کد خبر: 857944
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
فرسایش بادی در کویر میقان سالانه 100 تن در هر هکتاراست که این مسئله خطری در کمین محیط زیست و اکولوژی منطقه، اقتصاد، کشاورزی و صنعت شهرستان اراک و شهرهای اطراف محسوب می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی بااعلام اين خبر گفت: بر اساس مطالعات انجام شده 178 کانون فرسایش بادی با مساحت هفت میلیون هکتار در کشور شناسایی شده که کویر میقان اراک یکی از این مناطق است و در صورت ضعف و نابودی پوشش گیاهی، پتانسیل فرسایش بادی سالانه 100 تن در هکتار این منطقه وجود دارد.

یوسفی یوسفی افزود: با اقدامات و اجرای طرح های بیولوژیکی و مدیریتی 95 درصد فرسایش بادی کویر میقان اراک کنترل شده و هم اکنون پنج درصد معادل سالانه پنج تن در هر هکتار آن باقیست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: برای کنترل این سطح از فرسایش اقدام هایی از جمله ایجاد بادشکن ها غیر زنده و پوشش گیاهی جدید و سازگار با اقلیم کویرمیقان اراک انجام شده است و اجرای هرچه بیشتر این طرح ها نیازمند تخصیص اعتبار از سوی مسئولان دارد.

یوسفی، اضافه برداشت آب از چاه های اطراف کویر میقان و کاهش سطح آب های زیر زمینی را از مهمترین عوامل نابودی پوشش گیاهی این منطقه دانست .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار