کد خبر: 858125
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
پخش ميني سريال «ايستاده در غبار» از شبكه اول سيما
همزمان با سالگرد ربوده شدن حاج احمد متوسليان و يارانش در جنوب لبنان، ميني سريال «ايستاده در غبار» از شبكه اول سيما پخش خواهد شد.
   محمد صادقي
همزمان با سالگرد ربوده شدن حاج احمد متوسليان و يارانش در جنوب لبنان، ميني سريال «ايستاده در غبار» از شبكه اول سيما پخش خواهد شد.
احمد متوسليان از فرماندهان سپاه در دوران دفاع مقدس در 14 تيرماه سال 1360 در لبنان ربوده شد. گفته مي‌شود گروه فالانژيست‌هاي حامي رژيم صهيونيستي متوسليان و همراهانش را ربوده‌اند. از آن روز تاكنون اخبار ضد و نقيضي درباره سرنوشت اين فرمانده بزرگ دفاع مقدس و ياران همراهش منتشر شده است. زندگي پر فراز و نشيب حاج احمد متوسليان دو سال پيش با ساخت فيلم سينمايي «ايستاده در غبار» به كارگرداني محمد حسين مهدويان به تصوير كشيده شد و اكنون نسخه تلويزيوني اين فيلم سينمايي قرار است از تلويزيون پخش شود. سازمان رسانه‌اي اوج نسخه تلويزيوني فيلم ايستاده در غبار را براي پخش در اختيار صداوسيما قرار داده است. در اين نسخه كه در شش قسمت 30‌دقيقه‌اي تدوين شده روند فيلم همان روند اتفاقات فيلم سينمايي «ايستاده در غبار» است. تفاوت نسخه تلويزيوني و سينمايي ايستاده در غبار در نمايش تفصيلي‌تر سكانس‌هاي فيلم است به طوري كه به هر سكانس از فيلم دقايق بيشتري اضافه شده است. نسخه سينمايي فيلم ايستاده در غبار حدود 100 دقيقه است كه در نسخه تلويزيوني با احتساب دقايق اضافه شده به سكانس‌ها، تيتراژ و تكرار گزيده قسمت قبل (آنچه گذشت) بالغ بر 180 دقيقه شده است.
ايستاده در غبار از معدود ساخته‌هاي سينمايي كشورمان درباره فرماندهان دفاع مقدس است كه بعد از ساخت فيلم «چ» كه درباره شهيد چمران بود، ساخته شد. سازمان اوج ترجيح داد پروژه مهم «ايستاده در غبار» را به محمد حسين مهدويان بسپارد كه با ساخت مجموعه تلويزيوني «‌آخرين روزهاي زمستان» تبحر خود را در بازسازي مستند وقايع تاريخي به نمايش گذاشته بود. مهدويان در ايستاده در غبار نيز تلاش كرده است كه همان سبك مستند‌گونه را در روايت فيلم حفظ كند. توجه به استفاده از صداي اصلي احمد متوسليان در فيلم با صداگذاري دقيق سكانس‌ها باعث شد «ايستاده در غبار» در جشنواره فيلم فجر با استقبال خوبي روبه‌رو شود و جايزه بهترين فيلم را به دست آورد.
روايت فيلم ايستاده در غبار از زندگي احمد متوسليان از آنجا كه شخصيت اين سردار جاويدالاثر تا پيش از اين به صورت ويژه مورد توجه قرار نگرفته بود و زواياي زندگي وي براي عموم مردم روشن نبود، باعث شد فيلم به نقطه عطفي در سينماي دفاع مقدس تبديل شود. علاقه‌مندان به تماشاي «ايستاده در غبار» مي‌توانند از جمعه 9‌تيرماه ساعت 22:15 تماشاگر شبكه اول سيما باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار