کد خبر: 857822
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
كارلوس كرش در واكنش به توقعات مردم از تيم ملي فوتبال:
كارلوس كرش صعود زودهنگام تيم ملي فوتبال ايران به جام جهاني آن هم بدون گل خورده را دستاوردي بزرگ خواند.
شيوا نوروزي
 
كارلوس كرش صعود زودهنگام تيم ملي فوتبال ايران به جام جهاني آن هم بدون گل خورده را دستاوردي بزرگ خواند. ايران دومين تيم صعود‌كننده به جام جهاني روسيه است؛ باتوجه به انتظارات زياد مردم از اين تيم و هزينه‌هاي هنگفتي كه صرف تيم ملي فوتبال مي‌شود، سرمربي تيم ملي برنامه‌اي حرفه‌اي را براي آماده‌سازي ملي‌پوشان در راه جام جهاني 2018 در نظر گرفته است.
  
تمجيد از ملي پوشان
سرمربي تيم ملي ضمن تمجيد از عملكرد بازيكنانش اظهار داشت: «هميشه بايد از اشتباهات گذشته درس بگيريم و از آنها استفاده كنيم. نمي‌توانيم مشكلاتي كه در اين شش سال با آنها روبه‌رو بوديم را فراموش كنيم. متأسفانه فوتبال ايران با موانعي روبه‌رو بود كه اكثر آنها همچنان پابرجا هستند و بايد برطرف شوند. به‌عنوان مربي كه 34 سال است تجربه دارم، مي‌گويم بازيكنان بسيار عالي كار كردند. آنها سراسر تعهد و انگيزه دارند و فداكاري آنها بي‌حد و اندازه بود. احساس وابستگي بازيكنان به پيراهن تيم ملي به‌گونه‌اي است كه تاكنون در تيم ملي ديگري آن را نديده‌ام. كادر فني همه با تعهد كار خود را انجام دادند. مربي‌اي هستم كه كار كردن با او خيلي سهل و آسان نيست. مربيان تيم ملي حتي تا روزي 15 ساعت كار مي‌كردند. باشگاه‌ها و كادر فني تيم‌هاي ليگ برتر هم جزئي از اين موفقيت هستند. برخي اوقات نكاتي از سوي مربيان باشگاه‌ها مطرح شد كه با نظر من موافق نبوده. معتقدم ما به نظرات مختلف نياز داريم.»
  
تلاش براي اخراج مربي
كرش در ادامه صحبت‌هاي خود در خصوص مخالفانش در فدراسيون فوتبال گفت: «اميدوارم فوتبال ايران بتواند پشت سر افرادي كه بهترين‌ها را براي تيم ملي مي‌خواهند بايستد. برخي هم در داخل فدراسيون فوتبال بودند كه خواهان بهترين‌ها نبودند و فكر مي‌كنم زمان آن رسيده است كه شاهد اين افراد نباشيم. زمان آن رسيده است كه مسئولان محترم ورزش، كارهاي لازم براي نبود اين افراد را انجام دهند. همه مي‌دانند اين افراد چه‌كساني هستند كه به فدراسيون آمدند تا مربي را اخراج كنند و دبيركل فدراسيون اخراج شود.»
  
نياز به اعتبارات بيشتر
سرمربي تيم ملي همچنين برآورده كردن انتظارات مردم را مستلزم بيشتر شدن اعتبارات خواند: «بايد به توقعات هواداران پاسخ داده شود و بفهميم پتانسيل فوتبال ايران كجا هست. هواداران علاقه زيادي به تيم ملي دارند و بايد كاري كنيم تا لبخند روي لب همه بنشيند. صعود تيم ملي به جام جهاني اصلاً راحت نبود. مردم به اين قضيه راحت نگاه مي‌كنند. وقت آن رسيده است كه بيشتر و هوشمندانه‌تر از هميشه تلاش كنيم و براي اين، به حمايت مالي نياز داريم. به‌عنوان مربي اين هشدار را مي‌دهم كه هرچيزي كمتر از صعود به دور دوم جام جهاني، يك نااميدي است و اين هم تقصير تيم ملي است كه توقعات را بالا برده است.»
  
با كسي مشكل شخصي ندارم
وي منافع ملي را خط قرمز خود در تصميم‌گيري‌هايش عنوان كرد: «با هيچ كسي مشكل شخصي ندارم. دو چيز براي من حائز اهميت است. برخي افراد از خط عبور مي‌كنند و بازيكنانم را اذيت و به آنها بي‌احترامي مي‌كنند. من با اين افراد كنار نمي‌آيم. هيچ‌گاه به‌دنبال اختلاف نرفته‌ام، اما اگر اين اختلاف در منزلم را بزند، رويم را برنمي‌گردانم، به‌خصوص اگر اين اختلافات به منافع ملي ضربه بزند.»
  
درسم را سريع ياد گرفتم
كارلوس كرش درباره ارتباط با باشگاه‌هاي ليگ برتري و فشردگي برنامه تيم ملي تصريح كرد: «بايد به رسانه‌ها يادآوري كنم كه در سال اولي كه به ايران آمدم، با سازمان ليگ و مربيان تيم‌ها جلسه گذاشتيم و مسائل را با آنها در ميان گذاشتم، اما آنها به اين برنامه احترام نگذاشتند. درسم را سريع ياد گرفتم. حالا پس از چند جلسه با مسئولان فدراسيون فوتبال، خودمان را تطبيق داديم. در بحثي كه با سرمربي پرسپوليس ايجاد شد، درس ديگري گرفتم. من در راه دفاع از برنامه‌هاي تيم ملي تنها بودم و رسانه‌ها از من حمايت نكردند. اگر مي‌خواهيد به دور دوم جام جهاني صعود كنيد، بايد متفاوت عمل كنيد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار