کد خبر: 858381
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با گلایه از برخی موازی‌کاری‌ها در زمینه فرهنگی در کشور، گفت: چرا باید موضوع قرآن در کشور به ارگان‌های زیادی مرتبط باشد و موازی‌کاری انجام دهند و از این رو باید شورای ترویج فرهنگ دینی تشکیل شده تا هر کسی وظیفه خود را بداند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم  در مراسم تجلیل از خادمان راهیان نور در ایام نوروز با تاکید بر حفظ و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های آینده و حال، اظهار داشت: یکی از راه‌های انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان راهیان نور است، جوانان ما و افرادی که آن‌روزها را درک نکرده‌اند می‌توانند با حضور در اردوهای راهیان نور با فرهنگ جبهه آشنا شده و مرکز ایثار و فداکاری را لمس کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با قدردانی از مردمی که در ایام نوروز به مناطق جنگی کشور سفر می‌کنند، گفت: من نیز توفیق حضور در سفرهای راهیان نور را داشته‌ام، با حضور راویان به دور از شائبه تحریف که خود در جنگ بوده‌اند واقعیت‌های جنگ بیان می‌شود.

وی با اشار به افزایش سن راویان جنگ، افزود: راویان یکی پس از دیگری به علت بالا رفتن سن از چرخه روایت دور خواهند شد، از این رو باید راویانی تربیت شوند که به دور از تحریف و کم و کسر اصل موضوع را تعریف کنند.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به اهمیت انتشار وصیت‌نامه شهدا در جامعه در راستای روایت دقیق 8 سال دفاع مقدس، افزود: وصیت‌نامه‌های شهدا باید منتشر شده و حتی تبدیل به کتاب شود زیرا یکی از وظایف ما در برابر شهدا، ثبت ضبط گفته‌های فرماندهان هشت سال دفاع مقدس است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم افزود: حتی باید خاطرات کارمندان دولت، ارتش، سپاه، جهادسازندگی، پزشکان، مهندسان رزمنده به کتاب تبدیل شود و اهمیت به این موضوعات دهیم.

وی متذکر شد: برگزاری یاد شهدا راهی برای تجلیل از بزرگ‌مردان شهدا بوده تا جوانان نیز آنها را بشناسند.

نماینده ولی فقیه استان اذعان داشت: تجلیل از پدر و مادر، فرزند و همسر شهید درس مقاومت، ایثار و فداکاری را برایمان خواهد داشت و وظایفی در قبال جبهه و شهادت بر گردن ما است که باید به نحو احسن انجام دهیم.

امام جمعه تبریز با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در تهران، گفت: اگر شهدای مدافع حرم و مقاومت مدافعان حرم نبود تروریست‌ها با خیال راحت به کشور رفت و آمد می‌کردند و طبق فرموده مقام معظم رهبری اگر مدافعان حرم نبودند الان باید در مرزهای ایران و حتی داخل کشور با تروریست‌ها مبارزه می‌کردیم و اقدام تروریستی تهران پیامی به افرادی شد که اعزام مدافعان حرم از کشور به سوریه را بی‌مورد و بی‌ارزش می‌دانستند.

نماینده ولی فقیه در استان ابراز کرد: امروز دشمن از برخورد مستقیم  با نظام جمهوری اسلامی مأیوس شده و این اقدام را هزینه بار می‌دانند و به همین خاطر به سمت اقدام جنگ نرم روی آورده و جوانان را مورد هدف قرار داده‌اند.

وی افزود: روش جنگ نرم به آرامی بوده و به یک باره چشم باز کرده و نفوذ را خواهیم دید.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان اینکه مقام معظم رهبری ۲۵ سال با عناوین مختلف تهاجم فرهنگی را گوش زد کرده‌اند، گفت: باید با تلاش برنامه‌ریزی خوبی در برابر مقابله با هجمه عظیم نفوذ داشته باشیم و البته ارگان‌های زیادی برای مقابله تلاش کرده‌اند اما کم است.

وی با گلایه از برخی موازی‌کاری‌ها در زمینه فرهنگی در کشور، گفت: موضوع قرآن در کشور به ارگان‌های زیادی مرتبط است اما چرا باید موازی‌کاری انجام دهند، با توجه به این مسئله باید شورای ترویج فرهنگ دینی تشکیل شود تا هر کسی وظیفه خود را بداند.

امام جمعه تبریز اذعان داشت: اگرچه در جنگ سخت نیستیم ولی در جنگ نرمی قرار داریم که ارگان‌های مختلف از جمله تبلیغات اسلامی، اوقاف، وزارت ارشاد و غیره وظیفه دارند.

وی با تشکر از سپاهیان غیرتمند، بیان کرد: در روزهای اخیر سپاه مقر دشمنان اسلام را مورد هدف کرده و دل دشمن را به لرزه درآوردند و بار دیگر اقتدار نظام جمهوری اسلامی را نشان دادند.

نماینده ولی فقیه با اشاره به فرارسیدن ششم تیرماه سالروز ترور رهبر فرزانه انقلاب در سال 60 که روز تلخ برای ایرانیان بود، گفت: در هفتم تیرماه نیز انفجار حزب جمهوری اسلامی بود که آیت الله بهشتی و یاران انقلاب در یک ساعت به شهادت رسیدند.

وی افزود: چه تهمت‌هایی در دوران بنی‌صدر به شهید بهشتی وارد شد، اما شهادت بهشتی موجب تقویت انقلاب شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر