کد خبر: 858233
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹
مهین فرهادی زاد

دبیر فدراسیون پیوند اعضا و بیماری‌های خاص با اشاره به پایین بودن جایزه مدال آوران این رشته نسبت به سایر رشته‌ها، گفت: انتظار بیشتری از وزارت ورزش و جوانان داریم که نگاه ویژه‌ای به مدال آوران این رشته در این دوره از بازی‌ها داشته باشد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، میهن فرهادی زاد در رابطه با آخرین وضعیت کاروان پیوند اعضا و بیماری‌ها خاص اعزامی به مسابقات جهانی مالاگای ‌اسپانیا ، اظهار کرد: بیست و یکمین دوره مسابقات جهانی پیوند اعضا در ۱۸ رشته ورزشی و در دو بخش زنان و مردان برگزار می‌شود که کاروان ایران روز یکشنبه چهارم تیر برای شرکت در این رقابت‌ها راهی ‌اسپانیا خواهد شد و مسابقات از پنجم تیر ماه به مدت یک هفته‌ در مالاگا برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به این که رشته پیوند اعضا در بین سایر رشته‌ها مظلوم واقع شده است، خاطر نشان کرد: با وجود این که آماده‌سازی ورزشکاران پیوند اعضا برای شرکت در تورنمنت‌های جهانی هزینه زیادی دارد، اما متاسفانه ورزشکاران این رشته کمتر مورد حمایت سایر ارگانها و سازمانها قرار می‌گیرد.  البته ما در این رقابت‌ها پیش از این که به فکر کسب مدال باشیم، به دنبال ایجاد نشاط و شادابی در  ورزشکاران هستیم و سلامتی آنها برای ما حائز اهمیت تر است.

دبیر فدراسیون پیوند اعضا و بیماری‌های خاص ادامه داد: دوره گذشته که این رقابتها در آرژانتین برگزار شد، ما توانستیم به جایگاه ششمی با تعداد محدودی از ورزشکاران دست پیدا کنیم. اما در این دوره تعداد ورزشکاران ما به ۱۱۶ ورزشکار افزایش یافته است که رشد بیش از دو برابری را شاهد هستیم. البته در آرژانتین ما در شرایطی به جایگاه ششم دست پیدا کردیم که کشورهای محدودی در این رقابتها حضور داشتند، اما در ‌اسپانیا با توجه به آماری که فدراسیون جهانی از تعداد ورزشکاران در اختیار ما قرار داده است، هم تعداد ورزشکاران افزایش پیدا کرده و هم سطح رقابت‌ها نسبت به دوره قبل سنگین‌تر و فشرده تر است. ما تلاش می‌کنیم که حداقل جایگاه ششمی خود را در این رقابت‌ها حفظ کنیم.

وی همچنین از افزایش برخی از رشته‌ها در این دوره همچون اسکواش ، پتانک، پرش طول و نیزه و بدمینتون اشاره کرد و گفت‌: در دور گذشته بانوان ما تنها در سه رشته ورزشی حضور داشتند، اما در این رقابت‌ها به جز شنا در تمام رشته‌ها حضور دارند که امیدوارم بتوانیم بیشترین مدال‌ها را در بخش بانوان داشته باشیم.

دبیر فدراسیون پیوند اعضا و بیماری‌های خاص همچنین با اشاره به نبود فضای تمرینی خاص ورزشکاران پیوند اعضا، بیان‌ کرد: کمبود فضاهای تمرینی و نبود آکادمی خاص برای ورزشکاران این رشته یکی از مشکلات اساسی است که هنوز نتوانسته‌ایم آن را مرتفع کنیم. هر چند که برخی از فدراسیون‌ها در برگزاری اردوهای تمرینی همکاری بسیار خوبی را با این فدراسیون داشتند، اما در برخی از رشته‌ها واقعا با کمبود فضای تمرینی مواجه هستیم. البته طی صحبتی که با وزارت ورزش و جوانان داشتیم، درخواست کرده‌ایم که یک فضای مناسبی را در مجموعه ورزشگاه آزادی برای ورزشکاران پیوند اعضا در نظر بگیرند تا در آینده آکادمی مخصوص ورزشکاران پیوند اعضا را در مجموعه ورزشی آزادی تاسیس کنیم. امیدوارم وزارت ورزش و جوانان هر چه‌ زودتر فضای مناسبی را برای این منظور اختصاص دهد تا در آینده مشکل کمتری برای فضای تمرینی این ورزشکاران که قشر مظلوم و آسیب دیده جامعه هستند، داشته باشیم.

دبیر فدراسیون همچنین با اشاره به پایین بودن پاداش مدال آوران ورزشکاران پیوند اعضا، خاطر نشان کرد: در دور گذشته که در رقابت‌های جهانی آرژانتین شرکت کردیم به مدال آوران طلای این رشته از سوی وزارت ورزش و جوانان تنها چهار سکه اختصاص داده شد و برای نقره و برنز تعداد سکه‌ها قابل گفتن نیست. من امیدوارم که در این دوره به منظور تشویق ورزشکاران پیوند اعضا ، وزارت ورزش و جوانان تفاوت زیادی بین جوایز ورزشکاران این رشته با سایر ورزشکاران قائل نشود و حداقل جوایزی را پیش‌بینی کند که زحمات این ورزشکاران این رشته را جبران کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار