کد خبر: 858175
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳
رئیس کل دادگستری اردبیل خبر داد
رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: در یک سال اخیر و با نظارت‌های دقیق در حوزه قضایی موفق شدیم 25 نفر کار چاه‌کن و دلال را که از مردم به بهانه ارتباط با دستگاه قضایی اخاذی می‌کردند، دستگیر کنیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، حجت‌الاسلام ‌محمدعلی قاصدی در آستانه هفته قوه قضائیه و در نشست مطبوعاتی با جمعی از اصحاب رسانه اظهار کرد: وظیفه دستگاه قضایی احیا حقوق عامه مردم، گسترش عدل و عدالت در جامعه، اجرای دقیق قانون و کشف، تعقیب و مجازات مجرمان و متجاوزان به حقوق مردم است که این کار با نظارت دقیق و اقدامات پیشگیرانه مناسب در دستور کار است.

وی تصریح کرد: ما به دلیل محدودیت منابع و امکاناتمان در کنار سایر دستگاه‌ها می‌توانیم به وظیفه و رسالت خود عمل کنیم در حالی که ما با آسیب‌های مختلف اجتماعی، نارسایی‌های فرهنگی و کمبودهای اقتصادی روبه‌رو هستیم که این کار را مشکل‌تر کرده است.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه در استان اردبیل مجموعه قضایی با 50 درصد پست و نیروی انسانی خالی روبه‌روست و این محدودیت‌هایی را به وجود آورده است، گفت: ما به رغم همه این کمبودها و نارسایی‌ها سعی کردیم با اولویت به وظیفه و رسالت خود عمل کنیم.

قاصدی یکی از اولویت‌ها را ارتقا سلامت درون تشکیلاتی دستگاه قضایی اعلام کرد و افزود: در این زمینه با چندین کارمند دادگستری که تخلفاتی داشتند، برخورد کرده و برای آنها حکم انفصال از خدمت و حتی حبس صادر کردیم تا قدم اول در سالم‌سازی فضا را از خدمات شروع کنیم.

وی نظارت‌های دقیق دستگاه قضایی را با همکاری دادستانی و بازرسی از نهادهای خارج از این مجموعه یادآور شد و بیان کرد: تلاش کردیم تا با مراقبت‌ها و نظارت‌های دقیق 25 نفر از کار چاه‌کن‌هایی که با سوءاستفاده از نام دستگاه قضایی و ارتباط با این مجموعه از مردم اخاذی کرده و از ناآگاهی برخی از افراد سوءاستفاده می‌کردند، برخورد و نسبت به دستگیری آنها اقدام کنیم.

قاصدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما در استان اردبیل اطاله دادرسی حقوقی و کیفری نداریم و زمان رسیدگی به پرونده‌ها نیز به شدت کاهش یافته است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل از تلاش برای کاهش جمعیت زندانیان با رویکرد حبس‌زدایی دستگاه قضایی خبر داد و اضافه کرد: در بحث پیشگیری از جرایم و وقوع جرم اقدامات خوبی انجام شده به طوریکه ما در سرقت، مواد مخدر، بحث خشونت و ضرب و جرح نسبت به سال‌های گذشته با 10 درصد کاهش ورودی پرونده‌ها روبه‌رو هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر