کد خبر: 858326
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۶
گردش مالي 40 ميليارد توماني؛ ‌اين گردش مالي يك بنگاه اقتصادي و شركت توليدي يا تجاري نيست، بلكه مربوط به يك سايت شرط‌بندي است كه مسئول با پيگيري‌هاي پليس فتاي اصفهان دستگير شده است.
چندي پيش نيز سردار هاديانفر، رئيس پليس فتا از انهدام يك باند قماربازي آنلاين كه ۲۳ ميليارد تومان كلاهبرداري و قماربازي داشت، خبر داده بود. اين دو باند متلاشي شده قمار بازي و شرط‌بندي در كشور نمونه‌اي از هزاران سايت، كانال و صفحه شرط‌بندي و قماربازي در فضاي مجازي است كه در هر لحظه و ثانيه افراد زيادي را در دام فريب خود گرفتار مي‌كنند.
ابهام در آينده و باور به شانس موجب شده تا كسب و كار انواع و اقسام كلاهبرداري‌هايي كه بر مبناي شانس و شرط‌بندي است، حسابي سكه شود. به گفته سردار ‌هاديانفر تاكنون 3 هزار و 323 كانال در حوزه قماربازي شناسايي شده‌اند كه در اين زمينه در داخل و خارج 248 پرونده قضايي تشكيل و 184 نفر دستگير شده‌اند و پول‌ها بلوكه شده است.
 
اينها كانال‌هاي شناسايي شده هستند و بديهي است تعداد زيادي از اين كانال‌ها، ‌سايت‌ها و صفحات مجازي فعال در اين حوزه هم هنوز شناسايي نشده‌اند. از سوي ديگر نيز هر روز سايت‌ها، كانال‌ها و صفحات حرفه‌اي‌تري جاي صفحات مسدود شده قبلي را مي‌گيرد تا افراد بيشتري را در دام خود گرفتار كنند.
 
به طور نمونه يكي از آخرين ورژن‌هاي قمارخانه‌هاي آنلاين با طراحي شبه هرمي مالباختگاني را كه در اين سايت وارد شده بودند، ترغيب مي‌كرد تا افراد بيشتري را معرفي كنند و به ازاي باخت زير مجموعه خود اجازه بگيرند!
 
سردار عبدالرضا آقاخاني، فرمانده انتظامي استان اصفهان درباره عمليات شناسايي و انهدام سايت شرط‌بندي با گردش مالي 40 ميليارد توماني مي‌گويد: كارشناسان اين پليس در راستاي رصد اقدامات مجرمانه با سايتي روبه رو شدند كه مدير آن اقدام به طراحي بازي خاصي به روش شرط‌بندي كرده كه در ادامه تحقيقات صورت گرفته مشخص شد اين فرد از اين طريق توانسته به گردش مالي ۴۰۰ ميليارد ريالي دست پيدا كند كه در اين زمينه تمامي حساب‌هاي مالي فرد مذكور نيز مورد شناسايي قرار گرفت. آنگونه كه سردار آقاخاني مي‌گويد افرادي از سراسر كشور در اين سايت قمار بازي شركت كرده بودند.
 
رئيس پليس فتاي اصفهان تأكيد مي‌كند: افراديكه در سايت‌هاي شرط‌بندي شركت مي‌كنند هم به نوعي مجرم هستند و براساس قانون بارگذارنده سايت‌هاي شرط‌بندي و استفاده‌كنندگان از اين سايت‌ها هر دو مرتكب اقدام مجرمانه شده‌اند و قانون براي هر دو طرف مجازات تعيين كرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار