کد خبر: 858141
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه عاشورا عنوان کرد
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه عاشورا خدمت بی‌منت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۱۵ محله محروم در استان آذربایجان‌شرقی خبر داد.

توکل فرهادی  با اشاره تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای زدودن آسیب‌های اجتماعی، تهاجم فرهنگی و محرومیت زدایی اظهار کرد: با عمل به منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، سپاه عاشورا و بسیج جلسات کشوری و استانی در خصوص حل آسیب‌های اجتماعی، فقر و محرومیت تشکیل شده و اقدامات موثر و شایسته‌ای نیز صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بسیج و سپاه از جمله نیروهای توانمندی هستند که در عرصه‌های مختلف وارد شده است، افزود: ما در جهت خدمت بی منت به محرومین و صاحبان اصلی انقلاب, اقدامات اولیه را در جهت  ساخت و احیای زیر ساخت از قبیل خانه بهداشت، مسجد، مدرسه، خانه عالم، بازسازی سایر زیر ساخت ها، پاک سازی محیطی، تامین روحانی، برگزاری کلاس های اوقات فراغت، کمک تغذیه ای، سبد تحصیلی و سایر نیازمندی های مردم با بهره گیری از ظرفیت های موجود سپاه و تعامل با نهادهای مرتبط دولتی ، خیرین و متمولین، اقدامات جدی را در دست اقدام دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه عاشورا به تشریح اقدامات سپاه عاشورا و بسیج پرداخت و گفت: نخستین عملیات برای منطقه محروم باغ معروف تبریز انجام گرفت که در کنار آن چند محل دیگر در سراسر استان نیز انتخاب شد و عملیات جهادی به صورت شبانه‌روزی و یاری خیران و سازمان‌های مردم‌نهاد انجام گرفت.

وی افزود: با آغاز عملیات محرومیت‌زدایی سپاه عاشورا به عنوان محور و لوکوموتیو،  سایر دستگاه‌ها را نیز پای کار اورد تا در آبادانی و عمران مناطق یاری دهند.

فرهادی با اشاره به برخی سیاست‌های نادرست که نتیجه ان غفلت از صاحبان اصلی انقلاب است، بیان کرد: بسیج و سپاه پاسداران در راستای لبیک گویی به فرمان اتش به اختیار حضرت امام خامنه ای در راستای خدمت بی منت و جهادی با بسیج تمام امکانات از قبیل قرارگاه خاتم‌الانبیا، بسیج سازندگی و معاونت فرهنگی و اجتماعی پای کار امده و کارهای خود در راستای پروژه محرومیت‌زدایی از مناطق حاشیه شهری را شروع کرد.

وی با تاکید به اینکه در سال‌جاری سیاست و رویکرد بسیج مستصعفین و سپاه عاشورا در داخل کشور بر مبنای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است، گفت: در سال‌جاری با انتخاب ۱۵ محل حاشیه و فقیرنشین در قالب طرح کرامت ۲ و ۱ که دو محل ان در شهرستان مرند(استمز و اغ زمین)، یک محل در اهر(شیله بوران)، یک محل در میانه(ظلم اباد)، سراب(لاله قبا) ، مراغه(زینال اباد) ، در تبریز محلات ۴۲ متری، ترلان دره‌سی، سیلاب قوشخانه، ایده‌لو، امامیه، شمس‌آباد، باغ معروف و آخمقیه انتخاب شده است.

فرهادی متذکر شد: محلات منتخب از بین بیش از ۱۸۰ محله محروم که با مشکلات بسیار زیادی روبه رو هستند، انتخاب شده است، ابراز داشت: متاسفانه برخی افراد سودجو و ناپاک از وضعیت موجود این محلات سوء استفاده کرده و آسیب‌های اجتماعی فراوانی را به منطقه تحمیل نموده اند و مع الاسف ان محلات را به پاتوق فروش مواد مخدر تبدیل کرده‌اند و متاسفانه تعداد بیشتری از جوانان آن محل را در معرض آسیب های جدی و این بلای خانمانسوز دچار می‌کنند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه عاشورا با تاکید به رویکرد اصلی سپاه در زمینه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد:  در این راستا با نیازسنجی‌های صورت گرفته در کنار اقدامات مذکور، در زمینه اعتیاد نیز با رویکرد پیشگیری، روشنگری، درمان تداوم درمان و اقدامات مراقبتی را در دستور کار داریم.

وی یاری خیرین با سپاه عاشورا در خصوص ساخت خانه بهداشت, مسجد، خانه عالم، مدرسه، احیای فاضلاب ها و ... در مناطق محروم را یادآور شد و گفت: مردم به بسیج و سپاه اعتماد ویژه دارند و از این رو این نهاد مقدس را جزو عنصر اصلی انقلاب  می‌بینند و سپاه نیز که با وظیفه حفظ دستاوردهای نظام فعالیت می‌کند، وظیفه دارد پای کار بیاید.

عملیات روشنگری پیشگیرانه در موضوع اعتیاد و طلاق ، پاک سازی، فضاسازی و زیباسازی ارزشی و انقلابی کوتاه مدت و بلند مدت، استقرار روحانی جهت رونق بخشی به مسجد و نمازهای جماعت , برگزاری کارگاه‌های آموزشی در محلات جزو برنامه های های جدی ماست.

وی تشکیل شورای اصلاح محلات را بیان کرد و افزود: با راه‌اندازی شورای اصلاح محلات متشکل از افرد معتمد, ریش سپیدان، روحانی و فرماندهان پایگاه ها را نیز یکی دیگر از عوامل موفقیت طرح کرامت نام برد که با صدور حکم مسئولیت از طرف فرماندهان سپاه های نواحی در پیشرفت و پیگیری امور بسیج را یاری می کنند. البته این شورا ها مامور پیگیری و راه اندازی صندوق های قرض الحسنه محلات نیز هستن که با اورده ای ریالی از طرف سپاه پاسدار، خیرین و اهالی محل راه اندازی می شود که به نوبه خود در حل مشکل مردم محروم بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر