کد خبر: 858184
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل:
مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: تفاهم نامه همکاری بین اداره کل میراث فرهنگی و اداره کل استاندارد استان اردبیل باهدف گسترش همکاری های علمی و پژوهشی و ارتقای سطح تحقیقاتی در 6 ماده و 25 بند منعقد شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، کریم حاجی زاده در جلسه ای با حضور هاشم علایی مدیر کل استاندارد در مورد این تفاهم‌نامه اظهار داشت: این تفاهم‌نامه در راستای اهداف سند چشم انداز اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان، سیاست‌های کلی جمهوری اسلامی و در جهت ارتقاء کمی و کیفی تولیدات صنایع دستی و خمات گردشگری در استان منعقد شد.

وی هدف از انعقاد این تفاهم نامه را گسترش همکاری های علمی و پژوهشی و ارتقای سطح تحقیقاتی بین دو دستگاه اجرایی عنوان کرد و افزود : ماموریت سازمان ما تولید ثروت در استان است و یکی از زمینه های تحقق این امر جذب گردشگرو حمایت از تولید وفروش کالاهای تولیدی درحوزه صنایع دستی است.

مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: وقتی بازار هدف بین المللی است پس باید کالاها و خدماتی که تبدیل به ثروت می شوند استانداردهای بین المللی را داشته باشند.

حاجی زاده تصریح کرد: مجموعه های فعال در عرصه تولید کالا و خدمات باید منطبق با استانداردهای جهانی باشد تا بتواند بازار مصرف خودرا در عرصه بین الملل پیداکرده و ارزش افزوده خود را پیدا کند  در غیراینصورت  نتیجه ای نخواهد داشت.

وی با اشاره به اهمیت انعقاد تفاهم نامه گفت: در سایه همکاری‌های فی مابین شاهد ارتقا کیفی و کمی محصولات صنایع دستی و خدمات گردشگری در استان باشیم.

مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به موضوعات این تفاهم نامه اشاره کرد وافزود: مشارکت در تدوین استانداردهای ملی و بین المللی ، اجرای پروژه های کارآفرینی و دانش بنیان ،توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد و مشارکت در برگزاری همایش های تخصصی می‌باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر