کد خبر: 858443
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
پاراتکواندو

رییس انجمن پارا تکواندو گفت: تمام تلاشمان کسب سکوی قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی است.

مسعود لشگری در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی از وضعیت تکواندو کاران اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا که ششم تیر ماه عازم این رقابت‌ها خواهند شد، اظهار کرد: برای حضور هر چه بهتر در این رقابت‌ها از اول فروردین ماه تیم‌ ‌ملی تکواندو معلولان در اردوی آمادگی بود و این اردوها تا روز سه‌شنبه ششم تیر ماه که تیم‌ ‌عازم کره جنوبی می‌شود، ادامه‌ خواهد داشت. البته رقابت‌ها در دو کلاس K42 و K44 در وزن‌های 61 - ، 75 – و 75 + طی یک روز در دهم تیر ماه برگزار خواهد شد.

وی یکی از مشکلات تیم‌ ‌ملی تکواندو معلولان را نبود ورزشکاران زن در این رشته عنوان کرد و گفت‌: در دوره قبل نیز که مسابقات در فیلیپین برگزار شد، تیم‌ ‌ما در بخش مردان قهرمان شد، اما به دلیل نداشتن ورزشکاران زن در مجموع نایب قهرمان شدیم، متاسفانه امسال هم نتوانستیم این مشکل را برطرف کنیم و هنوز هم با کمبود تکواندوکاران زن روبرو هستیم.

لشگری در ادامه‌ خاطر نشان کرد: از تیمی که به رقابت‌های قهرمانی آسیا اعزام می‌شود، شش نفر دارای رنکینگ جهانی هستند و تنها یک نفر جدید و بدون رنکینگ است. ضمن این که چون این رقابت‌ها برای کسب سهمیه پارالمپیک 2020 توکیو است از اهمیت بالایی برخوردار است و کسانی که بتوانند به مدال طلا دست پیدا کنند 40 امتیاز کسب می‌کنند. بنابراین سعی خواهیم کرد قهرمانی خود را در این تورنمنت دوباره تکرار کنیم تا با کسب امتیاز لازم ، موفق به کسب سهمیه پارالمپیک 2020 توکیو شویم.

وی در پاسخ به این پرسش که در کدام وزن شانس کسب مدال داریم، خاطر نشان کرد: هر هفت تکواندوکار اعزامی از ورزشکاران خوب ما هستند و در تمام وزن‌ها شانس کسب مدال داریم. البته روسیه، ترکیه و آذربایجان رقیبان اصلی ما در این تورنمنت هستند، اما با این وجود تنها برای قهرمانی در این رقابت‌ها حضور پیدا خواهیم کرد تا امتیاز لازم را از این تورنمنت کسب کنیم.

انتهای پیام

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار