کد خبر: 858127
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
خانواده‌هاي شهداي مدافع حرم و مرزبان:
خانواده‌هاي شهدايي كه از راه‌هاي دور و نزديك به حسينيه امام خميني(ره) آمده بودند تا از نزديك با رهبر و مقتدايشان ديدار كنند و آرامش بگيرند. صميميت و محبت و رابطه دوسويه رهبر معظم انقلاب با خانواده شهدا از نكات قابل توجه اين محفل محسوب مي‌شد.
جمعي از خانواده‌هاي معظم شهداي مدافع حرم و مرزبان از شهرهاي مختلف روز يك‌شنبه 29 خرداد 96 با رهبر معظم انقلاب ديدار كردند. خانواده‌هاي شهدايي كه از راه‌هاي دور و نزديك به حسينيه امام خميني(ره) آمده بودند تا از نزديك با رهبر و مقتدايشان ديدار كنند و آرامش بگيرند. صميميت و محبت و رابطه دوسويه رهبر معظم انقلاب با خانواده شهدا از نكات قابل توجه اين محفل محسوب مي‌شد.
تعدادي از خانواده‌هاي معزز شهداي مدافع حرم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران پويا از حس و حال خود در اين ديدار سخن گفته‌اند.
شهيد مدافع حرم «ميثم نظري» 27ساله، چندي پيش به صورت داوطلبانه براي دفاع از حريم عقيله بني‌هاشم به سوريه رفت و در سال94 در دفاع از حرم اهل بيت(ع) به دست تروريست‌هاي تكفيري به شهادت رسيد. پيكر اين شهيد مفقود بوده و به ميهن اسلامي بازنگشته است.
قاسم نظري پدر شهيد ميثم نظري حس و حال ديدار با رهبر انقلاب را اينچنين بيان مي‌كند: من براي چندمين‌بار است كه حضرت آقا را زيارت مي‌كنم. هر بار كه به ديدار ايشان مي‌رويم به خانواده شهدا بسيار روحيه مي‌دهند و بياناتشان مانند آب روي آتش، دردها و سختي‌هاي فراق و دوري از فرزندانمان را تسكين مي‌دهد و براي خانواده شهدا قوت قلب است.
او ادامه مي‌دهد: زماني كه حضرت آقا سخنراني مي‌كردند، عده زيادي از خانواده شهدا اشك مي‌ريختند، اما اين اشك در غم از دست دادن عزيزانشان نبود، بلكه ديدار ولي امر و رهبرشان اشك شوق را از ديدگان‌شان جاري مي‌كرد.
 پدر شهيد نظري مي‌گويد: فرزندم امانتي نزد من بود و خداوند متعال اين امانت را به بهترين نحو از ما گرفت و از اين بابت خدا را شاكرم و از اينكه فرزندم را از دست داده‌ام، هيچ ناراحتي و گلايه‌اي ندارم. چندين روز پيش كه تروريست‌ها به داخل كشور آمدند و به قول حضرت آقا ترقه‌بازي كردند، مردم متوجه شدند مدافعان حرم چه كساني هستند. اين حادثه هشداري بود براي كساني كه حرف‌هاي نادرستي را به مدافعان حرم نسبت مي‌دهند. آنها بايد بدانند كه مدافعان حرم براي پول نمي‌روند، بلكه ابتدا براي دفاع از حريم اهل بيت و بعد براي دور كردن سايه جنگ از كشورمان به عراق و سوريه رهسپار مي‌شوند.
 جمله «به دشمنان سيلي مي‌زنيم» قلب من را آرام كرد
«شهيد ميثم نجفي» متولد 1367 از نيروهاي سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ بود. 21ساله بود كه ازدواج كرد. تكاور بود و عشق حضور در ميان مدافعان حرم او را به سوريه كشاند. او براي دفاع از حريم اهل بيت عصمت و طهارت(ع) به صورت داوطلبانه رهسپار سوريه شد و بعد از مدتي در حلب سوريه مجروح شده و به كما رفت اما طولي نكشيد كه او هم همچون ديگر اعضاي كاروان شهداي مدافع حرم، به سوي سالار شهيدان حضرت اباعبدالله‌الحسين(ع) پركشيد. او در 12 آذرماه همزمان با ايام اربعين سالار شهيدان حضرت اباعبدالله‌الحسين(ع) به شهادت رسيد. از او يك دختر به نام حلما به يادگار مانده است كه 17 روز بعد از شهادتش متولد شد.
زهره نجفي، همسر شهيد نجفي كه در اين ديدار حضور داشت در خصوص حس و حال ديدار با حضرت آيت‌الله خامنه‌اي مي‌گويد: ما سال گذشته هم سعادت داشتيم به ديدار حضرت آقا برويم و حضرت آقا در گوش دخترم اذان بگويند. من امسال بيشتر به اين عشق به ديدار حضرت آقا رفتم كه به دخترم كه هرگز پدر شهيدش را نديده است، بگويم پدر دارد. مي‌خواهم دختركم خدايي ناكرده فكر نكند بي‌پدر شده‌ است، او بايد بداند كه ما بزرگ‌ترين پدر دنيا را داريم.  همسر شهيد نجفي ادامه مي‌دهد: حضرت آقا با صحبت‌هايشان به ما آرامش دادند و اين صحبت‌شان كه به دشمنان سيلي مي‌زنيم، دل ما را خيلي شاد كرد و قلب‌مان آرام گرفت. حلما هم براي اينكه به ديدار آقا رفته بود بسيار خوشحال بود، حتي زماني كه حضرت آقا صحبت مي‌كردند، چندين بار با صداي بلند حضرت آقا را صدا كرد.  او با اشاره به اينكه دومين باري بود كه همراه حضرت آقا افطار مي‌كردم، مي‌گويد: خدا را شكر كردم كه ما سر سفره حضرت آقا روزه خودمان را باز كرديم و اينكه سر سفره پدرمان نشستيم لذت خاصي داشت. درست است كه در منزلمان سفره‌اي پهن نمي‌شود كه پدر خانواده سر سفره باشد، اما وقتي سر سفره آقا قرار گرفتيم براي ما همه چيز است.
 از رهبر انقلاب ممنونيم كه به خانواده شهدا اهميت مي‌دهند
شهيد مدافع حرم «مجيد قربانخاني» متولد سال 1369 تهران بود كه چندي پيش به‌صورت داوطلبانه براي دفاع از حريم آل الله به سوريه اعزام شد و در سال 94 به دست نيروهاي تكفيري به شهادت رسيد. پيكر مطهر او بر اثر انفجار از بين رفت.
افضل قربانخاني پدر شهيد قربانخاني كه او نيز در اين ديدار همراه با ديگر خانواده شهدا حضور داشته از حس و حال ديدار با رهبر انقلاب مي‌گويد: اين اولين بار بود كه حضرت آقا را از نزديك زيارت مي‌كردم، نماز را پشت سر حضرت آقا خوانديم، من عكس آقا مجيد را به حضرت آقا دادم و با ايشان صحبت كردم. ايشان صحبت‌هاي بسيار خوبي داشتند و بياناتشان واقعاً به دل مي‌نشيند. از رهبر انقلاب ممنونيم كه هواي ما را دارد و به ما اهميت مي‌دهد.  او در ادامه مي‌گويد: تمام دارايي من در اين دنيا يك پسر بود و آن را فداي حضرت زينب(س) كردم. اگر 10 پسر ديگر هم داشتم فداي اهل بيت مي‌كردم. امثال پسر من مي‌توانستند زندگي عادي خود را داشته باشند، اما براي دفاع از حرم اهل بيت و براي مبارزه با تروريست‌ها كيلومترها آن طرف‌تر رفتند و به شهادت رسيدند كه اكنون مردم ايران بتوانند به راحتي و با امنيت كامل زندگي كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار