کد خبر: 858386
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲
استاندار آذربایجان‌شرقی تأکید کرد:
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر ایجاد شرکت‌های مشترک بین ایران و آذربایجان، گفت: روابط اقتصادی دو کشور وارد مرحله‌ای شده است که باید بخش خصوصی دو طرف با همکاری یکدیگر وارد بازارهای جدید جهانی شوند.
اسماعیل جبارزاده در دیدار با سفیر جمهوری آذربایجان در ایران، با اشاره به اراده جدی رؤسای جمهور دو کشور برای توسعه همه‌جانبه روابط، افزود: در چهار سال گذشته، کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور به‌صورت جدی فعال بوده و ده‌ها هیأت اقتصادی و تجاری مبادله شده است.

وی افزود: روابط دو کشور هیچ‌گاه در چنین سطحی نبوده و انتظار داریم که بخش خصوصی و فعالان اقتصادی از این فرصت‌ها نهایت استفاده را ببرند.

جبارزاده با بیان اینکه دولت ایران از نقش فعال استان‌ها در مناسبات بین‌المللی حمایت می‌کند، گفت: استان آذربایجان شرقی یکی از استان‌هایی است که هیچ محدودیتی در این زمینه ندارد و این استان محور توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران با کشورهای همسایه شمالی به‌ویژه جمهوری آذربایجان است.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم اراده مسئولان دو کشور برای توسعه روابط را عملیاتی کنیم، افزود: با انتخاب مجدد دکتر روحانی به سمت ریاست جمهوری، روند گسترش مناسبات ایران و آذربایجان در چهار سال آینده نیز با شتاب بیشتری ادامه خواهد داشت و این چهار سال فرصت خوبی برای دست‌یابی به اهداف بزرگ و تأثیرگذار است.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های استان در زمینه‌های مختلف به‌ویژه کشاورزی و صنایع غذایی و لبنی، گفت: تولیدکنندگان ما آمادگی دارند که محصولات خود را با هر نوع استاندارد سفارشی تولید کنند.

وی افزود: فعالان اقتصادی ما در بخش تولید و تجار آذربایجانی در ارتباط با بازارهای جهانی دارای تجربه‌ها و توانمندی‌های زیادی هستند و باید بخش خصوصی دو کشور را تشویق کنیم که با ایجاد شرکت‌های مشترک و استفاده از توانمندی‌های یکدیگر، وارد بازارهای جدید شوند.

جبارزاده اضافه کرد: خوشبختانه زیرساخت‌های صادرات از قبیل راه‌آهن، فرودگاه و کارگو در استان آذربایجان شرقی آماده است و می‌توانیم محصولات سفارشی را پس از تولید مستقیماً به بازارهای هدف صادر کنیم.

وی همچنین با اشاره به موضوع تبریز 2018 و شهر جهانی فرش، از راه‌اندازی تورهای گردشگری مشترک با جمهوری آذربایجان استقبال کرد و گفت: زمینه‌های همکاری بین دو طرف بسیار متنوع است و مهم این است که از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها به‌درستی استفاده کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر