کد خبر: 858375
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
مدیرکل دادگستری استان اصفهان اعلام کرد :
3 نفر از فرمانداران استان اصفهان به دلیل تبلیغات زودهنگام و جانبداری در انتخابات محکوم به جزای نقدی بدل از حبس شده‌اند اما حکم‌های آنان هنوز اجرا نشده است

مدیرکل دادگستری استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سال گذشته 683 هزار و 514 میزان پرونده وارده به دادگستری بوده است که شامل پرونده‌های وارده به دادسراهای کل استان، محاکم حقوقی و کیفری، دادگاه‌های تجدید نظر و کیفری 1 و... است.

احمد خسروی‌وفا  عنوان داشت: در سال گذشته 688 هزار 843 پرونده در استان اصفهان مخدومه شده است و نتیجه عملکرد مثبت دادگستری استان اصفهان 5 هزار و 329 پرونده است؛ مدت وقت‌دهی دادگستری کل استان اصفهان 10 روز کاهش پیدا کرده، یعنی از 66 روز به 56 روز کاهش یافته است.

وی یادآور شد: 204 هزار و 227 پرورنده در سال 95 به کلیه شوراهای حل اختلاف استان اصفهان وارد شده که 204 و 535 پرونده مخدومه شده است؛ 34 درصد از پرونده‌های وارده به شوراهای حل اختلاف با سازش و مصالحه حل شده است و سازش 4 درصد رشد داشته است.

خسروی وفا خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات خوب در سال گذشته کسر پرونده‌های مسن بود، پرونده‌های مسن پرونده‌هایی است که از تشکیل آن 2 سال گذشته باشد؛ در سال گذشته هزار پرونده از پرونده‌های مسن کسر شد و پرونده‌های قبل از خرداد سال 94، 2 هزار 213 فقره است که کاهش این آمار کمک زیادی به کاهش زمان دادرسی خواهد کرد.

مدیرکل دادگستری استان اصفهان اضافه کرد: در خصوص پرونده‌های دادگاه انقلاب که عمدتاً مربوط به مواد مخدر است، هزار و 463 پرونده ثبت و هزار و 415 پرونده مخدومه شده است.

وی ادامه داد: پرونده‌های سرقت در کشور رتبه نخست اتهامات را دارد، در استان اصفهان نیز اتهام سرقت جزو رتبه نخست اتهامات بود اما در سال 95 پرونده‌های سرقت رتبه سوم را به خود اختصاص داده است؛ توهین به اشخاص در رتبه اول و اتهامات ضرب و جرح عمدی در رتبه دوم اتهامات استان اصفهان قرار دارد.

خسروی‌وفا متذکر شد: پرونده‌های مواد مخدر در کشور رتبه نهم را در سال گذشته داشته که این اتهام در استان اصفهان رتبه دوازدهم را دارد، استعمال مواد مخدر رتبه پانزدهم در کشور را دارد ولی در استان اصفهان جزو هیچ یک از 20 اتهام اول نیست.

وی تصریح کرد: کلاهبرداری در کشور رتبه هفتم را به خود اختصاص داده که این اتهام در استان اصفهان رتبه هشتم را دارد؛ همچنین طلاق توافقی در کشور رتبه هشتم را در پرونده‌های حقوقی را به خود اختصاص داده در صورتی که استان اصفهان در رتبه هشتم قرار دارد.

مدیرکل دادگستری استان اصفهان ابراز داشت: براساس گزارش شاخص‌های بهره‌وری قوه قضائیه کشور، استان اصفهان رتبه نخست را کسب کرده است.

وی تأکید کرد: در شهریور ماه سال گذشته سامانه ثنا راه‌اندازی شد، یکی از مزایای این سامانه این است که مشکل مجهول‌المکان بودن افراد را حل می‌کند؛ در این سامانه ابلاغ‌ها به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد، همه شهروندان می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند.

خسروی‌وفا بیان داشت: از شهریور سال گذشته تا کنون 223 هزار و 832 نفر در سامانه ثنا ثبت نام کرده‌اند که ابلاغ الکترونیکی به 412 هزار و 854 نفر در استان اصفهان صورت گرفته است.

وی اذعان کرد: یکی از دیگر اقدامات دادگستری در سال گذشته رسیدگی به پرونده‌های زمین‌خواری و اراضی دولتی بود که سودجویان زیادی در این خصوص پرونده دارند؛ در سال گذشته 429 پرونده در استان اصفهان تشکیل شد و 430 نفر متهم پرونده‌ها بودند و 6 میلیون و 510 هزار متر مربع زمین از زمین‌خواران خلع ید شد.

مدیرکل دادگستری استان اصفهان اظهار داشت: برگزاری جلسات حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران باعث شد تا از تعطیلی 33 کارخانه در استان اصفهان و از بیکاری بیش از 10 هزار نفر جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه عده‌ای به اسم قاضی از مردم مبالغی را دریافت می‌کنند، اضافه کرد: 190 پرونده با عنوان کار چاق‌کنی و کلاهبرداری در دستگاه قضایی استان اصفهان تشکیل شده که جرم 60 نفر از این 190 پرونده محرز بوده و بازداشت شده‌اند.

خسروی‌وفا افزود: دستگیری باند صحنه‌سازی تصادف، دستگیری باند سقط جنین، تشکیل پرونده پول‌شویی و کلاهبرداری توسط دادگستری استان اصفهان صورت گرفته که 3 نفر از 4 سارق مسلح از پست بانک، طلافروشی و بانک مسکن به عنوان مفسد فی‌الارض شناخته شده و محارب محکوم به اعدام شدند که بعد از ماه رمضان حکم اعدام آنان اجرا خواهد شد.

وی عنوان داشت: دستگیری 2 نفر از عناصر ضدانقلاب که با عضویت در گروهی در فضای مجازی اقدام به عضوگیری‌ از مردم می‌کردند، صورت گرفته که پرونده آنان در حال پیگیری است؛ همچنین فردی به نام ضیایی متهم تجاوز به عنف در سال گذشته اعدام شد.

مدیرکل دادگستری استان اصفهان تأکید کرد: 166 پرونده تخلفات انتخاباتی در کل استان اصفهان تشکیل شده که از این تعداد 102 پرونده در حال رسیدگی است؛ 50 پرونده منع تعقیب یا برائت صادر شده،10 پرونده محکومیت در دادگاه بدوی است، 4 مورد کیفرخواست صادر شده که پرونده‌های آن آماده ارسال به دادگاه است.

وی خاطرنشان کرد: 3 نفر از فرمانداران استان اصفهان به دلیل تبلیغات زودهنگام و جانبداری در انتخابات محکوم به جزای نقدی بدل از حبس شده‌اند اما حکم‌های آنان هنوز اجرا نشده است.

مدیرکل دادگستری استان اصفهان در بخشی از صحبت‌های خود ضمن تبریک به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه و سالروز 7 تیر اظهار کرد: از روز سه‌شنبه 30 خرداد ماه هفته قوه قضائیه با شعار امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم آغاز شد.

وی افزود: برنامه‌هایی به مناسبت قوه قضائیه در استان اصفهان از 7 تیر آغاز خواهد شد که برگزاری مراسم غبارروبی و میثاق با شهدا، تجلیل از خانواده شهدای دستگاه قضایی استان اصفهان، برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای 7 تیر در مساجد مهم شهر اصفهان، سخنرانی رؤسای دادگستری‌های استان اصفهان، پخش برنامه‌های تلویزیونی، ملاقات‌های عمومی با زندانیان از جمله این برنامه‌هاست.

خسروی‌وفا بیان داشت: به مناسبت هفته قوه قضائیه، مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به امور تجاری و بازرگانی رسماً افتتاح خواهد شد که عمدتاً پرونده‌های اقتصادی در آن مطرح می‌شود؛ همچنین مجتمع قضایی شهدای 7 تیر نیز در هفته قوه قضائیه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: دفاتر پیشخوان قضایی در اکثر حوزه‌های قضایی غیر از مرکز استان و چند شهرستان تا 2 الی 3 ماه آینده راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرکل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه جرایم خشن نسبت به سال قبل 7 درصد کاهش داشته است، گفت: 22 درصد از پرونده‌های طلاق در استان اصفهان با سازش مخدومه شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار