از انتظار مسابقات حذف وزن بردار فوق سنگین کشورمان از مسابقات بود.

در روز آخر و پایانی مسابقات علی داودی و قاسمعلی محمدپور دو نماینده کشورمان با ۱۰ وزنه بردار به رقابت پرداختند که داودی و قاسم علی محمدپور در حرکت یکضرب با مهار وزنه های۱۸۷ و ۱۶۳کیلوگرم در جایگاههای دوم و هفتم قرار گرفتند.علی داودی در حرکت یکضرب وزنه های ۱۷۸  و ۱۸۷ کیلوگرم را مهار کرد، ولی موفق به مهار وزنه ۱۹۱ کیلویی نشد تا به مدال نقره دست یابد. قاسم علی محمدپور نیز در حرکت یکضرب وزنه های ۱۵۰، ۱۵۸ و ۱۶۳ را به نام خود ثبت کرد و در جایگاه هفتم قرار گرفت.در این وزنه سیمون مارتیروسیان از ارمنستان با ۱۹۱ کیلوگرم مدال طلا گرفت و گیورگی چخیدزه از گرجستان با ۱۸۴ کیلوگرم به مدال برنز رسید.اما همان طور که اشاره شد حذف وزنه بردار فوق سنیگ کشورمان در این مسابقات شوک سنگینی را به تیم وارد کرد.علی داودی  در دوضرب نتوانست وزنه های ۲۲۰، ۲۲۱ و ۲۲۲ کیلوگرم را ثبت کند و از جدول دوضرب و مجموع حذف شد.داودی در اولین حرکت دوضرب پشت وزنه ۲۲۰ کیلوگرم قرار گرفت که در حرکت قیچی وزنه را انداخت.برخواه پس از ناکامی داودی در حرکت اول ، وزنه او را به ۲۲۱ کیلوگرم افزایش داد و ملی پوش ایران این وزنه را هم نتوانست بالای سر ببرد .حرکت آخر برای داودی بسیار مهم بود او برای ماندن در جدول دوضرب و مجموع باید وزنه ۲۲۲ کیلوگرم را مهار می کرد که باز هم ناموفق بود و از مسابقات حذف شد.

 مرادی: جوانان در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت

مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری پس از کسب عنوان قهرمانی تیم جوانان ایران در رقابتهای جهانی گفت: مطمئنا این جوانان در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. تیم جوانان بسیار پرتلاش ظاهر شدند. مطمئنم این جوانان با کمک مسئولان ورزش و همچنین پشتکار خودشان، در میادین آینده نیز بتوانند مدال‌های خوشرنگی را برای ایران به ارمغان آوریم.تا پیکارهای جهانی و المپیک آینده، کار بسیار زیادی خواهیم داشت، اما حتماً این جوانان در صورت حمایت حرف‌های زیادی برای گفتن در مسابقات آتی خواهند داشت.

رده بندی تیمی :
۱-ایران ۴۲۳ امتیاز

۲-ژاپن ۳۹۴ امتیاز
۳-چین ۳۹۱ وزنه بردار

رده بندی مدالی :
۱-چین ۵طلا، ۱ نقره و ۲ برنز
۲-کلمبیا ۳طلا، ۲ نقره و ۲ برنز
۳-ازبکستان ۳طلا ، ۲نقره
۶-ایران ۲طلا، ۲ نقره و ۲برنز

 

وحید صابری

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار