کد خبر: 858410
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
ارتش ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد پنج دستگاه خودرو زرهی و 23 نیروی نظامی روز پنج‌شنبه به عنوان بخشی از برنامه‌های این کشور برای استقرار نیروهای جدید در قطر، وارد دوحه شدند.
به نقل از روزنامه حریت ترکیه، آنکارا روز پنج‌شنبه نخستین کشتی حامل کمک های غذایی را به قطر فرستاد و گروه کوچکی از نظامیان و خودروهای زرهی را نیز به این کشور اعزام کرد. در همین حال رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، با سران عربستان سعودی درمورد آرام کردن تنش ها در منطقه گفتگو کرد.

ارتش ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد پنج دستگاه خودرو زرهی و 23 نیروی نظامی روز پنجشنبه به عنوان بخشی از برنامه ها برای استقرار نیروهای جدید در قطر، وارد دوحه شدند. در این بیانیه آمده این اقدام در چارچوب اقدامات قانونی در زمینه آموزش و همکاری نظامی بین دو کشور انجام شده است.

روزنامه حریت نوشت حدود 88 نظامی ترکیه ای پیشتر در قطر مستقر شده اند و پیش بینی می شود پس از عید فطر نیروهای ترکیه ای و قطری تمرین نظامی مشترکی را برگزار کنند. تعداد نظامیان ترکیه ای که به این کشور حوزه خلیج فارس اعزام می شوند سرانجام به هزار نفر خواهد رسید.

نخستین کشتی ترکیه ای حامل حدود چهار هزار تُن مواد غذایی، میوه و سبزیجات روز پنج‌شنبه از بندری در استان ازمیر در غرب ترکیه عازم قطر شد. این خبرگزاری اعلام کرد پیش بینی می شود این کشتی ترکیه ای ظرف حدود 10 روز دیگر وارد دوحه شود.

اگرچه ترکیه 105 هواپیمای باری تدارکات برای قطر فرستاده است؛ اما وزیر اقتصاد ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرد ارسال کمک از طریق آسمان ادامه نخواهد یافت. سخنگوی اردوغان گفت ترکیه سعی ندارد از طریق حمایت از قطر، دیگران را تهدید کند.

ابراهیم کالین روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: «ما به دنبال تنش با هیچ‌یک از کشورهای خلیج (فارس) نیستیم. ما همچنین نمی خواهیم شاهد اختلاف آنها با یکدیگر باشیم. رویکرد ما در قبال بحران بوجود آمده، از همان ابتدا به این شکل بوده است». وی تصریح کرد: به عبارت دیگر اگر دو نفر از دوستان یا همسایگان شما با یکدیگر دچار اختلاف شده اند و شما نیز می توانید کاری برای رفع آن انجام دهیم، کاملا طبیعی است که وارد عمل شوید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار