کد خبر: 858274
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰
نويسنده: محمدصادق غلامی

عمليات غرورآفرين سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به تروریست‌های تکفیری كه چندسالي است با حمايت و برنامه‌ريزي حاميان بين‌المللي و منطقه‌اي خود امنيت منطقه ژئوپلتيك و ژئواستراتژيك آسياي غرب و جنوب غربي را سلب كرده‌‌اند در صدر رسانه‌هاي دنيا و كشورهاي منطقه و جهان قرار گرفت. اين كنش دفاعي نشان از قابليت و پتانسيل بالاي توانمندي‌هاي دفاعي- امنيتي كشور در سايه تلاش‌هاي شبانه‌روزي فرزندان اين مرز و بوم است كه امروز شيريني آن را به كام ملت نشاندند. هر ايراني علاقه‌مند به نظام فارغ از هر گرايش سياسي و جايگاه اجتماعي و... از اين عمليات احساس غرور و افتخار كرد.
در ابتدا به نظر مي‌رسد اين عمليات اقدامي در مقابله با ترقه بازي روز ۱۲ رمضان سال جاري تروریست‌ها در مرقد مطهر امام خميني(ره) و مجلس شوراي اسلامي بود. هر چند اين موضوع امري محتوم است، ليكن به نظر مي‌رسد محدود كردن اين اقدام غرورآفرين سپاه اسلام به همين موضوع حقيقتاً كم‌اهميت‌پنداري نسبت به نمايش اقتدار دفاعي است. آنچه حائز اهميت بوده اين است كه انجام اين عمليات با اين كيفيت براي اولين بار بعد از حدود ۳۰ سال و اعلان علني آن، پيام‌هاي روشن ديگري براي جهانيان و كشورهاي منطقه داشت كه در راهبرد تحول در هندسه قدرت جهاني تحت تأثير انقلاب اسلامي ايران قابل تفسير و تأويل است. نگاهي هرچند كوتاه به عكس العمل‌هاي رسانه‌هاي مطرح دنيا و منطقه خود گوياي صحت اين گفته است، به عنوان نمونه به برخي از اين موضع‌گيري‌ها اشاره مي‌شود:‌
روزنامه امريكايي نيويورك تايمز: حمله موشكي سپاه نشانه‌اي از رشد قدرت نظامي ايران در منطقه است. اين حمله پيامي به دشمنان ايران است كه داراي چندين پايگاه نظامي در خاورميانه‌اند. خبرگزاري روسي اسپوتنيك: سيلي را تروریست‌ها خوردند تا صدايش را ديگران بشنوند. روزنامه صهيونيستي هاآرتص: اين اولين استفاده ايران از موشك‌هاي ميان برد طي ۳۰ سال گذشته بود. انتقام موشكي ايران قدرت‌نمايي و پيامي به امريكا و اسرائيل بود. شبكه تلويزيوني الجزيره قطر: پيام موشك فراتر از انتقام شهيدان حادثه ترور تهران است.
آنچه از اظهارات فوق مي‌توان نتيجه گرفت اين است كه دنيا به خوبي نسبت به نقش‌آفريني اساسي ايران در تحول هندسه قدرت جهاني آگاه است. شكل‌گيري و پيروزي انقلاب اسلامي بر مبناي انديشه‌هاي حضرت امام (ره) كه برگرفته از اسلام ناب است، خود عامل مهمي در تغيير و تحول هندسه قدرت جهاني از بدو شكل‌گيري تا كنون بوده است. امروز حضور در دنيايي كه سردمداران ظاهري آن اقتدار نظامي را يكي از عوامل اصلي برتري ملت‌ها مي‌دانند و تفكرات رئاليستي جنگ‌طلبانه در پوشش صلح‌طلبي هنوز در سياست‌هاي اعمالي آنان موج مي‌زند كسب قدرت و اقتدار نظامي حداكثري مشروع با هدف دفاع از كشور و مظلومان عالم و مبارزه با ظالمان و ايجاد رعب و وحشت در دل آنان، بيش از پيش واجب مي‌نمايد. مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در تاريخ 28/3/96 در ديدار با خانواده‌هاي شهداي مرزبان و مدافع حرم فرمودند: جمهوري اسلامي با اقتدار كامل [ايستاده]، بعد از اين هم همين‌جور خواهد بود. اين را همه بدانند - هم دشمن بداند، هم دوستان با اخلاص بدانند، هم آن دوستاني كه گاهي دلشان مي‌لرزد بدانند- كه جمهوري اسلامي مستحكم ايستاده است و بدانيد آنها نمي‌توانند به ما سيلي بزنند، ما به آنها سيلي خواهيم زد.
وضع تحريم‌هاي موشكي و تصويب قوانين تحريم سپاه پاسداران توسط مجلس سناي امريكا در روزهاي گذشته نشان از استيصال استكبار جهاني دارد كه بر اين اساس حركت بر مدار اسلام‌هراسي و ايران‌هراسي براي تهييج افكار عمومي جهان عليه اسلام و ايران را دنبال مي‌كند، ليكن حضور مقتدرانه مستشاري سپاهيان اسلام در كشورهاي منطقه به ويژه سوريه و پيروزي‌هاي چشمگير جبهه مقاومت از يك سو، سلسله‌ناكامي‌هاي نظامي امريكا در عراق، افغانستان و سوريه از سوي ديگر بيش از پيش ضعف و زبوني ايالات متحده و نوكران منطقه‌اي‌اش را نشان داده و پايه‌هاي مشروعيت رژيم صهيونيستي و حكام قبيله سعودي را به عنوان متحدان غرب، امريكا و متعارضان منطقه‌اي ايران اسلامي لرزان كرده و از اين رهگذر موجبات ارتقاي جايگاه نظام ايران را در منطقه بيش از پيش نشان مي‌دهد. همه اين اتفاقات از سويي و انسجام دروني و نظام مردمسالار ديني و پيشرفت‌هاي روزافزون علمي و صنعتي و دانش‌بنيان سبب شده جمهوري اسلامي ايران حضور خود را در جهان به عنوان يك قدرت فرامنطقه‌اي تثبيت كند تا جايي كه قدرت‌هاي برتر دنيا مانند روسيه براي پيشبرد اهداف منطقه‌اي خود ايران اسلامي را به عنوان متحدي استراتژيكي و مطمئن انتخاب و اقدامات منطقه‌اي مشترك خود را با هماهنگي ايران انجام دهد. به اعتراف همگان امروز هيچ تصميمي در هر سطحي در منطقه بدون حضور مؤثر ايران امكانپذير نيست. شكل‌گيري جريان سگ‌هاي وحشي تروریستی بدون شك و به اذعان وزير خارجه اسبق امريكا نقشه امريكا و همپيمانان غربي‌اش براي جلوگيري از تغيير و تحول در هندسه قدرت جهاني به نفع اسلام بوده است. امروز جهان از تك‌قطبي شكل گرفته در سال 1991 و بعد از فروپاشي شوروي، در حال حركت به سمت جهاني چند‌قطبي است و امريكا ديگر قدرت بلامنازع و تصميم‌ساز و تصميم‌گير براي دنيا نيست. يكي از دلايل عمده اين اتفاق بلاشك نظام مردمي برخاسته از مباني اسلامي با رهبري امام راحل عظيم‌الشأن و خلف صالح ايشان امام خامنه‌اي عزيز(مدظله العالي) بوده است و اين همان تغيير و تحول در هندسه قدرت جهاني است. دنياي غرب خيلي تلاش كرده كه از اين تغيير جلوگيري كند اما ناب بودن نظام انديشه‌اي اسلام و افزايش توانمندي‌هاي روزافزون و توسعه اقتدار دفاعي و امنيتي ايران اسلامي به عنوان مانعي بزرگ در مقابل اين دسيسه‌ها بوده است و به نظر مي‌رسد عمليات موشكي سپاهيان اسلام نقطه عطفي در تحول هندسه قدرت جهاني به سمت و سوي تعيين‌كنندگي نقش ايران در تحولات منطقه و جهان پيش خواهد رفت و مي‌رود ايران اسلامي را به يكي از چند قطب بزرگ جهان در عرصه‌هاي مختلف به ويژه قدرت دفاعي و امنيتي تبديل كند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
0
0
با سلام و خسته نباشید خدمت دکتر غلامی برای تحلیل دقیق و موشکافانه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار