کد خبر: 858374
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه:
فولاد مبارکه حفظ محیط زیست را بعنوان یک مسئولیت اجتماعی خطیر قلمداد می کند و توجه به این مسئولیت را وظیفۀ خود می داند.

به گزارش جوان آنلاین و به نقل ازروابط عمومی فولاد مبارکه،مدیرعامل فولاد مبارکه اظهار داشت : همواره: فولاد مبارکه از آغاز دوران ساخت، با احداث مرکز تحقیقات گونه شناسی در شرکت و مطالعه بر روی ۷۲ نمونۀ گیاهی، بعنوان شرکتی که خود را ملزم به رعایت استانداردهای زیست محیطی می داند، بنا نهاده شد و بر مبنای توسعۀ پایدار فعالیت می کند.

بهرام سبحانی گفت : این شرکت حفظ محیط زیست را بعنوان یک مسئولیت اجتماعی خطیر قلمداد می کند و توجه به این مسئولیت را وظیفۀ خود می داند.

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: توسعۀ پایدار به معنای توسعۀ جوامع با در نظر گرفتن تأمین نیازهای کنونی، بدون لطمه زدن به استعدادها و توانایی های موردنیاز آینده است.

وی با بیان اینکه فولاد مبارکه از ابتدای طرح برای تولید ۲.۵ میلیون تن فولاد بنا نهاده شد، خاطرنشان کرد: اجرای توسعۀ فولاد مبارکه و دستیابی به تولید حدود ۶ میلیون تُن فولاد با نگاه بر این اصل که فولاد مبارکه باید نیاز حال حاضر کشور را برآورده سازد، بدون آنکه توانایی دوره های آینده را در برآوردن نیازهایشان فدا کند، شکل گرفت.

سبحانی از امحاء پسماندهای ویژه(روغن ترانس های آسکارل) تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست به روش اصولی با هدف کاهش ضایعات دفنی و تبدیل ضایعات به ارزش افزوده و حفاظت از منابع طبیعی را به عنوان بخشی از فعالیت های این شرکت نام برد و افزود: این طرح بعنوان طرح منتخب بنیاد جهانی انرژی و جامعۀ مدیریت سبز اروپا در سال ۹۳ معرفی شد.

وی افزود: اجرای سیستم پایش لحظه ای و برخط آلاینده ها و ارسال اطلاعات آنالیز به سازمان حفاظت محیط زیست طبق قوانین به روز شدۀ زیست محیطی، احداث تصفیه خانه های پساب در فولاد سبا با هدف بازچرخانی پساب به چرخۀ تولید، توسعه و ارتقای سیستم تصفیۀ پساب و کاهش برداشت آب از رودخانه، ارتقا و بهبود سیستم های کنترل غبار با اعتبار بالغ بر ۲۰۰میلیارد تومان و حمایت مالی از طرح جمع آوری و تصفیۀ پساب های شهرهای مجاور و استفاده از پساب ها در مصارف صنعتی و کمک به حل بحران آب در منطقه، بخش دیگری از اقدامات فولاد مبارکه در این راستا بوده است.

سبحانی گفت: بدنبال شکل گیری این فعالیت ها و مشارکت در طرح های زیست محیطی بین المللی نظیر طرح تغییرات اقلیم با همکاری انجمن جهانی فولاد، این شرکت موفق به دریافت تقدیرنامه از نهادهای بین المللی مربوطه شد.

وی افزود: اکنون در راستای بهبود شرایط زیست محیطی منطقه و همگام با توسعۀ فولاد مبارکه میزان فضای سبز در این شرکت از یک هزار و ۶۰۰ هکتار فراتر رفته است.

وی گفت: تدابیری اتخاذ شده است تا آبیاری این میزان فضای سبز با استفاده از پساب تصفیه شدۀ صنعتی شرکت و بدون برداشت آب اضافی از زاینده رود در محیطی کاملا سالم انجام شود.

   

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار