کد خبر: 858069
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰
فرمان جوانگرايي به كولاكوويچ
در روزي كه كولاكوويچ تغييرات در تركيب واليبال و استفاده از بازيكنان جوان را پس از ناكامي در ليگ جهاني رد كرد، داورزني سرپرست فدراسيون واليبال با انتقاد از نتايج خواستار توجه بيشتر سرمربي تيم ملي به چهره‌هاي جوان واليبال شد!
نويسنده:‌سعيد احمديان

در روزي كه كولاكوويچ تغييرات در تركيب واليبال و استفاده از بازيكنان جوان را پس از ناكامي در ليگ جهاني رد كرد، داورزني سرپرست فدراسيون واليبال با انتقاد از نتايج خواستار توجه بيشتر سرمربي تيم ملي به چهره‌هاي جوان واليبال شد!
تيم ملي واليبال ديروز به تهران بازگشت، بدون اينكه مسئولي براي استقبال واليباليست‌ها به فرودگاه برود و هواداري با دسته گل به آنها خوش آمد بگويد، طبيعي هم بود و كسب مقام يازدهم در بين 12 تيم ليگ جهاني، نتيجه‌اي نبود كه واليبال را دوباره به قلب‌ها پرت كند. همين بود كه سعيد معروف و يارانش با سرهايي پائين ديروز از فرودگاه امام خميني راهي خانه‌هايشان شدند تا پس از دو هفته استراحت، تمريناتشان را براي مسابقات انتخابي جهان كه مرداد برگزار مي‌شود، آغاز كنند! در اين بين همه انگشت اتهام‌ها به سمت ايگور كولاكوويچ نشانه رفته، مربي‌اي كه هر چند تنها يك‌ماه و نيم هدايت ايران را بر عهده گرفته است، اما نتايج ضعيف با كولا در همان مسابقه اول، سبب شده تا ترديدها درباره موفقيت اين مربي مونته نگرويي در تهران بالا بگيرد. با اين حال كولاكوويچ در اولين مصاحبه پس از بازگشت به تهران كه ديروز روي خروجي سايت رسمي فدراسيون واليبال قرار گرفت، وعده داده است كه موفقيت‌هايش را با صربستان در ايران هم تكرار خواهد كرد.
  كولاكوويچ: صبر داشته باشيد
سرمربي تيم ملي واليبال صحبت‌هايش را درباره نتيجه ضعيف واليبال در ليگ جهاني، اين طور آغاز كرده است: «نمي‌خواهم بهانه‌جويي كنم. در طول بازي‌ها، عملكرد خوبي را از تيم ايران شاهد بودم. شروع بازي‌ها بهتر از هفته پاياني آن پيش رفت. دو نكته براي تيم ايران از اهميت بالايي برخوردار است، نكته نخست اينكه الان مي‌دانيم كه بازيكناني داريم كه مي‌توانيم روي آنها حساب باز كنيم. بازيكنان جواني همچون محمدجواد معنوي‌نژاد، سامان فائزي و فرهاد سال‌افزون عملكرد بسيار خوبي در اين تورنمنت داشتند. نكته دوم اين است كه بازيكنان ايران به جز بازي برابر امريكا، در همه بازي‌ها به خوبي جنگيدند كه اين موضوع نشان از روحيه بالاي تيمي دارد. پس بايد روحيه جنگندگي را بالاتر برد. بدون جنگيدن، پيروزي ميسر نمي‌شود.»
او در ادامه حرف‌هايش به نوعي بي‌انگيزه بودن بازيكنانش را تأييد مي‌كند، جايي كه مي‌گويد اگر بازيكنانم با تمام وجود بازي كنند، مي‌توانند هر تيمي را شكست دهند: «تركيب فعلي بازيكنان تيم ايران مي‌دانند چطور بازي كنند و اگر با تمام وجود در كنار هم باشند، مي‌توانند كار تيمي خوبي ارائه دهند و قدرت پيروزي در برابر هر تيمي را دارند و اگر خلاف اين امر واقع شود، برابر هر تيمي بازنده خواهند شد.» كولاكوويچ در ادامه با وجود انتقادات از وي درباره عدم استفاده از بازيكنان جوان، بر عدم تغيير نظرش و استفاده از تيم فعلي تأكيد كرد: «تلاشم اين است كه اين فصل را با بازيكنان فعلي ادامه دهم. من به اين بازيكنان ايمان دارم و تا مي‌توانم تغييري ايجاد نخواهم كرد، اما اگر تغييراتي لازم باشد، اعمال خواهم كرد. من با تيم ملي واليبال ايران در ابتداي راه هستم. ممكن است براي تماشاگران ايراني تحمل اين راه كمي دردناك باشد.»
  داورزني: كولاكوويچ از جوانان استفاده كند
بر خلاف كولاكوويچ كه به نظر مي‌رسد از تيمش راضي است، محمدرضا داورزني، سرپرست فدراسيون واليبال، معتقد است كه بايد كولاكوويچ براي موفقيت دست به تغييرات بزند: «شرايط ديگري بايد در تيم حاكم شود. نيروهاي جوان خيلي خوبي داريم كه كادر فني بايد به آنها اعتماد كند. با تيم جوان و دوم‌مان لهستان را برديم اين شرايط بايد مستمر باشد. جوان‌هاي ديگر به تيم تزريق شوند. جوان‌هاي ما متوسط قد بالاي دو متر دارند كه بايد به تيم تزريق شوند و قطعاً مردم ما شاهد عملكرد بسيار خوبي از تيم خواهند بود.» داورزني در ادامه خواستار تحول در تيم ملي واليبال شد: «در بين اميد و جوانان در پست‌هاي مختلف بازيكنان خوبي داريم كه از نظر انگيزشي و شرايط فيزيكي عالي هستند. مردم عزيزمان اين را بدانند براي المپيك ۲۰۲۰ تيم ايران جوان و متحول مي‌شود. برهمين اساس هم تيم اميد در جام ملت‌ها شركت مي‌كند تا فرصت بازي داشته باشد و آماده شوند. براي تيم بزرگسال از اين نيروهاي جوان استفاده مي‌كنيم و ليگ سال آينده طبيعتاً يك تيم كاملاً متحول شده از اميد و جوانان خواهيم داشت.»
سرپرست فدراسيون واليبال البته با وجود اين انتقادات، قضاوت درباره عملكرد كولاكوويچ را زود مي‌داند: « الان زود است كه عملكرد كولاكوويچ را ارزيابي كنيم. او هشت، ۹ سال سرمربي صربستان بوده و تيم فعلي صربستان را او ساخته اما اينكه انتظار داشته باشيم بعد از يك‌ماه و نيم با تيم ما نتيجه‌اي خاص بگيرد خلاف واقع است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار