کد خبر: 858424
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
شهردار اصفهان:
در جایی که مسئولان دستگاه های مختلف همدلی و تعامل را در راس کارهای خود قرار دهند محصولات شیرینی مانند قطار شهری به مردم هدیه می شود.

مهدی جمالی‌نژاد در آئین آغاز بکار آزمایشی فاز سوم خط یک مترو اصفهان با اشاره به اینکه سومین فاز از خط یک مترو اصفهان در دست بهره برداری است، اظهار داشت: بر این اساس با تلاش‌های صورت گرفته طی دو سال گذشته فاز یک و دو قطار شهری اصفهان به صورت کامل به بهره برداری  رسیده است.

وی با اشاره به اینکه حمایت‌های شورای شهر و مدیریت شهری در کنار تلاش همکاران سازمان قطار شهری از مهم‌ترین دلایل موفقیت در بهره برداری از مترو اصفهان است، ابراز داشت: در فاز سوم نیز در حال انجام آزمایشات نهایی هستیم که پس از اتمام این مرحله مسافرگیری تا میدان آزادی انجام خواهد شد.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه خط یک مترو اصفهان ۲۰ کیلومتر و دارای ۲۰ ایستگاه است، افزود: ۱۲ کیلومتر از این خط مورد استفاده شهروندان قرار می‌گیرد و با راه‌اندازی سه ایستگاه تا یک ماه آینده هر ۲۰ کیلومتر خط یک فعال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خط دو سه مترو اصفهان نیز در دست اجرایی شدن است، گفت: تا سال ۱۴۰۰ شبکه ریلی شهر اصفهان تکمیل می‌شود و بسیاری از گره‌های ترافیکی شهر اصفهان بازگشایی خواهد شد.

جمالی‌نژاد با تاکید بر اینکه اولویت اصلی مدیریت شهری، افزایش خدمت‌رسانی به مردم و عبور قطار از ادامه خط یک به شمار می‌رود، اضافه کرد: طبق قول‌های داده شده در ماه‌های گذشته، در پایان بهار امسال، صدای سوت قطار در ایستگاه آزادی اصفهان شنیده شد و پس از تست‌های مختلف راه‌اندازی و آماده‌سازی شرایط، ظرف مدت کوتاهی، مسافرگیری از ایستگاه‌ها انجام می‌شود.

رضا امینی در حاشیه راه اندازی آزمایشی فاز سوم خط یک قطارشهری، اظهار کرد: یکی از خواسته ها و مطالبات اصلی مردم از دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان راه اندازی قطار شهری اصفهان به عنوان حمل و نقلی پاک بود.

وی با بیان اینکه تمام تمرکز و انرژی مدیریت شهری اعم از شهرداری و شورای چهارم اسلامی شهر اصفهان بر روی تکمیل خط یک مترو گذاشته شد، تصریح کرد: با تعامل، همدلی و هماهنگی شورای اسلامی شهر با شهرداری و مدیریت استان اتفاقی نیکو رخ داد به نحوی که امروز شاهد بهره برداری آزمایشی از فاز سوم قطار شهری از ایستگاه تختی تا میدان آزادی هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: ظرف چند هفته آینده آیین بهره برداری رسمی از خط یک که ارتباط شمال به جنوب اصفهان را برقرار می کند صورت می گیرد،  در ادامه تکمیل این خط نیز کارهای نازک کاری و مراحل نهایی دو ایستگاه میدان امام حسین (ع) و میدان انقلاب ظرف دو تا سه ماه آینده انجام می شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم تکمیل سایر خطوط مترو اصفهان نیز در دستور کار شورای پنجم شهر اصفهان قرار بگیرد، افزود: مقدمات و تامین منابع مالی برای اجرای خط های دو و سه مترو اصفهان فراهم شده و تنها همت و اراده جمعی منتخبان مردم را می طلبد تا این خطوط نیز تکمیل شود.

امینی گفت: در انجام این پروژه از همکاری و تعامل بین بخشی دستگاه هایی مانند استانداری و میراث فرهنگی نیز نباید گذشت. در جایی که مسئولان این همدلی و تعامل را در راس کارهای خود قرار دهند محصولات شیرینی مانند همین قطار شهری به مردم ارائه می شود.

وی با اشاره به خط دو مترو، اضافه کرد: مهمترین اقدام برای انجام این پروژه تعیین تکلیف تصویب این خط بود که اینکار در میراث فرهنگی و شورای ترافیک کشور به انجام رسید و هم اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار و آزادسازی است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: انتظار داریم دو خط دو و سه قطار شهری تا حدود چهار سال آینده به بهره برداری نهایی برسد.

وی افزود: این مسیر به دلیل عبور از رودخانه زاینده رود و ۲ ایستگاه  قبل و بعد از رودخانه زاینده رود یکی از بحرانی ترین قسمت های این فاز بوده اما خوشبختانه با رفع مشکلات عملیات اجرایی آن تکمیل شد.

درراستای این باز دید منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهااظهار داشت : عملیات اجرایی فاز سوم خط یک قطار شهری تکمیل شده اما عملیات نازک کاری و تجهیزات تعدادی از ایستگاه های این مسیر باقی مانده که به تدریج مورد استفاده شهروندان قرار گرفته می شود.

معین با اشاره به اینکه این پروژه تحت نظارت سازمان میراث فرهنگی انجام شد، ادامه داد: با مجوز سازمان میراث فرهنگی عملیات اجرایی این پروژه با سرعت در دست اجرا قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی های لازم برای تکمیل این پروژه انجام شده و امیدواریم  تا پایان سال جاری خط یک قطار شهری به طور کامل به بهره برداری برسد و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

سپس علیرضا نصر اصفهانی بااشاره به راه اندازی فاز اول و دوم خط یک قطار شهری اصفهان بیان نمود : به دلیل اینکه مکان هایی که مورد نظر مردم بود را سرویس دهی نمی کرد مورد استقبال زیادی قرار نگرفت.

وی ابراز امیدواری کرد: با افتتاح فاز سوم این خط که تا میدان آزادی امتداد پیدا می کند و به مرکز شهر می رسد موجبات رضایت مردم را فراهم کند و مقدمه ای برای تکمیل خط یک قطار شهری باشد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خاطر نشان کرد: در همین راستا نیازهای مردم در این خصوص برطرف شود و تجربیات خط یک  در خطوط بعدی قطار شهری به کار بگیریم تا این خطوط با سرعت بیشتری به نتیجه برسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار