کد خبر: 858320
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷
سيد حسين دكمه‌چي رئيـس اتحـاديـه خرازي‌فروشان و وابسته تهران در گفت‌وگو با «نسيم آنلاين» اظهار داشت: 10 تا 12 درصد بازار ادوكلن سهم توليد داخل است كه مي‌آورند و داخل بسته‌ها را پر مي‌كنند و 85 تا 90 درصد متعلق به جنس‌هاي خارجي است كه از اين 85 درصد جنس‌هاي وارداتي حدود 15 تا 20 درصد اجناس به صورت قاچاق و غيررسمي وارد بازار مي‌شود.
 
وي افزود: بيشترين واردات از كشور فرانسه و پس از آن امارات است، واردات از كشور فرانسه به اين ترتيب است كه بشكه‌هاي بزرگ ادوكلن فرانسوي و كشورهاي ديگر را در اين كشور بسته‌بندي كرده و بعد اين بسته بندي‌ها را به تهران صادر مي‌كنند.
رئيس اتحاديه خرازي‌ فروشان گفت: در حال حاضر و در سال جديد هيچ گونه افزايش قيمتي روي ادوكلن‌ها اعمال نشده، لوازم بهداشتي و آرايشي هم كه زير مجموعه اتحاديه خرازي‌ها محسوب مي‌شود افزايش قيمتي در سال جديد نداشته‌اند.
 
وي تصريح كرد: توليد داخلي در لوازم آرايشي و بهداشتي مانند ادوكلن تنها 15 درصد از بازار را به خود اختصاص داده و بقيه وارداتي است، البته جنس‌هاي وارداتي را بيش از اينكه به خرده‌فروشان بدهند به مجتمع‌هاي تجارتي عرضه مي‌كنند كه پروانه خود را از اتاق اصناف دريافت مي‌كنند، بنابراين وقتي بازرسي هم از اتحاديه به اين مجتمع‌ها سركشي مي‌كند، اظهار مي‌كنند كه ما مجوز از اتحاديه گرفته ايم و اين خودش به يك مشكل در اين حوزه تبديل شده است.
دكمه چي اضافه كرد: در داروخانه‌ها هم تنها يك ويترين به دارو تعلق دارد و بقيه را براي فروش لوازم آرايشي بهداشتي مي‌گذارند، حتي چند بازرسي كه با اصناف داشتيم در برخي داروخانه‌ها جنس‌هاي غيراستاندارد هم مشاهده كرديم. وي در پايان خاطرنشان كرد: در يك سال گذشته چيزي حدود 15 درصد به واردات لوازم آرايشي بهداشتي و همچنين عطريات افزوده شده است كه يكي از دلايل آن را بيشتر شدن نسل جوان مي‌دانم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار