کد خبر: 858176
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳
رئیس کل دادگستری اردبیل:
رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: در یک سال اخیر بیش از یک‌هزار و 350 پرونده مشروبات الکلی در استان اردبیل تشکیل و رسیدگی به آنها انجام شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، حجت‌الاسلام ‌محمدعلی قاصدی در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: با ارجاع برخی از پرونده‌ها به شورای حل اختلاف شاهد مخدومه شدن 23 هزار پرونده با صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف بودیم.

وی از راه‌اندازی 32 مؤسسه داوری و فعالیت پنج مورد از این مؤسسات در استان اردبیل برای تسهیل امور مردم در حوزه قضایی خبر داد و تصریح کرد: یکی از اولویت‌های ما توجه جدی به حوزه تولید و اشتغال است که در این زمینه ما به شکل همه‌جانبه از تولید، اشتغال و ساماندهی کارگران حمایت می‌کنیم که با تشکیل کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران و حل مشکلات 58 واحد تولیدی اقدامات مناسبی انجام شده است.

رئیس کل دادگستری استان از برخورد جدی با افراد مخل نظم عمومی به ویژه مجرمان در حوزه قمه‌کشی، نزاع دسته‌جمعی، متعدیان و تجاوزکنندگان به عنف خبر داد و گفت: افراد مجرم در این زمینه با تشکیل پرونده‌هایی به صورت خاص و بدون اغماض مورد پیگیری قضایی قرار می‌گیرند.

قاصدی به افزایش مصرف مشروبات الکلی در استان اشاره کرد و افزود: سال گذشته یک‌هزار و 350 پرونده در این زمینه تشکیل و 27 هزار بطری مشروبات الکلی و 43 هزار لیتر مشروبات دست‌ساز کشف شد.

وی با اشاره به پایین آمدن سن مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر، از برخورد جدی و قاطع با توزیع‌کنندگان مواد مخدر خبر داد و بیان کرد: ما سال گذشته تمام مجازات‌های مربوط به حوزه مواد مخدر اعم از اعدام، حبس ابد و مصادره اموال را دقیق انجام دادیم.

قاصدی در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل پرونده‌های مربوط به حوزه زمین‌خواری و تجاوز به اراضی مزروعی، منابع طبیعی و محیط زیست خبر داد و اضافه کرد: بیش از یک‌هزار و 185 پرونده در این زمینه تشکیل که در 270 فقره از آنها 31 هکتار زمین که بنا احداث شده بود، قلع و قمع شد.

وی از اعاده یک‌هزار و 862 هکتار اراضی مورد تصرف به جمع اراضی ملی خبر داد و گفت: این زمین‌ها به ارزش 22 هزار میلیارد ریال به بیت‌المال برگشته و 2.5 میلیارد تومان متعرضان جریمه شدند.

قاصدی در مورد توسعه خدمات الکترونیکی و راه‌اندازی دفاتر الکترونیکی حقوقی در استان خبر داد و افزود: قرار است به هر مراجعه‌کننده کد کاربری تعریف شود تا آنها از طریق سامانه و سایت اطلاع‌رسانی در جریان روند رسیدگی به پرونده‌ها قرار گیرند که این کار صرفه‌جویی خوبی را در مصرف کاغذ به وجود آورده است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل به برگزاری آرام انتخابات در استان و تخلفات کمتر در این حوزه اشاره کرد و ادامه داد: در انتخابات 50 فقره پرونده در حوزه تخلفات انتخاباتی شکل گرفت و هیچ‌گونه بازداشتی را در ایام تبلیغات شاهد نبودیم و به رغم وجود برخی از تخلفات جزئی، روند مناسبی را در این حوزه شاهد بودیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر