کد خبر: 858314
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
هشدار :
در زمان استفاده از دستگاه‌ عابر بانك در صورت بروز هرگونه مشكل نامفهوم، از دادن رمز خود به افراد ديگر و خواهان كمك خودداري كنيد. در اين صورت حداكثر روز بعد به كارتتان دسترسي پيدا خواهيد كرد و اين بهتر است از اينكه اصل موجودي را از دست بدهيد.
اگر كارتتان گير كرد صبر كنيد تا نفر بعد هم از دستگاه استفاده كند و بعد آنجا را ترك كنيد. اگر فردي نيامد، كمي از دستگاه دور شويد و به مدت چند دقيقه دستگاه و مراجعان بعدي را به دقت زيرنظر بگيريد.  مورد ديگر استفاده از رسيدهاي باطله عابربانك‌هاست كه از اين طريق اقدام به فريب مسئولان بانك‌ها كرده و از اين طريق مبالغ قابل‌توجهي به دست مي‌آورند.
 
اشخاصي با پرسه زدن اطراف عابربانك‌ها، اقدام به جمع‌آوري كاغذهاي باطله رسيد مشتريان مي‌كنند، اين افراد به روش‌هاي ماهرانه‌اي با مسئولان در بانك‌ها تماس مي‌گيرند و از طريق شماره حساب افراد و با شگردهاي خاص و استفاده از ادبيات بانكي مناسب، اقدام به دريافت اطلاعات حساب افراد و سپس اقدام به تهيه مدارك جعلي به نام اين افراد مي‌كنند.
 
پس از انجام اين كارها، با مراجعه به بانك مي‌توانند مقاديري پول از حساب اين افراد دريافت كنند. بنابراين افراد بايد توجه داشته باشند كه پس از استفاده از خودپردازها، رسيد بانكي خود را در سطل‌هاي زباله كنار خودپردازها نريزند.
 
روش ديگر سرقت اغلب در ساعات غيراداري و تعطيلي بانك‌هاست. به اين صورت كه سارق با ريختن چسب اقدام به از كار انداختن برخي كليدهاي دستگاه‌هاي خودپرداز مي‌كند و زماني كه افراد پاي دستگاه‌هاي خودپرداز مي‌رفتند، با غفلت آنها رمز كارتشان را به خاطر مي‌سپارد. پس از گير كردن كارت داخل دستگاه و دور شدن افراد، كارتشان را به سرقت مي‌برد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار