کد خبر: 858123
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
ابوالقاسم طالبي در افطاري فيلمسازان جوان عماري:
در بيست و چهارمين روز ماه مبارك رمضان، برخي فيلمسازان داستاني جوان جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي با حضور ابوالقاسم طالبي، كارگردان برجسته كشورمان در مراسم افطاري مدرسه سينمايي عمار حاضر شدند.
در بيست و چهارمين روز ماه مبارك رمضان، برخي فيلمسازان داستاني جوان جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي با حضور ابوالقاسم طالبي، كارگردان برجسته كشورمان در مراسم افطاري مدرسه سينمايي عمار حاضر شدند.
در اين مراسم، ابوالقاسم طالبي، كارگردان فيلم «يتيم خانه ايران» در سخناني خطاب به فيلمسازان جوان گفت: بر اساس تجربياتي كه در اين سال‌ها به دست آورده‌ام صادقانه مي‌گويم كه اگر مي‌خواهيد براي خدا، حضرت زهرا(س) و اهل بيت(ع) فيلم بسازيد، بدانيد كه كسي شما را تحويل نمي‌گيرد. وي ادامه داد: فضاي كنوني اين طور شده است، اگر سراغ موضوعي برويد كه در سينما، دغدغه كسي نيست و البته جزو ذائقه مخاطبان هم نيست چراكه ذائقه مخاطبان عوض شده است، فيلم‌تان را در غربت مي‌سازيد.
طالبي تصريح كرد: واقعيت امروز اين است كه ذائقه مخاطبان طنز است و به همين منظور حتي در برخي فيلم‌ها، غيرت، دين و مسائل ديني را هم مسخره مي‌كنند، اگر شما مي‌خواهيد فيلمي بسازيد كه با توجه به سخنان رهبري، اميد داشته باشد، جامعه را بيدار كند و هنجارها را تبليغ كند، بايد از الان خودتان را آماده كنيد كه كسي شما را تحويل نمي‌گيرد. اين فيلمساز بيان كرد: ما بايد ذائقه ايجاد كنيم و يكي از كارهايي كه جشنواره عمار مي‌تواند انجام دهد، همين مسئله است. الان فيلمي كه بيشترين فروش را داشته، حدود 5/1 تا 2 ميليون مخاطب داشته است، در حالي كه اگر ما بتوانيم همين افرادي را كه در هيئت‌ها و مراسمات حاضر مي‌شوند، به سينما بكشانيم، فيلم ما مي‌تواند مخاطب 5 ميليوني داشته باشد.
كارگردان فيلم «قلاده‌هاي طلا» اظهار داشت: در حال حاضر با وجود جشنواره‌اي مثل عمار، وضعيت خوب شده است ولي من و امثال من را در اوايل كارمان برخي نهادهاي هنري انقلابي هم تحويل نمي‌گرفتند. وي افزود: در چنين فضايي، نمي‌خواهند فيلمساز متدين، نگاه سياسي داشته باشد و چنين فيلمسازاني را مزاحم به حساب مي‌آورند و او را قبول نمي‌كنند. بنابراين بايد از الان، تكليف‌تان را با خود مشخص كنيد و در چنين فضايي، روز به روز عوض نشويد. واقعيت اين است كه در اين فضا اگر كاري بسازيد، عليه شما حرف مي‌زنند، حرف‌هاي شما را تحريف مي‌كنند و به اصطلاح حال شما را مي‌گيرند. كارگردان فيلم «يتيم خانه ايران» در ادامه سخنانش با اشاره به چگونگي شكل‌گيري و گسترش بهائيت در ايران بيان كرد: اين گروه، لشكري سايبري دارند و به هر فيلم و اثري كه به دين اسلام ناب محمدي و گفتمان امام خميني(ره) پرداخته باشد، حمله مي‌كنند و به طور سازماندهي شده، عليه آن مي‌نويسند. طالبي در ادامه سخنانش با اشاره به حضورش در مراسم افطاري رهبري تصريح كرد: رهبري گفتند راه فيلمسازي و ماندن در اين راه، چغر بودن است و بايد در اين مسير، چغر باشيد. طالبي تأكيد كرد: چغر بودن به اين معناست كه گرچه روح هنر لطيف است ولي فيلمساز متدين نبايد در برابر بداخلاقي‌ها بشكند و كنار بكشد. زماني كه فيلم «قلاده‌هاي طلا» را مي‌ساختم، با من بداخلاقي كردند حتي وزارت اطلاعات مي‌خواست مانع از ساخت فيلم شود اما از موضع خودم كوتاه نيامدم.
طالبي در همين زمينه ادامه داد: اگر با خدا معامله كنيد و يك قدم با اخلاص به سمت او برويد خدا 10 قدم به سمت شما مي‌آيد، من يك روستايي پاپَتي بي‌سواد بودم ولي الان به لطف خدا فيلم مي‌سازم و اطلاع دارم كساني كه از آثارم انتقاد مي‌كنند در جلسات‌شان از آثارم تعريف مي‌كنند.
اين فيلمساز تصريح كرد: اگر براي خدا فيلم مي‌سازيد، خدا هم به شما كمك مي‌كند ولي بايد صبر و مقاومت كنيد تا نتيجه بگيريد چراكه اين جبهه خالي است ولي اگر بخواهيد براي دنيا كار كنيد و پاندولي كار كنيد، چيزي به دست نمي‌آوريد، در فرهنگ برخلاف سياست، اگر «زنگي زنگي» نشويد يا «رومي رومي» نشويد، به جايي نمي‌رسيد. در فرهنگ برخلاف سياست، افرادي كه وسط لحاف هستند، از دو طرف ضربه مي‌خورد. اين فيلمساز در ادامه سخنانش خطاب به فيلمسازان جوان حاضر خاطرنشان كرد: اگر مي‌خواهيد ناب بشويد و الماس وجودي‌تان ناب بشود، بايد با خدا رفيق شويد و براي خدا كار كنيد، شما يك نفر هستيد و «آتش به اختيار» بايد خودتان و قلم‌تان براي خدا باشد و كار كنيد، ان تنصروا الله ينصركم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار