کد خبر: 858327
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
سرپرست دفتر بيمه‌هاي سلامت وزارت تعاون:
سرپرست دفتر بيمه‌هاي سلامت وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي جزئيات برقراري آزمون وسع و دريافت حق بيمه از مشمولان طرح بيمه همگاني را كه تا كنون رايگان بود، تشريح كرد.
 كاظم ميكائيلي، درباره مصوبه اخير هيئت وزيران مبني بر برقراري آزمون وسع و دريافت حق بيمه از 10 ميليون بيمه شده همگاني اظهار كرد: اين مصوبه اصلاحيه‌اي بر بيمه همگاني رايگان است. برقراري بيمه براي آحاد افراد فاقد بيمه يكي از بسته‌هاي طرح تحول سلامت بود كه سه سال گذشته اجرايي شد و بر اساس آن هر شخصي درخواست بيمه داشت مي‌توانست بدون پرداخت هيچگونه هزينه‌اي، دفترچه بيمه دريافت كند و بررسي در زمينه برخورداري و تمكن مالي افراد صورت نمي‌گرفت و در واقع حق بيمه مردم را دولت تقبل مي‌كرد.
 
وي افزود: بر اساس مصوبه اخير هيئت دولت، توانمندي مالي و وسع بيمه‌شدگان تحت پوشش از طريق آزمون وسع و پايگاه داده‌ها كه وزارت رفاه در اختيار دارد، سنجيده خواهد شد و ميزان مشاركت فرد براي پرداخت حق بيمه مشخص مي‌شود.
 
سرپرست دفتر بيمه‌هاي سلامت وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي با بيان اينكه در آزمون وسع ممكن است بيمه‌شده‌اي از پرداخت حق بيمه معاف شود يا از 15 تا صددرصد حق بيمه‌اش را بپردازد؛ درباره نحوه اطلاع‌رساني به بيمه‌شدگان گفت: آيين‌نامه آزمون وسع به دولت ارسال شده و در حال طي مراحل قانوني و بررسي در كميسيون‌هاي مختلف است تا در نهايت مصوب و ابلاغ شود.
 
ميكائيلي افزود: اميدواريم اجراي اين مصوبه به امسال برسد، زيرا قبلاً براي همه 10 ميليون نفري كه در بيمه سلامت همگاني ثبت‌نام كرده بودند، آزمون وسع را انجام و نتايج را به سازمان بيمه سلامت ارائه داده‌ايم و منتظريم آيين‌نامه مصوب شود.
وي درباره شمار مشمولاني كه بايد از اين پس حق بيمه بپردازند، گفت: از 10 ميليون بيمه‌شده همگاني حدود 5/8 ميليون نفر درآمد كمتر از يك ميليون تومان در ماه دارند. 5/1 ميليون نفر باقي مي‌مانند كه يارانه 500 هزار نفر از آنها قبلا قطع شده و در واقع وسعشان به حدي بوده كه مشمول حذف يارانه شدند، گروه سوم هم درآمدهاي معقولي دارند. بر اين اساس از گروه دوم و سوم با توجه به آزمون وسع حق بيمه دريافت خواهد شد كه از 15 تا 100 درصد متغير است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار