کد خبر: 857848
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴
ميلاد خدري*
 
در روزهاي طاقت‌فرسا و سخت خردادماه و در حالي كه دقيقاً در وسط ايام پر تلاطم امتحانات دانشگاه‌ها به سر مي‎بريم، سيستم سرمايشي يكي از خوابگاه‌هاي دانشگاه شهيد چمران اهواز، در دماي متغير 50 الي 60 درجه‌اي خراب شده است و مسئولان دانشگاه، چاره‌اي به غير از خريد روزانه يك ميليون تومان يخ به ذهنشان نمي‌رسد!
 
در حالي دانشجويان دختر دانشگاه شهيد چمران كه در خوابگاه حضرت معصومه(س) ساكن هستند، با مشكل اختلال سيستم سرمايشي مواجه شدند كه دماي بالاي هوا در اين استان جنوبي كشور، طاقت دانشجويان در روزهاي بلند و طويل ماه مبارك رمضان را به سر‌آورده است.  از اين رو دانشجويان صرفاً به همين دليل و نه بيشتر و نه مسائل سياسي و... دست به اعتراض زدند كه متأسفانه با برخورد نامناسب و تند مسئولان و تهديد به كميته انضباطي مواجه شدند، كه بديهي است نبايد با تهديد با آنها برخورد مي‌شد.
 
البته بعد از رسانه‌اي شدن اين موضوع و باز شدن پاي خبرنگاران و پيگيري رسانه‌هاي مهم دانشجويي، مسئولان محترم دانشگاه لطف كردند و به ميان دانشجويان آمدند تا حرف‌هاي آنها را بشنوند.
 
خريد روزانه يك ميليون تومان يخ! اما شاهكار اصلي مسئولان دانشگاه شهيد چمران براي پوشاندن مشكل خرابي سيستم سرمايشي خوابگاه حضرت معصومه(س) بود، هرچند اعتراض شديد دانشجويان در ممانعت از ورود ماشين حامل يخ، نشان از كارساز نبودن اين طرح عجيب، گران و موقت داشت.
 
كار به اينجا ختم نشد و معاون دانشجويي دانشگاه شهيد چمران، بعد از طرح مسئله خريد يخ، حرف از مناقصه پروژه چيلر به ميان آورد و تأكيد كرد كه بعد از خروج دانشجويان از خوابگاه قرار است اين پروژه انجام شود، حال آنكه نصب سيستم سرمايشي جديد بعد از پايان امتحانات و جان به لب شدن دانشجوياني كه در معرض گرمازدگي شديد قرار دارند، حكم نوشداروي ديرهنگام را خواهد داشت.
 
بد نيست مسئولان محترم دانشگاه براي يك روز كاري هم كه شده، دفتر خود را به خوابگاه حضرت معصومه(س) آورده و در گرماي لذتبخش تابستاني، بدون سيستم سرمايشي در كنار دانشجويان كار كنند! هرچند شنيده شده است كه دفاتر مسئولان محترم دانشگاه شهيد چمران، مجهز به سيستم‌هاي سرمايشي نوين و گران قيمتي است.
 
* دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شهيد چمران اهواز
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار