کد خبر: 857992
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
قائم مقام بنیاد:
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران از بررسی شاخص های عملکرد دستگاه های اجرایی و مشاورین وزرا در امور ایثارگران برای ارزیابی عملکرد آن ها و شناسایی و تقدیر از دستگاه های برتر و فعال در حوزه ایثارگران خبر داد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران، یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه شورای مشاورین وزرا و دستگاه های اجرایی در امور ایثارگران روز دوشنبه 29 خردادماه به ریاست سردار محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن شهید رسول زاده برگزار شد.
 
سردار محسن انصاری در ابتدای این جلسه با اشاره به پیش رو بودن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس گفت: روز قدس نماد حضور ایثارگرانه در صحنه و یادآور روزهای قدس سال های نخست پیروزی انقلاب اسلامی است که مردم روزه دار کشورمان با روحیه ایثارگری خود، علی رغم خطر موشک باران دشمن بعثی، در خیابان ها حضور پیدا می کردند و در روز قدس امسال نیز بی شک شاهد حضور پرشور مردم و به خصوص ایثارگران خواهیم بود.
 
وی افزود: اقدام غرور آفرین نیروی هوافضای سپاه پاسداران نسبت به موشک باران مواضع نیروهای داعش در سوریه و همزمان عکسبرداری توسط پهپادها باعث شادی همه مردم کشورمان شد و نشان داد که هیچ مشکلی از نظر تأمین امنیت در کشورمان وجود ندارد. این احساس امنیت در مردم نیز به صورت مشخص وجود دارد و در نظرسنجی های صورت گرفته توسط یکی از مراکز معتبر بیش از 86 درصد از مردم کشورمان شرایط امنیتی کشور را مناسب می دانند و همچنین 75 درصد مردم نیز حضور مدافعین حرم برای مبارزه با دشمنان تکفیری داعشی برای امنیت کشور را لازم می دانند.
 
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با قدردانی از زحمات مشاورین وزرا و دستگاه های اجرایی در امور ایثارگران و دبیرخانه شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران گفت: جلسات این شورا در سال گذشته به صورت مستمر برگزار شد و می توان این جلسات را از برنامه های خوب و تأثیرگذار مرتبط با ایثارگران دانست که امیدواریم در سال جاری نیز همچنان روند مثبت و رو به رشد خود را حفظ کند.
 
سردار انصاری افزود: دبیرخانه این شورا بنا دارد عملکرد مشاورین محترم وزرا در امور ایثارگران را ارزیابی کند و در همین راستا شاخص هایی برای این ارزیابی مشخص شده تا پس از بررسی عملکرد مشاورین بر اساس این شاخص ها، 5 دستگاه برتر و فعال در حوزه ایثارگران مشخص و قدردانی شوند.
 
وی با تشکر از گزارش ارائه شده از سوی مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران در ابتدای این جلسه گفت: بعضی از دستگاه ها سرآمد رسیدگی و توجه به ایثارگران و به صورت مبتکرانه و خودجوش و با وجود تمام مشکلات بودجه ای، به گونه ای عمل می کنند که نقطه امید ایثارگران در دستگاه ها محسوب می شوند.
 
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به بروز برخی کم توجهی ها به ایثارگران گفت: رهبر معظم انقلاب روز گذشته بی محلی به ایثارگران را خیانت به کشور دانستند. همه باید تلاش کنیم جلوی این روند گرفته شود، زیرا ایثارگران سرمایه های اصلی این انقلاب هستند و در تمام مقاطع حساس تاریخ انقلاب، همین سرمایه بسیار مهم به کمک انقلاب اسلامی آمده و به عنوان سرمایه اجتماعی انقلاب وارد صحنه شده اند.
 
سردار محسن انصاری افزود: یکی از مهم ترین بخش هایی که می تواند در زمینه جلوگیری از کم توجهی به ایثارگران اقدامات خوبی انجام دهد، حوزه مشاورین وزرا در امور ایثارگران است. شما عزیزان با استفاده از ظرفیت های دستگاهی خود به هر ترتیب ممکن نام شهدا را همواره زنده نگه دارید و از حقوق قانونی ایثارگران دفاع کنید تا رضایت این عزیزان همواره تامین شود.
 
وی یکی از مشکلات موجود ایثارگران شاغل در دستگاه ها را احساس عدم اطمینان آنان از طرح شکایت در کمیسیون ماده 16 جهت رسیدگی به حقوق قانونی آن ها دانست و گفت: باید برای این موضوع تدبیری اندیشیده شود تا ایثارگران با آرامش بتوانند حقوق قانونی خود را پیگیری کنند.
 
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به بحث ایثارگران در قانون ششم توسعه گفت: فصل 16 این قانون به ایثارگران اختصاص دارد که دربردارنده 6 ماده، 43 بند و 17 تبصره است که اجرای آن نیاز به برنامه ریزی جدی دارد. بار مالی اجرایی شدن این قانون فقط در بنیاد شهید و امور ایثارگران برای طول برنامه بیش از 15 هزار میلیارد تومان است که متأسفانه در بودجه جاری امسال، این بخش در نظر گرفته نشده است. البته همه ما به مشکلات اعتباری دولت آگاه هستیم، با این حال

باید زمینه ای مهیا شود تا امسال که نخستین سال از اجرای این طرح 5 ساله است با شروع خوبی همراه باشد تا در سال های آتی بتوان روند مثبت را ادامه داد.
 
مهدی ایزدی معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست به تشریح بخش هایی از مواد مربوط به ایثارگران در قانون برنامه ششم توسعه پرداخت و نقاط قوت و ضعف آن را از نظر اجرایی تشریح کرد.
 
در ابتدای این جلسه نیز سید یعقوب مرادی مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران به ارائه گزارش عملکرد این دستگاه در حوزه ایثارگران پرداخت و گفت: در سال گذشته بیش از 400 دیدار با ایثارگران در قالب طرح سپاس از سوی این وزارت خانه انجام شده است که 10 مورد آن ها با حضور شخص وزیر نیرو بوده است.
 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار