کد خبر: 858354
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۵
در نشست اعضاي شوراي چهارم و پنجم شهر تهران با شهردار پايتخت مطرح شد
نشست اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران و منتخبان پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران با شهردار پايتخت در محل سالن جلسات شهرداري برگزار شد.
نشست اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران و منتخبان پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران با شهردار پايتخت در محل سالن جلسات شهرداري برگزار شد. مرتضي الويري منتخب پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران در اين نشست طي سخناني ابراز داشت: در سال‌هاي گذشته اقداماتي انجام شده و ما نيز بايد براي تداوم اين كار تمهيداتي بينديشيم. در اين مسير زمان به سرعت مي‌گذرد و افق چهارساله‌اي پيش روي ما قرار دارد.
 
به گزارش خبرنگار شهرنوشت در جريان اين نشست كه عصر روز گذشته با حضور محمدباقر قاليباف شهردار تهران، اعضاي شوراي اسلامي شهر و 21 منتخب پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران برگزار شد، تعدادي از اعضاي شورا و منتخبان جديد به صورت اجمالي به بيان ديدگاه‌هاي خود پرداختند و شهردار تهران نيز طي سخناني بر ضرورت انتقال تجربيات به مديريت شهري جديد تأكيد كرد.
 
مهدي چمران، رئيس شوراي اسلامي شهر تهران طي سخناني در اين نشست اظهار كرد: اعضاي شوراي چهارم با نيت پاك و خالص وارد شورا شدند و تلاش كردند كه اميدواريم اين تلاش‌ها مورد قبول الهي واقع شده باشد و عزيزاني كه در دوره پنجم به شوراي اسلامي شهر تهران ورود پيدا كرده‌اند، با توفيق خدمت بيشتر به مردم و كشور خودشان بتوانند برگ زريني بر خدمات گذشته شوراهاي شهر تهران بيفزايند.
 
وي تأكيد كرد: مقرر شده است ديدارهاي تخصصي بين اعضاي شوراي چهارم و پنجم شكل گيرد تا اعضا در جريان مسائل قرار گيرند. ما در شهر تهران مشكلات و معضلات اصلي داريم كه شايد خيلي از آنها مربوط به درون شورا و شهرداري نباشد و بايد در دولت يا  مجلس شوراي اسلامي پيگيري شود تا بتوانيم به مديريت شهري قوي دستيابي پيدا كنيم.
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران خاطرنشان ساخت: ضروري است در شوراها فراتر از خود شورا حركت كرده و براي آماده‌سازي زمينه خدمت بيشتر تلاش كرد. همچنين بايد ضمن اصلاح برخي قوانين و مقررات، نسبت به تدوين قوانين جديد نيز اقدام كرد.
 
چمران با انتقاد از تصويب نشدن قانون مديريت يكپارچه شهري گفت: با وجود اينكه سال‌هاي سال وعده اين قانون داده مي‌شود اما حتي در دولت نيز به تصويب نرسيد. در ادامه شايد اعضاي شوراي پنجم بايد خودشان اين طرح را تدوين كنند و به مجلس شوراي اسلامي بفرستند تا حركت ريشه‌اي و اصولي درباره شوراها شكل بگيرد.
 
الويري: بايد تلاش كنيم دستاوردهاي گذشتگان را پاس بداريم
مرتضي الويري ديگر منتخب پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران نيز طي سخناني ابراز داشت: در سال‌هاي گذشته اقداماتي انجام شده و ما نيز بايد براي تداوم اين كار تمهيداتي بينديشيم. در اين مسير زمان به سرعت مي‌گذرد و افق چهارساله‌اي پيش روي ما قرار دارد.  وي با تأكيد بر ضرورت وجود هم‌افزايي تصريح كرد: بايد تلاش كنيم دستاوردهاي گذشتگان را پاس بداريم و آنها را ادامه دهيم؛ زيبنده است شهردار تهران نيز در يك گزارش تصوير كلي از وضعيت شهرداري تهران و اقدامات انجام شده را به شوراي چهارم و پنجم و به مردم ارائه دهد. قطعاً اين گزارش مي‌تواند مبدأ و منشأ چند گزارش ديگر نيز باشد كه از سوي معاونان شهرداري تهران ارائه مي‌شود.  الويري خاطرنشان ساخت: البته ما اين كار را به صورت غيررسمي شروع كرده‌ايم و تعدادي از مديران نيز براي ارائه گزارش حضور پيدا كرده‌اند. در ادامه نيز ارائه اين گزارش‌ها در دوره انتقالي مي‌تواند كمك زيادي به ما داشته باشد.  در ادامه اين جلسه تعدادي از اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران و منتخبان پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران نيز به بيان نقطه نظرات و ديدگاه‌هاي خود به منظور انتقال تجريبات مديريت شهري به شوراي پنجم پرداختند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار