کد خبر: 858129
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲
۴۶هزار تروريست هر ساعت 2612 توئيت مي‌كنند
شبكه‌ها و پايگاه‌هاي اجتماعي به خصوص توئيتر عملاً بستر اقدامات و شبكه‌سازي براي گروه‌هاي تروريستي مختلف از جمله داعش شده است
شبكه‌ها و پايگاه‌هاي اجتماعي به خصوص توئيتر عملاً بستر اقدامات و شبكه‌سازي براي گروه‌هاي تروريستي مختلف از جمله داعش شده است و تعداد سايت‌هاي وابسته به گروه‌هاي تروريستي از ۱۲هزار سايت در سال ۱۹۹۷ به ۱۵۰ هزار سايت در سال ۲۰۱۴ رسيده است.
يك پژوهش جديد از سوي مركز مطالعاتي «اس ام تي» نشان داد كه برخي از كاربران وابسته به داعش در توئيتر هر پنج دقيقه يك بار پست جديدي را در صفحه خود مي‌گذارند و مجموع توئيت‌ها به 2هزار و 612 توئيت در ساعت مي‌رسد. توئيت‌هاي متني ۹۳ درصد از مجموع توئيت‌ها را تشكيل مي‌دهد و همين مسئله به داعش كمك كرده تا به عنوان مثال تا سال ۲۰۱۴، ۱۶ هزار نيرو از ۹۰ كشور جذب كند. در همين سال تعداد صفحات داعش در توئيتر به ۴۶ هزار صفحه رسيد. طرفداران گروه‌هاي تروريستي نيز ۷۰ درصد از وقت خود را در اين شبكه مي‌گذرانند.
اين پژوهشي كه مركز مطالعاتي «اس ام تي» منتشر كرده ميزان نفوذ زياد اين گروه‌ها را نشان مي‌دهد، طوري كه به عنوان مثال داعش روزانه ۳۸ پيام جديد را منتشر مي‌كند كه شامل فايل‌هاي تصويري ۲۰ دقيقه‌اي، فيلم‌هاي مستند طولاني، مقالات تصويري و فايل‌هاي صوتي به زبان‌هاي مختلف هستند. داعش با شعار معروف خود كه «همواره جاودان است و گسترش مي‌يابد» ۳۰ هزار نيرو را از سرتاسر جهان جذب كرده است.
در اين پژوهش كه بر منابع عربي و خارجي در رصد و تحليل تكيه دارد به استفاده گروه‌هاي تروريستي از يوتيوب اشاره شده است.
براساس اين پژوهش، گروه‌هاي تروريستي بيش از ۹ ميليون فايل به زبان انگليسي، بيش از ۴۷ هزار فايل به زبان فرانسه، بيش از ۲۰ هزار فايل به زبان روسي و بيش از ۱۲ هزار فايل به زبان عربي در يوتيوب دارند كه همگي درباره چگونگي تهيه مواد منفجره است و همين موضوع ۹۰ درصد از حملات تروريستي را كه داعش در آن از مواد منفجره دست‌ساز استفاده كرده توجيه مي‌كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار