کد خبر: 858178
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
دادستان اردبیل:
دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل گفت: از دو نفر مدیران کانال‌های بازداشت‌شده، یکی از آنها آزاد شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، سید ناصر عتباتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به رغم تذکرهای جدی دو نفر از مدیران کانال‌های تلگرامی و فضای مجازی که اقدامات مجرمانه‌ای نظیر نشر اکاذیب و تخریب مراجع رسمی همچون شورای نگهبان، سپاه و قوه قضائیه را داشتند، طی روزهای گذشته دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: یکی از این متهمان به دلیل نداشتن سابقه و جرایم جزئی آزاد شده اما نفر دوم به دلیل ارتباط با مراکز معاند نظام فعلاً در بازداشت است و پرونده او در مرحله رسیدگی و تکمیل است.

دادستان عمومی و انقلاب استان در مورد پرونده یکی از مدیران ستاد انتخاباتی نیز گفت: ما بدون توجه به جناح و جریان خاص پرونده‌ها را مورد رسیدگی قرار می‌دهیم و پرونده فرد مورد نظر به دلیل توهین به مقدسات تشکیل شده و در مرحله تحقیقات است.

عتباتی در مورد پرونده کشت و صنعت و دامپروری مغان افزود: ما در این پرونده با هرگونه تخلفات اداری برخورد کردیم و مدیرعامل این شرکت به 140 میلیون تومان اختلاس متهم است که روند این پرونده نیز در حال انجام است.

خنثی شدن بسته مشکوک انفجاری در عنبران نمین

دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل در پاسخ به سؤال خبرنگار جوان آنلاین در باب تحرک گروه‌های تروریستی نظیر داعش در استان اردبیل بیان کرد: ‌در روز گذشته بسته انفجاری در روستای گلشن عنبران با همکاری تیم اطلاعاتی سپاه خنثی شد که تاکنون در این زمینه متهمی دستگیر نشده است.

وی با بیان اینکه با هماهنگی خوب نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و قضایی کوچکترین ناامنی در مرزهای این استان وجود ندارد، اضافه کرد: این تنها موردی بود که ما به سرعت و با همکاری روستاییان بسته مشکوکی را خنثی کردیم که امیدواریم افراد دخیل در این زمینه دستگیر شوند.

وقوع سرقت‌های خرد به دست معتادان در اردبیل

عتباتی در ادامه سخنان خود از وقوع سرقت‌های خرد در استان اردبیل و نبود سرقت‌های مسلحانه و گسترده در استان خبر داد و اظهار کرد: عمده سرقت‌های خرد در استان توسط افراد معتاد متجاهر انجام می‌شده که با راه‌اندازی کمپ افراد معتاد متجاهر این کار به حداقل رسیده است.

وی از وقوع چندین شکار غیرمجاز در مناطق مختلف استان و تشکیل چندین پرونده در این زمینه خبر داد و تصریح کرد: شکارچیان که از اقلیت‌های مذهبی و دارای مجوز بودند، اقدام به شکار کردند که عرضه گوشت خوک توسط عده‌ای در شهرستان‌های استان غیر واقعی است.

عتباتی از اجرای طرح بازرسی از واحدهای صنفی عرضه‌کننده مواد پروتئینی و نظارت بیشتر بر کشتار دام به دلیل مشاهده علائمی از بیماری تب کریمه کنگو در برخی از استان‌های کشور خبر داد و گفت: ما در این بازرسی‌ها هفت واحد صنفی را به دلیل تخلفات بهداشتی پلمب و در نشست با رئیس کشتارگاه صنعتی استان سعی کردیم تا مقررات و الزامات کشتار بهداشتی و پارک را به آنها یادآور شویم.

وی افزود: قرار شده از هرگونه کشتار دام به شکل سنتی و در کنار خیابان‌ها جلوگیری و از عرضه کباب در برخی از مراکز سیار جلوگیری شود که در مجموع در این بازرسی‌ها 9 تن مواد پروتئینی نیز جمع‌آوری و امحا شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر