کد خبر: 857903
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مدیرکل ورزش و جوانان اردبیل:
مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: به همت فدراسیون قایقرانی در دو شهرستان گرمی و پارس‌آباد دریاچه‌های گیلارلو و شهید غفاری به تجهیزات قایقرانی مجهز می‌شوند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، ایوب بهتاج در جلسه شورای عالی ورزش استان اردبیل از اختصاص 27 صدم درصد درآمد از محل ارزش افزوده به حوزه ورزش خبر داد و اظهار کرد: با عنایت مجلس شورای اسلامی و دولت این اعتبار صرف زیرساخت‌های ورزشی می‌شود که 20 درصد این رقم برای ساخت خانه‌های جوان و راه‌اندازی جاده‌های سلامت و تندرستی هزینه می‌شود.

وی تصریح کرد: سهم استان اردبیل از این منابع اعتباری 15 میلیارد تومان است که امیدواریم از این محل هم به احداث خانه جوان و هم به تجهیز سالن‌های ورزشی مدارس و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان‌ها توجهی جدی شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه با همکاری آموزش و پرورش قرار شده به 10 پروژه نیمه‌تمام در قالب سالن ورزشی در مدارس از این محل منابع تزریق شود، گفت: اولویت با پروژه‌های با پیشرفت بالا و مدارس دخترانه است.

بهتاج از برنامه‌ریزی برای آمادگی ورزشکاران استان اردبیل برای حضور قدرتمندانه در مسابقات آسیایی اندونزی در سال‌ آینده خبر داد و افزود: اگر از محل یک درصد بودجه دستگاه‌های دولتی به حوزه ورزش که در استان اردبیل تاکنون ریالی از این محل پرداخت نشده منابع اختصاص پیدا کند، ما می‌توانیم در آماده‌سازی تیم‌ها و ورزشکاران برای این رویداد مهم همت و تلاشی مضاعف انجام دهیم.

وی با انتقاد از بی‌توجهی دستگاه‌های اجرایی استان به پرداخت یک درصد بودجه خود به حوزه ورزش جوانان بیان کرد: 40 درصد از این منابع صرف توسعه ورزش ادارات، 30 درصد سهم ورزش و جوانان و 30 درصد نیز سهم آموزش و پرورش است که امیدواریم با تاکید استاندار اردبیل دستگاه‌های دولتی مکلف به پرداخت این منابع باشند.

بهتاج از تجهیز سایت‌های قایقرانی در گرمی و پارس‌آباد با هدف برپایی اردوهای تیم ملی قایقرانی خبر داد و اضافه کرد: قرار است دریاچه گیلارلو و شهید غفاری در گرمی و پارس‌آباد به این تجهیزات مجهز و در کنار آن شورابیل نیز به عنوان سایت قایقرانی فعالتر شود.

وی ادامه داد: با همکاری فدراسیون قایقرانی به مدت 70 روز، 65 نفر از بازیکنان قایقرانی در اردوی برپا شده در دریاچه شورابیل حضور خواهند داشت که امیدواریم با همکاری شهرداری اردبیل این سایت به شکل کامل راه‌اندازی شود.

بهتاج اظهار کرد: با سفر مسؤولان فدراسیون قایقرانی در اواخر هفته به اردبیل احتمال میزبانی اردبیل در مسابقات کاناپلوی آسیایی در سال 2019 محیا می‌شود.

راه‌اندازی پناهگاه کوهنوردی در آلوارس سرعین

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل از احداث خانه کوه در سرعین و پناهگاه مجهز با اعتبار ملی به میزان چهار میلیارد تومان در آلوارس سرعین خبر داد و تصریح کرد: با انتخاب پیمانکار به زودی احداث این پناهگاه را برای صعود کوهنوردان از سرعین شاهد خواهیم بود.

وی همچنین از آمادگی یک سرمایه‌گذار برای احداث کمپ تیم ملی در سرعین خبر داد و گفت: قرار است با هزینه 200 میلیارد تومانی و تأمین زمین به مساحت 35 هکتار این کمپ در سرعین احداث شود که سرمایه‌گذار بدون تمنای وام تنها خواستار تسهیل امور اداری در اجرای این پروژه است که امیدواریم با همکاری مسؤولان استان زمینه این کار فراهم آید.

بهتاج از برگزاری همایش سراسری پیاده‌روی با پخش از شبکه سوم سیما به میزبانی اردبیل در 17 شهریور خبر داد و افزود: این همایش با اسپانسری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسؤولان استان اردبیل برگزار می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر