کد خبر: 857870
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹
سرلشكر باقري عنوان كرد
ما در يك رقابت دائمي با دشمنان در حوزه‌هاي مختلف به سر مي‌بريم كه به‌طور مثال توان موشكي ما به عنوان ابزاري بازدارنده به بركت حركت جهادي دانشمندان بومي كشور به نقطه‌اي رسيده كه امروز در زمره قدرت‌هاي مطرح دنيا در اين عرصه هستيم.
سردار سرلشكر پاسدار محمد باقري روز گذشته در نشست با فعالان عرصه علم و فناوري كشور در دانشگاه شهيد بهشتي با بيان اينكه امروز ما در صحنه بزرگ جهاد به سر مي‌بريم كه يكي از ابعاد آن جهاد علمي است، گفت: به همين خاطر ضرورت پرداختن به علم و پژوهش براي كشور ما مسئله‌اي حياتي محسوب مي‌شود. وي از تفكر تكفيري و تروريستي به عنوان يكي از ظرفيت‌هاي استكبار جهاني براي مقابله با انقلاب اسلامي ياد كرد و گفت: نظام سلطه و صهيونيزم ساليان سال از طريق كار پژوهشي در مراكز استراتژيك به دنبال اين بودند تا پتانسيل نهفته‌اي را در جهان اسلام يافته و به شكل خاصي با تفكرات انحرافي آن را پرورش دهند تا از اين ظرفيت عليه انقلاب اسلامي و سرپنجه‌هاي نفوذ گفتماني آن استفاده كنند. وي با بيان اينكه با عوض شدن دولت‌ها در امريكا تغييري در ماهيت دشمني آنها با ما رخ نداده بلكه بيشتر هم مي‌شود، اظهار كرد: ما در يك رقابت دائمي با دشمنان در حوزه‌هاي مختلف به سر مي‌بريم كه به‌طور مثال توان موشكي ما به عنوان ابزاري بازدارنده به بركت حركت جهادي دانشمندان بومي كشور به نقطه‌اي رسيده كه امروز در زمره قدرت‌هاي مطرح دنيا در اين عرصه هستيم.
 
 سرلشكر باقري افزود: اينكه كشوري تحت تحريم بتواند در اين سطوح فناوري وارد شود و با وجود فشارها و توطئه‌هاي دشمنان به چنين تواني دست يابد اقدامي بزرگ و جهاد علمي است و ما امروز در عرصه‌هاي مختلفي همچون زميني، دريايي، هوافضا، اطلاعات، امنيت، سايبر، پدافند و پدافند غيرعامل با دنيا در رقابت ‌هستيم. سرلشكر باقري در ادامه با اشاره به ظرفيت‌هاي بسيج در عرصه‌هاي مختلف اظهار كرد: بسيج به عنوان بدنه انقلابي ملت ايران پتانسيل‌هاي فراواني از جمله در عرصه‌هاي علم و پژوهشي دارد كه با برنامه ريزي و توجه مديران، مي‌توان از اين ظرفيت بي بديل براي حل مشكلات جامعه استفاده كرد.
   
بسيج مي‌تواند بار علمي كشور را به دوش گيرد
سردار غيب‌پرور، رئيس سازمان بسيج نيز در اين نشست گفت: بسيج اقيانوسي است كه در عرصه‌هاي مختلف از جمله حوزه‌هاي علمي مي‌تواند مشكلات جامعه را حل كند. وي افزود: بسيج آن قدر از حضور اساتيد و پژوهشگران عرصه‌هاي مختلف غني است كه مي‌تواند بار علمي كشور را به دوش گيرد.
سردار غيب‌پرور با اشاره به حجم كارهاي پژوهشي نيروهاي مسلح، خاطرنشان كرد: اين نشست سرآغازي مي‌تواند باشد براي تعميق همكاري‌هاي علمي و پژوهشي بسيج و مراكز علمي با نيروهاي مسلح. رئيس سازمان بسيج با تأكيد دوباره بر آمادگي بسيج براي همكاري با دولت در حل مشكلات جامعه، گفت: كار قرارگاهي در مجموعه بزرگ علمي و پژوهشي كشور نقطه عطفي در هم افزايي اين مراكز خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار