کد خبر: 858347
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
فردا در روز قدس نابودي نزديک صهيونيست‌ها را به آنها يادآوري مي‌کنيم
16 مرداد 1358 طليعه انزجار جهاني از رژيم صهيونيستي است كه با فرمان بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران در حمايت از ملت مظلوم و تحت ستم فلسطين در تقويم رسمي كشور ثبت شد.
16 مرداد 1358 طليعه انزجار جهاني از رژيم صهيونيستي است كه با فرمان بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران در حمايت از ملت مظلوم و تحت ستم فلسطين در تقويم رسمي كشور ثبت شد. مناسبتي كه در آخرين جمعه ماه مبارك رمضان همه ساله با راهپيمايي مردم ايران و جهان گرامي داشته مي‌شود. بزرگداشت روز جهاني قدس كه در واقع بزرگ‌ترين همايش بشري در اعتراض به نقض حقوق بشر از سوي رژيم كودك‌كش صهيونيستي است، اكنون جغرافياي جهان اسلام را در نورديده و حتي پيروان اديان مسيحيت و يهود  نيز آن را گرامي‌ مي‌دارند و دور نخواهد بود روزي كه با آزادي قدس شريف بساط رژيم اشغالگر قدس برچيده شود و تراژدي نسل‌كشي مسلمانان تحت ستم اين رژيم به پايان برسد.
 
در سي و نهمين سال برگزاري روز قدس، تحولات منطقه‌اي و هم آوايي برخي رژيم‌هاي مرتجع با رژيم صهيونيستي، انزجار عمومي و حضور گسترده ملت‌هاي مسلمان اهميتي دوچندان پيدا كرده است.
         
همزمان با فرا رسيدن آخرين جمعه ماه مبارك رمضان   افراد و نهادهاي مختلف از عموم مردم دعوت كردند در اين راهپيمايي حضور پرشكوه داشته باشند.
بر اين اساس، آيت‌الله مكارم شيرازي از آحاد مردم خواست تا در راهپيمايي روز جهاني قدس شركت كنند و مشت محكمي بر دهان دشمنان و رژيم غاصب صهيونيستي بزنند.
وي با اشاره به شرايط خاص جهان اسلام گفت: شركت پرشور مسلمانان متعهد و آزادي‌خواه در راهپيمايي روز جهاني قدس باعث انزواي بيش از پيش رژيم اشغالگر قدس خواهد شد.
  
مردم به ميدان بيايند
همچنين آيت‌الله نوري همداني هم در پيامي بر حضور مردم در روز قدس تأكيد كرد و از ملت مسلمان ايران و همه آزادي‌خواهان جهان خواست در اين روز باشكوه به ميدان بيايند.
ايشان در اين خصوص گفته است: همان طور كه امام راحل مسئله قدس را اولين مسئله جهان اسلام دانستند ما نيز بر اين موضوع تأكيد داريم، به اين معنا كه تا اين غده سرطاني در منطقه وجود دارد منطقه آرامش نخواهد ديد، امروز جريان‌هايي كه در شرايط فعلي جهان از طرف امريكا و رژيم صهيونيستي و ايادي آنها صورت مي‌گيرد، براي اين است كه رژيم صهيونيستي در حاشيه امن قرار بگيرد تا بتواند از اين فرصت سوء استفاده كند و ريشه اين رژيم مستحكم شود.  علاوه بر اين آيت‌الله سبحاني نيز با تأكيد بر حضور گسترده مردم در راهپيمايي روزجهاني قدس، بازگرداندن سرزمين‌هاي فلسطين اشغالي را نيازمند تحكيم وحدت مسلمانان و خيزش جمعي در كشورهاي اسلامي دانست.
 
اين مرجع تقليد، خيزش جمعي در همه كشورهاي اسلامي را موجب‌ عقب‌نشيني دشمنان اسلام و بازگردانده‌شدن سرزمين‌هاي قدس اشغالي دانست و افزود: بايد همه مسلمانان جهان در آخرين جمعه از ماه مبارك رمضان دست به دست هم دهند تا سرزمين‌هاي اشغالي را به آغوش اسلام بازگردانند.
  
حضور مردم عامل امنيت داخلي
آيت‌الله جوادي آملي هم با اشاره به فرا رسيدن روز جهاني قدس، حضور گسترده مردم در اين راهپيمايي را موجب امنيت داخلي ايران و مسلمانان جهان، مخصوصاً فلسطينيان مظلوم و محكوميت استكبار و صهيونيست دانست.
وي در بخش ديگري از اين پيام با تلخ خواندن حادثه تروريستي در مجلس شوراي اسلامي و حرم امام خميني (ره) دفاع عميق و حساب شده ايران اسلامي به‌دست توانمند سپاه در مقابل تروريسم اشاره كرد و گفت: اميدواريم بيگانگان از اين عكس‌العمل ايران عبرت بگيرند و به‌خود اجازه ندهند به حريم امن ايران اسلامي طمع كنند.  آيت‌الله علوي گرگاني نيز روز قدس را روز اسلام دانست و افزود: لازم است امت اسلامي و تمامي آزادگان جهان در روز قدس عليه اسرائيل و امريكاي جنايتكار و حاميان اين رژيم جعلي و غده سرطاني فرياد بر آورند و مردم ما با حضور چشمگير خود با اسلام و رهبري بيعتي دوباره كنند.  آيت‌الله علوي گرگاني با اشاره به ماهيت رژيم كودك كش صهيونيستي آن را بزرگ‌ترين تروريست دولتي و بالقوه خطرناك دانست و گفت: استعمار جهاني اين رژيم جعلي رابراي فشار هر چه بيشتر به مسلمانان جهان تأسيس كرد و هر سال بر تجاوزات و ستم‌هاي آنان به مردم مسلمان و بي دفاع فلسطين افزوده مي‌شود.
  
حمايت از قدس خارج از دايره فهم صهيونيسم است
همچنين ستاد كل نيروهاي مسلح با صدور بيانيه‌اي به‌مناسبت روز قدس ضمن دعوت از همه مردم براي حضور در راهپيمايي اين روز، ‌عنوان كرد نظام سلطه در حالي به تكاپو براي احياي اسرائيل غاصب پا به منطقه مي‌گذارد كه حمايت جهان اسلام از قدس شريف و انتفاضه فلسطين خارج از دايره فهم و محاسبات اتاق‌هاي فكر استكبار و صهيونيسم بوده و افول هژموني جبهه استكبار و حلقه نفاق آنان در منطقه با بيداري اسلامي و شكست‌هاي مفتضحانه و پياپي رژيم غاصب بيش از پيش ضعف و استيصال امريكا و غرب و حاكمان وابسته و خود فروخته منطقه براي حفظ امنيت و حيات ننگين رژيم جعلي صهيونيسم در سرزمين‌هاي اشغالي را سبب شده است.  وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح نيز در بيانيه خود ضمن دعوت از مردم براي شركت در راهپيمايي گفت كه روياي ايجاد اسرائيل از نيل تا فرات هرگز تحقق نخواهد يافت.
گفتني است، مجلس خبرگان رهبري، جامعه روحانيت مبارز، جامعه اسلامي مهندسين، حزب مؤتلفه اسلامي، حزب مردم‌سالاري، دبيرخانه دائمي كنفرانس بين‌المللي حمايت از انتفاضه فلسطين، جبهه مردمي نيروهاي انقلاب، مجمع جهاني صلح اسلامي نيز در بيانيه‌هاي جداگانه‌اي مردم را براي حضور در راهپيمايي روز قدس دعوت كردند.
  
رژيم صهيونيستي، اصلي‌ترين عامل بحران و تنش در منطقه
وزارت امور خارجه در بيانيه‌اي رژيم اشغالگر قدس را اصلي‌ترين عامل بحران و تنش در منطقه غرب آسيا دانست و تأكيد كرد: امروز بيش از هر زمان ديگري ملت‌هاي مسلمان و عرب نيازمند حفظ وحدت هستند.
 در بخشي از اين بيانيه با بيان اينكه امروز بيش از هر زمان ديگري ملت‌هاي مسلمان و عرب منطقه غرب آسيا نيازمند حفظ وحدت، همبستگي و يكپارچگي در برابر رژيم ضدبشري و كودك‌كش اسرائيل هستند، تصريح شده است: رژيم صهيونيستي كه سال‌هاست تلاش بي وقفه‌اي را براي خارج كردن مسئله فلسطين از اولويت جهان اسلام در پيش گرفته، امروزه با سوار شدن بر موج اختلافات ميان برخي كشورهاي جهان اسلام و درگيري بخشي ديگر از كشورها در مقابله با تروريسم تكفيري، فرصت مغتنمي براي تسريع اقدامات خود در داخل سرزمين‌هاي اشغالي و خارج آن به‌دست آورده است. ضربه به مقاومت با بهانه واهي تروريستي خواندن جنبش‌هاي مقاومت در فلسطين و لبنان، تحميل فشار ضد انساني مضاعف بر مردم غزه و كرانه باختري، تعرض به مبارزان و ساكنان فلسطيني، شكنجه زندانيان بي‌گناه، گسترش دامنه شهرك‌سازي‌ها، ادامه تلاش‌ها براي يهودي‌سازي كامل قدس شريف و تغيير هويت تاريخي و تمدني آن، هتك حرمت و اقدامات مستقيم در جهت نابودي مسجدالاقصي و كوچاندن اجباري ساكنان غيريهودي قدس، تنها جزئي از اقداماتي است كه اين رژيم آن را در اين شرايط و با شعارهاي واهي صلح دوستي و مبارزه با تروريسم و حتي بهبود روابط با كشورهاي اسلامي، به منظور فريب افكار عمومي جهانيان به پيش مي‌برد.
   
اهميت روز قدس امسال در سطوح داخلي منطقه‌اي و بين‌المللي
جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي در بيانيه‌اي به مناسبت روز قدس آورده است: امسال در حالي به استقبال آخرين جمعه ماه مبارك رمضان و روز جهاني قدس مي‌رويم كه هم در سطح داخلي و هم در سطح منطقه‌اي و بين‌المللي تحولات مختلفي را تجربه كرده‌ايم: در سطح داخلي آحاد مردم با حضور پرشكوه در دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ايران، نمايش بزرگي از وحدت و انسجام ملي و ابراز وفاداري به نظام اسلامي را به تماشا نهاد و تحسين دوستان را بر انگيخت و دشمنان ايران را خشمگين و نااميد ساخت. برنامه‌ريزي و اجراي عمليات تروريستي ۱۷ خرداد تهران، نتيجه اين خشم و نااميدي است كه به خيال خام خود به تنبيه ملت ايران و انتقام از آنان پرداختند. بي ترديد سيلي قدرتمندانه موشكي پاسداران غيور انقلاب اسلامي هشداري جدي به متعرضين به امنيت و آرامش جامعه ايران بود.
 
در سطح منطقه‌اي محور مقاومت به رهبري جمهوري اسلامي ايران دستاوردهاي بزرگي را در جنگ عليه تروريسم تكفيري خصوصاً در سوريه و عراق كسب كرد و از سوي ديگر نظام سلطه به رهبري امريكا و همكاري رژيم صهيونيستي و همپيماني جاهليت عرب به سردمداري آل سعود خائن، توطئه شيطاني را عليه امت اسلام و محور مقاومت تدارك ديده اند؛ فروش گسترده سلاح به رژيم‌هاي منحط و فاسد عربي، تروريست خواندن حزب‌الله لبنان و جنبش اسلامي حماس و اعلام تشكيل يك ائتلاف صهيونيستي، امريكايي و عربي عليه ايران و جريان مقاومت در كنفرانس ذلت بار رياض از جمله ابعاد اين توطئه مشترك است. ادامه جنگ تحميلي آل سعود عليه مردم بي دفاع يمن و مردم مسلمان و مظلوم بحرين از مسائل مهم امروز جهان اسلام محسوب مي‌شود. در سطح بين‌المللي نيز نمايان شدن هرچه بيشتر دشمني‌هاي امريكا با ايران اسلامي با حضور تيم جديد دولتي در كاخ سفيد از حوادث مهم است.
 
دولت جديد امريكا همه تعهدات خود را در توافق بين‌المللي برجام زير پا نهاده و ضمن تصويب تحريم‌هاي جديد عليه ايران، وزير خارجه‌اش رسماً از تغيير نظام در ايران سخن مي‌راند.  بر اين اساس جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي ضمن گراميداشت ياد و خاطره همه مبارزان و شهداي راه آزادي فلسطين و قدس شريف و نيز شهيدان والامقام محور مقاومت، خصوصا شهداي عزيز مدافع حرم؛ از آحاد مردم دعوت مي‌كند با حضور گسترده، كوبنده و پرشكوه خود در راهپيمايي روز جهاني قدس بار ديگر وحدت و انسجام ملي خود را در صيانت از آرمان‌هاي بلند انقلاب اسلامي به نمايش بگذارند و همچون گذشته توطئه‌هاي دشمنان پيدا و پنهان اسلام، مسلمانان، جريان مقاومت و ايران اسلامي را با حضور خود ناكام بگذارند و نشان دهند كه همانگونه كه امام بزرگوار و رهبر عزيز انقلاب تاكيد دارند، ملت ايران ياوراني گرامي تر و بزرگ‌تر از مردم عصر رسول‌الله(ص) براي اسلام هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار