کد خبر: 858105
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹
مرد معتاد كه مصرف كننده مواد را به قتل رسانده‌بود، محاكمه و به مرگ محكوم شد.
مرد معتاد كه مصرف كننده مواد را به قتل رسانده‌بود، محاكمه و به مرگ محكوم شد.
به گزارش خبرنگار ما، اسفندماه سال 93 بود كه مأموران پليس جسد مرد جواني را در فاضلاب بزرگراه شهيد ياسيني كشف كردند. شواهد نشان مي‌داد جسد متعلق به مرد معتادي به نام اميد است كه در پاتوق معتادان رها شده و تلفن همراه او نيز سرقت شده است. بعد از انتقال جسد به پزشكي قانوني، مأموران در رديابي تلفن همراه مقتول به جوان سابقه‌داري به نام كريم مظنون شدند و او را بازداشت كردند. كريم گفت: با دوستانمان در پاتوقي كه هميشه آنجا جمع مي‌شديم در حال مصرف مواد بوديم كه مقتول از راه رسيد و با اصرار از ما مواد ‌خواست كه مخالفت كرديم و از او خواستيم از اتاقك بيرون برود، اما او شروع به فحاشي كرد كه با هم درگير شديم. من دست و پاي مقتول را بستم و او را به شدت كتك زدم. نمي‌دانستم ضرباتم منجر به فوت او شود.
پرونده با كامل شدن تحقيقات به شعبه چهارم دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد و روز گذشته روي ميز هيئت قضايي قرار گرفت. بعد از اعلام رسميت جلسه و قرائت كيفرخواست، اولياي‌دم در جايگاه حاضر شدند و گفتند: پسرمان معتاد شده بود و براي تنبيه او را طرد كرده بوديم، اما راضي به مرگش نبوديم به همين خاطر درخواست قصاص داريم. در ادامه جلسه، متهم رديف اول به اتهام مباشرت در قتل در جايگاه قرار گفت و در شرح ماجرا گفت: به شيشه معتاد بودم و با دوستانم گاهي به پاتوقي در يكي از پارك‌هاي شرق تهران مي‌رفتيم و مواد مصرف مي‌كرديم. روز حادثه مشغول مصرف مواد بوديم كه مقتول از راه رسيد و خواست كه مواد در اختيارش بگذاريم تا او هم مصرف كند. عصباني شديم و با او درگير شديم و خواستم از اتاقك بيرون برود. او فحاشي كرد و پايپ را به طرفمان پرتاب كرد. دوستم – ياسر – عصباني شد و به او سيلي زد. از او خواستم از اتاقك بيرون برود و من و مقتول را تنها بگذارد. ياسر بعد از سرقت تلفن همراه مقتول از اتاقك بيرون رفت. بعد از آن مقتول هم مي‌خواست از اتاقك بيرون برود كه او را گرفتم و كاپشني كه تنش بود را روي صورتش كشيدم. بعد از آن او را روي زمين انداختم و دست و پاهايش را به صورت ضربدري با پيراهن كهنه بستم. از عصبانيت او را به شدت كتك زدم و از اتاق بيرون آمدم كه بعدها فهميدم فوت كرده است.
متهم در آخرين دفاعش گفت: قصد كشتن او را نداشتم. مقتول با اصرار مي‌خواست از ما مواد بگيرد و به خاطر فحاشي عصباني شدم و با هم درگير شديم.  بعد از توضيحات كريم، ديگر متهم به اتهام سرقت و ضرب و جرح مقتول در جايگاه قرار گرفت و با قبول اتهام و اظهارات دوستش ماجرا را شرح داد.
در پايان بعد از آخرين دفاع متهمان، هيئت قضايي بعد از شور كريم را به اتهام مباشرت در قتل به قصاص و ياسر را به اتهام سرقت و ضرب و جرح به حبس محكوم كرد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار