کد خبر: 857930
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱
مدرسه صبح رویش جايي براي كودكي
مدرسه صبح رویش در فصل تابستان با کلاس های تقویتی و فوق برنامه ارتباط خود را با کودکان کار حفظ می کند و با تمهیداتی که در نظر گرفته اند در دروسی که دانش آموزان احتیاج به آموزش بیشتر دارند کلاس های تقویتی برگزار می شود.
به گزارش ندای صبح، از میان معتادان خیابان هرندی که به صورت آشکارا مواد مخدر مصرف می کنند بگذریم به مدرسه ای می رسیم که پذیرای کودکانیست که درس می خوانند، کار می کنند  و در معرض انواع  آسیب های اجتماعی هستند.

وارد حیاط مدرسه  که می شویم چندین کودک را می بینیم که مشغول بازی هستند به سراغ آنها می رویم. احمد 12 ساله به همراه پدر و مادرش از مشهد به تهران مهاجرت کرده اند و در محله دروازه غار در خانه ای نقلی ساکن شده اند. احمد با خنده حرف خود را آغاز کرد: من کلاس دوم هستم به همراه پدرم در تولیدی کیف کار می کنم تا آخرماه بتوانیم با پول هایمان چیزهای خوشمزه بخریم و اجاره خانه را بدهیم.

به سراغ یکی از معلم های مدرسه رفتیم که مشغول تماشای بازی کودکان بود. آقای صادقی از معلمین مدرسه صبح رویش در مورد کار کردن با کودکان کار گفت: کودکان این مدرسه برخلاف ظاهر و حرف زدنشان روحیه ای بسیار حساس و شکننده دارند که نیازمند بازسازی عاطفی هستند. این کودکان به دلیل مشکلات در خانواده کودکی نکرده اند و در مدرسه سعی شده است که عزت نفس را به کودکان برگردانیم و با احترام گذاشتن زمینه حضور سالم آنها را درجامعه فراهم کنیم.

پیش تر مدارسی برای کودکان کار تشکیل شده بود که به دلیل عدم مجوزهای لازم برای ارائه کارنامه معتبر و ارتقای تحصیلی، مشکلاتی را برای کودکان کار ایجاد کرده بود، مدرسه صبح رویش به عنوان نخستین مدرسه کودکان کار واقع در خیابان هرندی منطقه 12 تهران است که در مقطع ابتدایی پسرانه و دخترانه با  داشتن 580 دانش آموز که بیشتر آنها از کودکان کار وکودکان بدسرپرست هستند، بستری را فراهم کرده است تا کودکانی که به خاطر مشکلات مالی خانواده ناچار به کارهستند و فرصت لازم برای مدرسه رفتن ندارند با توجه به انعطاف پذیری صبح رویش از تحصیل بازنمانند.

کودکان پس از ورود به مدرسه تعیین سطح می شوند و با توجه مهارت و ویژگی درسی آنها سطح بندی می شوند و در کنار آموزش های معمول، یکسری از آموزش هایی از قبیل پرورش قارچ، برقکاری، باغبانی و نجاری می بینند که در آینده به عنوان یک متخصص وارد بازار کار شوند.

تعامل مدرسه با کودکان کار فراتر از روابط معمول در سایر مدارس دیگر است. در مدرسه صبح رویش معلمان با کارفرمایان کودکان نیز در ارتباط هستند تا با همکاری کارفرما امکان حضور پیوسته کودکان در مدارس فراهم شود. از دیگر ویژگی های مدرسه، تهیه صبحانه وناهار کودکان کار و پوشش مدرسه و لوازم تحریر دانش آموزان است.

با شروع تابستان کلاس های تقویتی و فوق العاده نیز برگزار می شود و در دروسی که دانش آموزان ضعف دارند کلاس های تقویتی برگزار می شود. 

مدرسه صبح رويش،اولين مدرسه تخصصي كودكان كار در كشور.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار