کد خبر: 857802
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
به گزارش روابط عمومی برنامه، پنجمین قسمت از برنامه مردم‌گرام با اجرای نجمهجودکی شب گذشته روی آنتن شبکه سوم سیما رفت.

بهنوش بختیاری: رابطه‌ام با فضای مجازی محدود و تعریف‌شده است/ همه‌ی دنبال کنندگانم طرفدار نیستند

در ابتدای این برنامه، بهنوش بختیاری که مهمان «مردم‌گرام» بود درباره شرایط حضورش در فضای مجازی گفت: شاید خیلی‌ها باور نکنند ولی من بیرون از منزل اینترنت ندارم، وقتی سرکار هستم حتی به تلفن هم پاسخ نمی‌دهم و اساساًرابطه‌ام با فضای مجازی، رابطه محدود و تعریف‌شده‌ای است. آن‌قدری که شب‌ها وقت کمی را برای مطالعه نظرات مردم بگذارم و اگر کسی کار مهمی داشت به آن جواب بدهم، در همین حد.

بهنوش بختیاری که یکی از پرطرفدارترین هنرمندان ایرانی در فضای مجازی است درباره تعداد دنبال کننده‌هایش نیز گفت: اتفاقاً همه آن‌هایی که من را از فضای مجازی دنبال کرده‌اند، الزاماً طرفدار من نیستند. بعضی برای اطلاع از اتفاقات خیریه و اکران‌های خصوصی و... من را در فضای مجازی دنبال کرده‌اند. برخی نیز برای اطلاع از اخبار مربوط به من صفحه را دنبال کرده‌اند، که این دو گروه طرفدار به‌حسابنمی‌آیند.

بهنوش بختیاری ادامه داد: من هرچند اهل تهران نیستم، ولی عاشق تهران هستم. آن‌قدری که شاید گلبول‌های تهران در خونم از گلبول‌های سفید خونم بیشتر است! ولی درباره تهران باید بگویم که در 10 سال اخیر پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته و زیباتر شده و مراکز فرهنگی، تفریحی و تجاری آن افزایش بسیار زیادی داشته.

خاطره خانم بازیگر از همسایه ژاپنی‌اش

بازیگر فیلم سینمایی «من» در ادامه برنامه خاطرنشان کرد: نگاه ما به اقتصاد کشورمان در بعضی مواقع نادرست است. فرضاً برخی مردم اصرار عجیبی دارند که در تمام زندگی اجناس خارجی استفاده کنند. چند سال پیش همسایه‌ای ژاپنی داشتم که اقلام منزل خود را تماماً از ژاپن همراه آورده بود. حتی تنقلات و مواد غذایی را نیز از محصولات کشور خود استفاده می‌کرد. وقتی علت را جویا شدم گفت: کشور ما برای خودکفا شدن سال‌ها تلاش کرده، ما سال‌هاکوشیده‌ایم و برای رسیدن به آزادی و خودکفایی کشورمان بسیاری تلاش کرده‌اند و بسیاری خون داده‌اند. من برای پاسداشت آن‌همه تلاش و حفظ خودکفایی کشورم تمام تلاشم را می‌کنم که از اجناس تولید ژاپن استفاده کنم تا اقتصاد کشور خود را تقویت کنم.

بختیاری ادامه داد: بارها شد که با همین همسایه ژاپنی خود در تهران گردش می‌کردیم و او می‌گفت تصور مردم دنیا نسبت به تهران، با واقعیت‌هایی که در تهران دیده می‌شود بسیار فرق می‌کند. هنوز کسانی هستند که خیال می‌کنند تهران شهری عقب‌افتاده است، درحالی‌که هر بار من به ایران می‌آیم پیشرفت و رشد در تهران را به‌طور ملموس می‌بینم.

بهنوش بختیاری در پایان گفت: تهران آرمانی من همین تهرانِالآن با وضعیت امروز است ولی بدون ترافیک و آلودگی. البته بخشی از این مشکلات هم به خود ما برمی‌گردد، وقتی‌کهدائماًدرد فقرا را به بقیه یادآوری می‌کنیم، شایسته نیست خودمان سوار بر ماشین لوکس چند صد میلیون تومانی بشویم. خود من ماشین ندارم، چرا که معتقدم وقتی همسرم خودرو دارد، نیازی نیست که من هم ماشین داشته باشم.

تعجب شهردار متروپلیس مونترال از پیشرفت‌های تهران

در ادامه برنامه، شهرام گیل‌آبادی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌المللی شهرداری تهران ضمن اعلام این نکته که تهران بیش از 4000 مکان دیدنی که جنبه فرهنگی هنری دارند در خود جای‌داده است، ادامه داد: مدتی قبل وقتی شهردار متروپلیس مونترال به تهران آمده بود، به من گفت می‌خواهم اعتراف کنم که وقتی می‌خواستم به تهران بیایم گمان می‌کردم قرار است به شهری عقب‌افتاده بروم که در مدت حضور در آن قطعاً مشکلاتی برایم پیش می‌آید. ولی الآنمی‌خواهم اعتراف کنم که باور نمی‌شود که تهران این‌قدر پیشرفته باشد.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران ادامه داد: هرچند که تهران بیست و پنجمین شهر بزرگ دنیا و بیست و هفتمین شهر پرجمعیت دنیاست، ولی آمار دیگری که شاید مردم از آن مطلع نباشند این است که تهران جزو 10 شهر توسعه‌یافته‌ای است که در 10 سال اخیر در مجامع جهانی مطرح‌شده است.

شهرام گیل‌آبادیضمن اشاره به موضوع دیپلماسی شهری در سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: شهردار وین که چندی قبل مهمان تهران بودند، هنگام بازدید از پل طبیعت وقتی متوجه شدند که طراح این پل یک بانوی 27 ساله ایرانی است، با تعجب پرسیدند شما چطور به یک جوان برای چنین طرح بزرگی اطمینان کردید؟!

تهران رکود ساخت مترو در دنیا را شکستهاست

گیل‌آبادی ادامه داد: یکی دیگر از مسائلی که باعث شد شهردار وین به تهران بیاید، این بود که وینی ها یکی از شهرهای صاحب سبک در ساخت مترو در دنیا هستند. از طرفی هم رکورد ساخت مترو در طول یک سال 13 کیلومتر بود که اختیار شهر مسکو است. ولی شهرداری تهران در ساخت 33 کیلومتر مترو در یک سال این رکورد را جابجا کرد و شهردار وین به تهران آمد تا متروی شهر ما را از نزدیک ببیند.

گیل‌آبادی ادامه داد: در حال حاضر حدود 30 قرارداد همکاری و 22 خواهرخواندگی میان تهران و شهرهای مطرح دنیا منعقدشده است و به این‌ها باید اضافه کرد همکاری‌های نظیر همکاری تهران و وین درزمینه پروژه «ال آر تی». در کنار این هم باید از احترام به اقوام مختلف ایرانی در شهر تهران یاد کنیم که زیباترین نمادهای هر شهر و قوم ایرانی در بوستان مینیاتور تهران ساخته‌شده که هم‌وطنان عزیز را به تماشای این بوستان دعوت می‌کنم.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌المللی شهرداری تهران در پایان این بخش از برنامه گفت: سفیر فنلاند در ایران یک‌بار به من گفت من پیش از حضور در ایران، سفیر فنلاند در اتریش بودم و گمان می‌کردم که پایتخت اتریش سرسبزترین پایتخت دنیا باشد، ولی وقتی به تهران آمدم هرروزکارگرانی را می‌دیدم که در حال ساخت پروژه‌های فضای سبز هستند و صبح و عصر مشغول گل‌آرایی و آبیاری گیاهان هستند. و وقتی‌که متوجه شدم میانگین بارش در تهران یک‌پنجم شهرهای معمولی دنیاست، ولی سرانه فضای سبز در تهران17 متر است، از این حجم فضای سبز تعجب کردم و به نظرم تهران سبزترین پایتخت دنیا به لحاظ عملکرد نیروی انسانی در حوزه فضای سبز است.

مهران دوستی صدای ماندگار مردم ایران بود

گیل‌آبادی که سابقه مدیریت در رادیو را نیز دارد و از دوستان صمیمی مرحوم مهران دوستی بوده است، در پایان برنامه درباره او گفت: مهران دوستی صدای مردم ایران بود و مردم کشورمان خاطرات خوش پیروزهایسال‌های دفاع مقدس را که با صدای مهران دوستی می‌شنیدندهیچ‌گاه از یاد نخواهند برد. او نفس به نفس با مردم ایران همراه بود و در گمنامی چهره، با صدای خود تصویری ماندگار برای مردم ایران به یادگار گذاشت.

گفتنی است برنامه «مردم‌گرام» با اجرای نجمهجودکیامشب(دوشنبه) نیز با حضور آرش میراسماعیلی و علی خسروی با موضوع ورزش همگانی حدود ساعت 23 روی آنتن شبکه سوم سیما خواهد رفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار