کد خبر: 857804
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران:
زورخانه‌ها از قطب‌های گردشگری تهران است/ ایجاد گردهمایی خانواده‌ها در تهران
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران گفت: یکی از مشکلات ما این است که در شهر گردهمایی خانواده‌های تهرانی بسیار کم است و به دنبال ایجاد پاتوق‌های محله‌ای هستیم تا این خلأ را رفع کنیم.

به گزارش فارس، فرزاد هوشیار در مراسم تجلیل از پیشکسوتان ورزش باستانی، اظهار داشت: امسال از سوی ستاد گردشگری شهرداری تهران و با هماهنگی معاونت اجتماعی شهرداری منطقه 5 مراسم تقدیر از پیشکسوتان ورزش باستانی در بُعد جوانمردان و زورخانه شهدای کن برگزار شد.

وی افزود: تهران 250 سال قدمت پایتختی دارد و با توجه به اینکه در تهران قدیم محلات امنیت لازم را نداشتند برقراری امنیت بر عهده پهلوانانی بود که در این ورزش باستانی حضور داشتند و اکثراً مردمی که دارای مشکل مالی و فقر بودند نیز به این پهلوانان مراجعه می‌کردند.

هوشیار بیان داشت: زورخانه‌ها اولین مکان ورزشی جهان است و می‌توانیم این ورزش باستانی را به عنوان پاتوق‌های محله‌ای احیا کنیم.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران، افزود: یکی از مشکلات ما این است که در شهر گردهمایی خانواده‌های تهرانی بسیار کم است و به دنبال ایجاد پاتوق‌های محله‌ای هستیم تا این خلأ را رفع کنیم.

وی افزود: ورزش زورخانه‌ای دارای قوانین خاصی است و دو خصلت فتوت و ایستادگی در برابر ظلم از ویژگی‌های این ورزش باستانی است.

هوشیار بیان داشت: زورخانه‌ها از قدیم جایگاه خاص خود را داشتند و به دنبال آن هستیم که این مکان‌ها به قطب گردشگری تبدیل شود.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران، افزود: در سالیان گذشته شورای شهر تهران بودجه‌ای را برای ساخت زورخانه‌ها مصوب کرده است و تاکنون نیز 15 زورخانه فعال توسط شهرداری در شهر ایجاد شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار