کد خبر: 857820
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
پايان كار ايران با 6 شكست و 3 پيروزي در ليگ جهاني 2017
ليگ جهاني 2017 براي ايران با شش شكست، سه پيروزي و قرار گرفتن در رده يازدهم بين دوازه تيم به پايان رسيد، كارنامه‌اي كه ضعيف‌ترين نتيجه كشورمان در دوره‌هاي حضور در ليگ جهاني بود.
سعيد احمديان 
 
هرسال بدتر از پارسال، حكايت ايران در ليگ جهاني واليبال است، در حالي فصل جديد ليگ جهاني از اوايل خرداد براي كشورمان آغاز شد كه تيم ملي واليبال كشورمان مانند دو سال گذشته اين بار هم با يك مربي جديد پا به مسابقات گذاشت و ايگور كولاكوويچ مونته نگرويي جانشين لوزانو شد، اين تغييرات اما براي واليبال نتيجه‌اي نداشت و واليبال كشورمان در سه هفته برگزاري اين مسابقات، در 9 مسابقه به ميدان رفت، تنها سه پيروزي مقابل لهستان، بلژيك و آرژانتين و شش  شكست برابر صربستان، ايتاليا، برزيل، لهستان، روسيه و امريكا حاصل كار واليبال در فصل جاري ليگ جهاني بود، نتيجه‌اي كه سبب شد تا كشورمان با تنها هفت امتياز از 27 امتياز ممكن در رده يكي مانده به آخر جدول مرحله گروهي ليگ جهاني قرار بگيرد.
 
شكست آخر با فرصت دادن به جوانان
بازي با روسيه آخرين مسابقه ايران در ليگ جهاني 2017 بود، پس از دو شكست مقابل امريكا و لهستان، كولاكوويچ يك‌شنبه شب ايران را در سومين بازي هفته سوم ليگ جهاني مقابل روس‌ها به ميدان فرستاد. بازي ضعيف چهره‌هاي نامدار واليبال در بازي‌هاي گذشته سبب شد تا كولاكوويچ در بازي آخر به جوانان ميدان بدهد و ايران را با تركيبي كاملاً تغيير يافته راهي ميدان كند. كولاكوويچ از فرهاد سال‌افزون، رضا قرا، مجتبي ميرزاجانپور، ميلاد عبادي‌پور، سامان فائزي و مسعود غلامي و از مهدي مرندي و مصطفي حيدري نيز براي دريافت و توپ‌گيري مقابل روسيه استفاده كرد و بازيكنان با تجربه‌اي همچون سعيد معروف، سيد محمد موسوي، فرهاد نظري افشار و امير غفور استفاده نكرد. به رغم تلاش شاگردان جوان كولاكوويچ براي پيروزي اما اين مسابقه هم با شكست براي ايران به پايان رسيد و تيم كشورمان در سه ست متوالي و با امتيازهاي 26 بر 24، 25 بر18 و 25 بر 18 مغلوب روسيه شد.
 
در پايان دور مقدماتي ليگ جهاني 2017 واليبال، تيم كشورمان با هفت امتياز در رده يازدهم جدول دوازده تيمي قرار گرفت، همچنين شش تيم فرانسه، برزيل، صربستان، روسيه، كانادا و امريكا به مرحله نهايي صعود كردند كه از 13 تا 17 تيرماه به مصاف يكديگر مي‌روند تا چهره قهرمان ليگ جهاني مشخص شود.
  
كولاكوويچ: راضي‌ام!
ايگور كولاكوويچ با وجود ثبت ششمين شكست در ليگ جهاني، در پايان بازي با روسيه از عملكرد شاگردانش ابراز رضايت كرد: «روسيه در سرويس و دفاع روي تور خيلي بهتر كار كرد و برنده اين بازي شد. من از روحيه جنگندگي بازيكنانم كه تا آخرين نفس در مقابل روسيه ايستادگي كردند، رضايت دارم.» وي كه به خاطر استفاده نكردن از بازيكنان جوان مورد انتقاد است، درباره فرصتي كه در آخرين بازي به جوانان تيمش داده است، اينطور توضيح داد: «از آنجايي كه همه فرصت‌هاي خود را براي صعود به مرحله فينال در اين هفته از دست داديم، تصميم گرفتم به بازيكناني كه كمتر به آنها فرصت بازي داده بودم، استفاده كنم. اينكه بازيكنان جوان تيم تمرينات زيادي داشتند و استحقاق بازي در ميادين بين‌المللي همچون ليگ جهاني را دارند، در ست اول مسابقه با روسيه شروع خوبي داشتيم و مثل بازي برابر امريكا فرصت‌هاي خوبي فراهم آمد، اما در امتيازات پاياني بازي را واگذار كرديم.»
 
معروف: نقاط ضعفمان از قوتمان بيشتر بود
سعيد معروف با وجود تمجيد كولاكوويچ، از پايان ضعيف ايران در ليگ جهاني صحبت كرد: «ورزش همين است و روزهاي خوب و بد و تورنمنت خوب و بد دارد، متأسفانه در ليگ جهاني امسال خوب پيش نرفتيم. پاياني خوبي براي واليبال ايران در اين تورنمنت نبود، اما به اندازه‌اي حرفه‌اي شديم كه با روزهاي خوب اوج نگيريم و در روزهاي بد همه چيز را فراموش كنيم. ورزش حرفه‌اي بالا و پايين و افت و خيز دارد، نكته مهم اين است كه از همه آنان درس براي آينده بگيريم.»
 
كاپيتان تيم ملي واليبال در پاسخ به اين سئوال كه به نظر شما مشكل واليبال ايران چيست كه امسال نتوانسته پاسخگوي افكار عمومي باشد، هم گفته است: « در مجموع نقاط ضعف بيشتر از قوت‌ها بوده و توانايي واليبال ايران بيش از اين است و بايد در آناليزهاي بعدي اشكالات را پيدا و برطرف كنيم و از اين مسابقات براي آينده كسب تجربه كنيم.» امير غفور پشت خط‌زن تيم ملي كشورمان هم معتقد است كه ايران در امتيازهاي حساس در ليگ جهاني كم مي‌آورد: « دو بار در امتيازهاي حساس تيم‌هاي مقابل به تيم ايران رسيدند، يك‌بار برابر امريكا و يك‌بار هم امروز اين اتفاق افتاد. هر چند در واليبال اين اتفاق معمولي است، اما مهم اين است كه آسيب‌شناسي شود و ايرادات را برطرف كنيم و درس بگيريم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار