کد خبر: 858139
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار با سفیر آذربایجان:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی جایگاه جمهوری آذربایجان بین همسایگان ایران جایگاه مهمی است و باید روابط فی‌مابین ارتقا یابد، گفت: استقلال، پیشرفت و ثبات جمهوری آذربایجان را موفقیت ایران می‌دانیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم  در دیدار با سفیر جمهوری آذربایجان با بیان اینکه اشتراکات تاریخی و مذهبی و فرهنگی بین دو کشور به عنوان عامل مهم تقویت روابط بین دو ملت است اظهار داشت: جایگاه آذربایجان بین همسایگان ایران جایگاه مهمی است و باید روابط فی‌مابین ارتقا یابد.

 وی با تاکید بر اینکه هر چقدر روابط بهتر باشد به نفع منطقه و دو کشور است افزودند: توسعه مناسبات فرهنگی بین دو کشور فرصت بزرگی در منطقه است.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به سفر اخیر آیت الله نوری همدانی به عنوان مرجع تقلید جهان اسلام به جمهوری آذربایجان اشاره کردو اظهار داشت: باید چنین سفرهایی ادامه یابد چرا که جمهوری آذربایجان به عنوان دومین کشور شیعه اهمیت فراوانی برای ایران دارد.

امام جمعه تبریز استقلال و پیشرفت و ثبات جمهوری آذربایجان را ثبات و موفقیت ایران دانست و ابراز داشت: نیاز اصلی کشورهای منطقه اتحاد و همدلی و همبستگی است و باید این وحدت محقق شود وگرنه هزینه‌های فراوانی تحمیل خواهد شد و دیگران سوء استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از کشورهای منطقه و در رأس دشمنان، اسرائیل در صدد بر هم زدن روابط بین دو کشور است، خاطرنشان کرد: باید از روابط بین دو کشور اسلامی ایران و آذربایجان زیاد مواظبت کرد و دقت کرد تا از لطمه خوردن روابط دو کشور جلوگیری کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر