کد خبر: 858193
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
تیم ملی بسکتبال ایران

عضو کمیته فنی فدراسیون بسکتبال گفت: من روی نیمکت نبودم که بخواهم در کار کادر فنی دخالت کنم.

محمدرضا مشحون در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برخی صحبت‌ها مبنی بر این که او در کار کادرفنی در چین دخالت کرده، اظهار کرد: نمی دانم چرا چنین صحبت‌هایی مطرح شده است. فیلم بازی‌ها را ببینید . من حتی روی نیمکت هم نبودم، چرا که هدف ما ارزیابی مهران حاتمی بود تا ببینیم او در این ارزیابی‌ها چطور بازی می‌کند. آقای سررشته نیز به عنوان سرپرست هیچ وقت دخالتی در کار کادرفنی نداشته و ندارد.  او تازه وارد تیم‌ ‌ملی نشده است که بخواهد این کار را انجام دهد.

او ادامه‌ داد: به‌ هر حال همیشه این طور صحبت‌ها می‌شود. برخی دوستان به ما لطف دارند و به جای این که از این تیم جوان و کادر ایرانی‌اش حمایت کند، این طور حرف می زنند و به برخی خط می‌دهند. اشکالی ندارد. ما قهرمان آسیا هم می شدیم فردای قهرمانی از ما انتقاد می‌کردند.

مشحون در پاسخ به این سوال که ارزیابی‌اش از تیم‌ ‌ملی در چین چطور است، گفت‌: ما در دوران گذار هستیم که توسط باوئرمن در بسکتبال ایجاد شد، این برنامه تغییر در تیم‌ ‌ملی را باوئرمن شروع کرد و رفت و ما آن را ادامه‌ دادیم. این تورنمنت خیلی خوب بود و ما قبل از اعزام تعیین کردیم که برای برد یا باخت به این مسابقات نمی رویم و هدف ارزیابی بازیکنان است. مهران حاتمی نیز می خواست همه بازیکنانش را در مسابقات بسنجند.

پیشکسوت بسکتبال ادامه‌ داد: روزبه ارغوان در هر سه مسابقه خیلی خوب بود و ما را واقعا امیدوار کرد. نوید نیکتاش جواب داد، اما هنوز اشکالاتی دارد. جمشیدی در یک مسابقه عالی بود، اما کمی نوسان داشت. بهنام یخچالی خیلی خوب بود، اما عالی نبود. سجاد مشایخی بسیار خوب کار کرد. فرید اصلانی می‌توانست بهتر باشد و میثم میرزایی و ارسلان کاظمی خوب بودند. علی الله وردی رشد چشمگیری داشته است و در مجموع همه بازیکنان سعی کردند خودشان را نشان دهند، چون ما برای نتیجه‌ بازی نمی کردیم فرصت خوبی بود تا بفهمیم شرایط بازیکنان چطور است.

مشحون ادامه‌ داد: ما حتی در بازی دوم هم برنده بودیم و تا چهار ‌دقیقه پایانی مسابقه پیش بودیم، اما آقای حاتمی تصمیم گرفت که در آن دقایق به بازیکنان جوان تیم فرصت بدهد تا به میدان بروند و چینی‌ها از این فرصت استفاده کردند و برنده شدند. خب همین باعث شد ما نقاط ضعف تیم را بهتر شناسایی کنیم و بفهمیم که بازیکنان جوان چه شرایطی دارند.

عضو کمیته‌ فنی فدراسیون بسکتبال همچنین، گفت‌: متوجه شدیم که تیم‌ ‌ملی باید از نظر بدنی و روانی تقویت شود و به همین دلیل نیز یک روانشناس برای تیم در نظر می گیریم. امروز (چهارشنبه) هم جلسه‌ای داشتیم و تصویب کردیم که یک روانشناس خوب برای تیم‌ ‌انتخاب کنیم تا بازیکنان را زیر نظر بگیرند. مطمئن باشید با رفع نقاط ضعف و آمدن روانشناس تیم‌ ‌ملی در تورنمنت اطلس نتیجه‌ بسیار بهتری را خواهد گرفت.

او در پاسخ به این سوال که آیا لازم بود تیم‌ ‌ملی بلافاصله بعد از لیگ به چین اعزام شود، بیان‌ کرد: این انتقاد هم برای ما جالب بود. برای رشد و پیشرفت همین جوانان باید چه کار می کردیم. اگر زمان را از دست می دادیم باز از ما انتقاد نمی‌کردند؟ ما به این تیم که جوان است یک هفته‌ استراحت دادیم و سپس وارد تمرین شدیم و به مسابقه رفتیم. این بازیکنان جوان باید میدان دیده شوند تا رشد کنند. همین کم تمرین کردن هم باعث شد که در چین ناهماهنگ باشیم، اما نقاط قوت و ضعفمان را دیدیم و روی آنها کار خواهیم کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار