کد خبر: 857809
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱
پیروز مجتهد زاده :
كارشناس مسائل ژئوپلتيك گفت: امريكا در برجام متعهد شده نه تنها جلوي تحريم‌هاي جديد را بگيرد بلكه بايد تحريم‌هاي موجود را هم لغو كند.
مجتهد زاده در گفت‌وگو با راه دانا در خصوص تحريم‌هاي جديد مجلس سناي امريكا عليه ايران اظهار داشت: امريكا در برجام متعهد شده كه نه تنها جلوي تحريم‌هاي جديد را بگيرد بلكه بايد تحريم‌هاي موجود را لغو كند. وي افزود: امروز ايالات متحده امريكا با عدم لغو تحريم‌هاي موجود سوء نيت خود را ثابت كرده و اقدامات جديد مجلس سنا در راستاي تحريم‌ ايران و تهديدهايي كه از سوي رئيس‌جمهور و وزير امور خارجه امريكا عليه ايران عنوان مي‌شود به همه ثابت مي‌كند امريكايي‌ها قصد دوستي با ايران را ندارند.
وي با بيان اينكه امروز تكليف امريكا با ايران مشخص شده و بي‌تحركي وزارت امور خارجه در اين ايام قابل سرزنش است، گفت: آنچه از وزارت امور خارجه انتظار مي‌رود اين است كه ديپلمات‌هاي ما طي نامه‌اي به 1+5 اعلام كنند تا زماني كه امريكا به تعهدات خود پايبند نباشد ايران از اجراي تعهداتش معاف شود. كارشناس مسائل ژئوپلتيك ادامه داد: ايران در اين معافيت بايد سعي كند غني‌سازي را دوباره به 20 درصد بازگرداند چراكه به دليل وجود تحريم‌هاي دارويي، كشورمان نيازمند است تا داروها را در داخل تهيه كند و توليد بخشي از اين داروها نيازمند غني‌سازي 20 درصد است. مجتهدزاده با تأكيد بر اينكه وزارت امور خارجه بايد مطالبات كشورمان را به صورت جدي از 1+5 پيگيري كند، عنوان كرد: اين كافي نيست كه مسئولان اروپايي پشت تريبون بگويند اين توافق چندجانبه است و ما اجازه نقض آن را نمي‌دهيم، بايد از آنها پرسيد شما چطور اجازه نمي‌دهيد در حالي كه امريكا هر كاري كه مي‌خواهد انجام مي‌دهد.
وي با اشاره به عبارت «مادر تحريم‌ها» كه در خصوص تحريم‌هاي جديد امريكا به كار برده مي‌شود، گفت: اين عبارت اولين بار توسط صدام در زمان حمله به كويت مورد استفاده قرار گرفت كه صدام از آن جنگ به عنوان «مادر جنگ‌ها» ياد كرد و دليل آن هم گستردگي معركه جنگ بود و امروز هم «مادر تحريم‌ها» كه براي تحريم‌هاي جديد امريكا به كار برده مي‌شود نشان از گستردگي و سختي‌ تحريم‌هاي جديد دارد. كارشناس مسائل ژئوپلتيك با بيان اينكه با تسامح و تساهل نمي‌توان با امريكا رفتار كرد، اظهار داشت: تسامح و تساهل در جايي به كار برده مي‌شود كه طرف مقابل درك مشخصي از اين موضوع داشته باشد نه اينكه هر روز به مردم كشور ما چنگ و دندان نشان دهد، از طرفي هم برخلاف تصور آقايان روحاني و ظريف بايد بگويم كه ما آنقدر بدبخت و بيچاره نيستيم كه اگر در مجامع جهاني حرفي بزنيم جنگ آغاز شود، اين صحيح نيست و اينطور ترساندن مردم خيانت است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار