کد خبر: 858305
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
رضايي رفت، بيرانوند و طارمي هم چمدان بسته‌اند
ترانسفر تعدادي از فوتباليست‌هاي ايراني به ليگ‌هاي خارجي بازار نقل و انتقالات فوتبال كشورمان را داغ كرده است.
شيوا نوروزي
 
ترانسفر تعدادي از فوتباليست‌هاي ايراني به ليگ‌هاي خارجي بازار نقل و انتقالات فوتبال كشورمان را داغ كرده است. در حالي كه بازيكنان كشورمان تمام تلاش‌شان را مي‌كنند تا با بازارگرمي رقم قرارداد خود را افزايش دهند، تعدادي نيز پيشنهادهاي اروپايي و آسيايي دارند. اخبار منتشر شده حاكي از آن است كه سروش رفيعي و كاوه رضايي قطعاً در فصل جديد در ليگ برتر ايران حضور ندارند و بازيكناني چون عليرضا بيرانوند، مهدي طارمي، احسان حاج‌صفي و رامين رضائيان نيز در صف انتقال هستند.
 
جنجال يك انتقال
كاوه رضايي همان بازيكني است كه با رفتنش از استقلال حسابي سرو صدا به پا كرد. مهاجم آبي‌ها بي‌سرو صدا راهي اروپا شد و با تيم شارلواي بلژيك قرارداد همكاري بست. قرارداد رضايي براي يك فصلي كه پيراهن استقلال را پوشيد يك ميليارد و 600 ميليون بود و قطعاً در فصل آتي نيز اين رقم به 2ميليارد نزديك مي‌شد. با اين حال برخلاف آنچه انتظار مي‌رفت اين بازيكن بدون اطلاع قبلي و در شرايطي كه گفته مي‌شد، براي تمديد با تيم منصوريان به توافق رسيده با بلژيكي‌ها قرارداد امضا كرد. شارلوا براي يك فصل 200 هزار (كمتر از 900 ميليون تومان) يورو به رضايي خواهد داد. از آنجا كه رقم قرارداد يكي از ملاك‌هاي فوتباليست‌هاي امروزي ماست لژيونر شدن كاوه رضايي با اين مبلغ تعجب برانگيز محسوب مي‌شود. واكنش احساسي باشگاه استقلال به جدايي اين بازيكن هم در نوع خود جالب توجه بود تا جايي كه كار به بيانيه دادن نيز كشيد!
 
رفيعي در ليگ قطر
هافبك پرسر و صداي سرخپوشان سرانجام به يكي از تيم‌هاي حاشيه خليج فارس پيوست. سروش رفيعي نيم فصل اول فصل گذشته را براي تراكتورسازي بازي كرد و بعد از پايان دوران خدمت سربازي براي پرسپوليس به ميدان رفت. با آمدن رفيعي خيال برانكو راحت‌تر از قبل شد تا جايي كه سرمربي پرسپوليس به هيچ وجه راضي به جدايي اين بازيكن تأثيرگذار نبود. منتها رفيعي خودش ترجيح مي‌داد پيشنهادهاي خارجي‌اش را به صورت جدي بررسي كند و حتي قبل از مشخص شدن تيم جديدش در صفحه شخصي خود خبر رفتنش را رسانه‌اي كرد. الخور قطر همان تيمي است كه سروش رفيعي با آن قرارداد بسته و پس از عيد فطر كارهاي نهايي قراردادش را انجام خواهد داد.
 
دروازه‌بان قرضي
سنگربان پرسپوليس در قهرماني اين تيم در ليگ برتر نقش مهمي داشت و هواداران منتظرند تا يك بار ديگر عليرضا بيرانوند را در چارچوب تيم محبوب‌شان ببينند. با اين حال بيرانوند پيشنهاد خارجي دارد و به نظر مي‌رسد اين دروازه‌بان بدش نمي‌آيد به جمع لژيونرها اضافه شود. گفته مي‌شود باشگاه فنرباغچه براي به خدمت گرفتن بيرانوند وارد عمل شده و تلاش مي‌كند تا اين انتقال انجام شود. يكي از روزنامه‌هاي تركيه روز گذشته مدعي شد سنگربان 24 ساله در صورت توافق با فنرباغچه مجبور است به عنوان دروازه‌بان سوم و البته قرضي راهي اين تيم شود. فابيو، گلر برزيلي فنرباغچه مصدوم شده و بايد هرچه سريعتر جاي خالي او پر شود. علاوه براين بازيكنان پرسپوليس خاطره خوبي از ترانسفر شدن به ليگ تركيه ندارند؛ بازگشت ناكام طارمي و رضائيان يكي از اين خاطرات تلخ به شمار مي‌رود. ولكان دميرل، دروازه‌بان ملي‌پوش تركيه رقيب اصلي بيرانوند خواهد بود. بيرانوند با پرسپوليس قرارداد پنج ساله دارد.
 
پيشنهادات جذاب براي طارمي
مهدي طارمي آقاي گل ليگ برتر فوتبال ايران چند پيشنهاد وسوسه‌انگيز از چند تيم خارجي دارد، پيشنهادهايي كه ادامه همكاري اين بازيكن با پرسپوليس را تقريباً غيرممكن كرده است. مهاجم گلزن سرخپوشان گل‌هاي سرنوشت‌ساز زيادي به ثمر رسانده و همين مسئله نيز موجب شد در پايان فصل چند تيم، خواهان به خدمت گرفتن او باشند. شنيده‌ها حاكي از اين است كه طارمي از ليگ آلمان، اسكاتلند، يونان، هلند و بلژيك و قطر پيشنهاداتي دارد كه در اين بين پيشنهاد ديناموزاگرب مهم‌تر است. مسئولان اين باشگاه در خصوص انتقال طارمي به كرواسي با برانكو و رادشوويچ (بازيكن پرسپوليس) صحبت كرده‌اند. با توجه به اينكه يك‌سال از قرارداد اين بازيكن با سرخپوشان باقي‌مانده هنوز تكليف اين انتقال معلوم نيست.
 
پيش به سوي يونان و بلژيك
احسان حاج‌صفي و رامين رضائيان از ديگر بازيكنان ايراني هستند كه در يك قدمي لژيونر شدن قرار دارند. سايت باشگاه پانيونيوس در خبري از احتمال جايگزيني احسان حاج‌صفي، ملي‌پوش كشورمان به عنوان جانشين ريسوانيس مدافع چپ خود خبر داد. به گفته اين سايت مسئولان باشگاه در حال پيگيري مراحل نهايي اين قرارداد هستند. در حال حاضر مسعود شجاعي تنها لژيونر ايراني پانيونيوس است. رامين رضائيان كه فصل پرفراز و نشيبي را پشت‌سر گذاشته مذاكراتي با تيم خنت بلژيك انجام داده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار